Pære- Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Har da fått montert walls2paint i hele stuen. Er et gammelt hus så veggene er nok ikke 100% rette, noe som igjen har resultet i at skjøtene er blitt for synlige etter min smak. Har prøvd å pusse skjøt med sandpapir og malt flere strøk uten at dette har gjort noen stor bedring. Lurer derfor på om noen andre her har opplevd det samme og funnet en løsning på dette som ikke koster all verdens? I verste fall får jeg sparkle alle skjøtene, men dette må nok en fagperson gjøre og vil igjen bli dyrt. Fikk tips fra en på Obs Bygg om at jeg kunne bruke sperregrunning i skjøtene og pusse litt over dette også male. Noen som har forsøkt noe lignende? Koster i såfall bare 300 med et spann for sperregrunningen, så ville i så fall vært en billig løsning.. Lenke til kommentar
Dilemma Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Er det håndtverkere som har gjort jobben? isåfall er vel grunn til å klage derom de ikke har klart å montere de ordentilig. 2 Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Har ingen løsning til deg, men har benyttet samme type plater selv. Har brukt de flere plasser hjemme, bla tatt et helt soverom samt en av veggene i stuen. Dersom jeg forstår det riktig, lover platene en sparkel fri skjøt. Man skal pusse skjøt, male, pusse skjøt og deretter male en gang til. I stua så ble det helt perfekt, og der vises ingen skjøter mellom platene overhode. Her ble platene satt på stenderverk som var ganske 100 %. På soverommet rev jeg ikke platene som stod der fra før, men la disse over - og her har flere av skjøtene blitt ganske synlige. Det skyldes at tapeten (dette er altså plater som er ferdig tapesert, og klar til maling) på den ene platen møter litt for mye av tapeten på den andre platen. På soverommet så endte jeg opp med å kjøpe finsparkel og en veldig brei sparkel, ble bedre men helt perfekt ble det ikke. Tror trikset er å gå over platene med tapetkniv før man monterer de, og såvidt kutte bort et tynt lag av tapeten i 45 graders vinkel før man monterer de. Tror bruksanvisningen jeg leste på nett fordrer at man har et stenderverk i bakkant som er 100 %, men det gjelder vel de fleste plater egentlig. Lenke til kommentar
Pære- Skrevet 6. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2018 Montering er gjort av håndverkere ja, men når bakveggen ikke er 100% så er det vel ikke deres feil at skjøtene ble noe synlige. De opplyste også om dette i starten, men tenkte at dette vil bli bedre etter maling og pussing. Har nå kjøpt finsparkel og sperregrunn, i håp om at dette kan "redde" veggene. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 Minner meg om promo bildet deres hvor man tydelig ser skøten i refleksjonen i glassbordet 3 Lenke til kommentar
Dilemma Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 Minner meg om promo bildet deres hvor man tydelig ser skøten i refleksjonen i glassbordet I alle dager! Det må være den dårligste bilderedigeringen jeg har sett på lang lang tid 2 Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 Montert mange av disse, senest 22 stk forrige uke, da monterte jeg rett på den gamle veggen og resultatet ble knallbra. Det beste tipset jeg har er at man må passe på banke platene godt sammen med en plankestump og hammer når man har satt de inn i hverandre, altså før man skrur fast. Har merket at det kan være vanskelig og minimere synligheten på skjøten med bare håndkraft. Da synes knapt nok skjøten i etterkant, så hos meg har maling gjort susen, og man skal se godt etter for å se skjøtene. Men vil tro litt sparkel og pussing i etterkant heller ikke burde være noe problem. 1 Lenke til kommentar
Pære- Skrevet 7. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2018 Kan ikke akkurat kjenne skjøten når jeg tar på den, men særlig i lys fra siden så synes samtlige skjøter uansett hvor godt jeg kan bearbeidet de med pussing og maling.. Skal prøve med en tynn sparkelstripe og heftegrunning til uken, får håpe det gjør det bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå