Gå til innhold

RYKTE: RTX 20-serien kan komme til bærbare i januar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kutter de strålesporingen?

Det blir spennende å se hvorvidt Nvidia lanserer 2060-, 2050 Ti- og 2050-brikkene i RTX-serien, eller om de holder seg til det gamle GTX-navnet. Som kjent er fokuset til dagens RTX-kort såkalt strålesporing, eller ray tracing, men denne teknikken er svært krevende og vil ikke ha særlig mye for seg i svakere grafikkbrikker.

Det kan derfor tenkes at Nvidia helt dropper de respektive Tensor- og RT-kjernene som teknikken støtter seg på fra de svakere brikkene. Imidlertid er det jo nettopp svakere maskiner som vil ha nytte av DLSS-kantutjevningen som Tensor-kjernene tilbyr i utvalgte spill, så her må vi bare vente å se hva Nvidia bestemmer seg for.

Dropper de dette, kan de like god droppe high en eller midrage GPUer, høres nesten lattelig ut at støy og tempratur er eneste argumentet man skal ha for kjøpe nyere laptop.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dropper de dette, kan de like god droppe high en eller midrage GPUer, høres nesten lattelig ut at støy og tempratur er eneste argumentet man skal ha for kjøpe nyere laptop.

Huh?

Selv uten Tensor og RT-kjerner vil vel RTX 2070 vært et godt hakk opp i ytelse, og da med ca samme strømtrekk/støy som tidligere generasjoner. Om ikke annet, så kanskje laptoper med 1070 kommer på salg.

Selv liker jeg å spille på bærbar i stua, med andre til stede. Både for min del og andre, så er et lavt støynivå nødvendig. 

Lenke til kommentar

Om ikke annet, så kanskje laptoper med 1070 kommer på salg.

Selv liker jeg å spille på bærbar i stua, med andre til stede. Både for min del og andre, så er et lavt støynivå nødvendig.

Tror du må se langt etter et salg, er vel større sansynlighet for januarsalg i så fall, eller har vel butikkene prøver å ungå tap ved å gi lite avslag. Tror større sansynlighet de legger med office pakken en salg.

selv er jeg ikke så glad i støyene laptop, men hadde ikke brukt 15 000 kr eller mere for å bytte ut 1 år gammel laptop.

Må vel vente en del år til den blir avskrevet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...