Gå til innhold

Harddisker hvor lett går de i stykker?

LMH1

Anbefalte innlegg

Har noen generielt erfaringer hvor mye Seagate 10 TB NAS harddiskene tåler av skrivinger\ lesinger og bruk generielt?

For trenger flere harddisker, men tviler på det er særlig lurt å blande NAS og Enteprise harddisker.

For foreløpig har jeg fått en 10 TB defekt harddisk jeg mistenker ble skadet under transport, siden den støyer noe sykt, omtrent skrapelyd typisk slik som skjer hvis harddisken har falt i bakken under frakt. Siden de var noe bulker i pappesken når jeg mottok den. Virker ut som andre klager også på støy også.

Så hva er deres erfaringer er det mye RMA på seagate IronWolf og SkyHawk at jeg bør vurdere noe annet?

For syns det burde være unødvendig å tegne forsikring, tilfelle produsentene er vanskelige, folk må mene hva de vil. Men man har ingen garanti produsentene og posten ikke vil stå ansvarlig hvis det er for utrygt å sende med posten.

Hvis et fall på 1 meter rett i en betonggulv er nok før harddisken ryker.

Sier det jo litt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, gjør jo det, men har noen forslag til andre harddisker dere mener er bedre?

Om vinteren er vel heller større sansynlighet for skader, både av brukeren\kjøperen og posten siden et blir glatt.

komplett mener man burde tegne forsikring for ungå tapene kan gå ut på kjøper. Men tyveri forsikring hjelper vel lite, reklamasjons forsikring spørs hjelper så mye. for er jo mye svindel ute å går i forsikringselvskapene fleste blir jo mere uforsikrig hvis de vet de får dekket kjøpet uten problemer, derfor vil forsikringselskapene være vanskelig.

Komplett sier de har transportforsikring men den er kun gyldig i 2 dager etter kjøp i følge komplett. Etter den tiden må man dekke tapet selv enten kostnad via innboforsikring etc.

Så hva mener dere?

Problemet det er usikkert hvordan en slik sak vil ende, posten kan jo skylde på komplett at pakken er for dårlig pakket.

Det vi vet er det ikke lønner seg å reparere harddisken.

Så ikke lett å bevise posten er skylden eller komplett.

Derfor er jeg usikker på har særlig lyst å kjøpe flere harddisker før jeg får pengene igjen.

Ikke særlig gøy å vente 2 uker eller lengere på svar, men er jo slik å kjøpe på norges største butikk.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...