colstadringen Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 Hei. Jeg lurer på hvilken standpunktkarakter jeg kan forvente meg, og om hva jeg må gjøre videre. Termin 1: 6 i standpunkt 5+ 6 Termin 2: 6- 5+ Så jeg har en prøve igjen, samt en innlevering jeg ikke har fått vurdering på enda. Hva skal til for at jeg får en 6 til standpunkt? Mvh Christian Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 Kommer nok an på om det er et såkalt "muntlig fag" og ditt forhold til læreren. Ideelt sett burde du nok få noe med et 6-tall på, f.eks 5/6, 6/5, 6- om det skal være overbevisende. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 (endret) Det er flere faktorer som avgjøre her: - Hvor mye av pensum dekker hver enkelt prøve? - Lengde på prøven (Varte alle prøvene to skoletimer? eller hadde de ulik varighet?) - Er dette et muntlig fag eller skriftlig fag? - Er dette et fag som har en avsluttende prøve på slutten av året? eks. matematikk, norsk eller engelsk. Når du kan svare på dette kan jeg gi deg et konkret svar. Hvis alle prøvene teller likt og har like lang varighet. Tatt i betraktning at dette er et muntlig fag uten en avsluttende prøve. Vil jeg ha gitt deg veldig svak 6. Utregning: 5+ = 5,2 6 = 6 6-= 5,8 5+= 5,2 5,2+6+5,8+5,2 = 22,2 22,2/4= 5,55 5,55 er nærmere 6 enn 5. Derfor ville jeg ha gitt deg en veldig svak 6-er. Endret 7. desember 2018 av Riktig Lønn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå