kisenmedtisen Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Før hadde jeg en lagringsdisk på 1TB, men etter jeg dreiv å kludda med noe greier ble den til 499mb. Noen som vet hvordan jeg kan få den tibake til vanlig størrelse? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Hva får du opp i diskbehandling, er det en partisjon kan du endre stasjonbokstav? Hvis du får opp raw som filsystem er noe veldig feil med disken eller filsystemet. Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 6. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2018 (endret) Filsystem er NTFS. Diskbehandling vet jeg ikke hvor jeg finner 396 av 499mb er brukt på den disken uten at det er noe på også. Endret 6. desember 2018 av kisenmedtisen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Diskbehandling: https://www.disk-partition.com/windows-10/windows-10-disk-management-0528.html Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 6. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2018 Disk 0 vises ikke på pcen heller Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Det er Disk 0 som vises. Men ingen lagringsdisk. Sjekk om den finnes i 'Storage spaces' istedet. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1696549 Du har en partisjon med bokstav D:, "Reservert av systemet". Den bokstaven bør du ta vekk. https://winaero.com/blog/remove-drive-letter-windows-10/ Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 6. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2018 Den finnes ikke i storage spaces. Bytta bokstav til A. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Da må du sjekke at kablene ikke er løse. Evt bytte. Sjekk at det er liv i disken, den skal vibrere / lage lyd når strømmen kommer på. "Bytta bokstav til A" - det er jo helt poengløst. Bruk heller "Remove" knappen. Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 6. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2018 Brukte remove knappen, å da forsvant disken helt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Ja, det er sånn de fleste har det. Systempartisjoner trenger ikke ha noen bokstav. Det er antagelig en Windows oppdatering som gjorde at den fikk en. https://borncity.com/win/2018/05/02/windows-10-v1803-update-creates-a-new-oem-partition/ Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 7. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2018 Om jeg kjøper ny harddisk, vil jeg ha samme problemene eller burde det gå greit? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 Om jeg kjøper ny harddisk, vil jeg ha samme problemene eller burde det gå greit? Det som har skjedd her er at harddisken på 1TB som du har installert ikke gjenkjennes, det kan komme av at du har deaktivert SATA-porten i BIOS, HDD-en er død, porten på hovedkortet er død, SATA-kabelen er defekt, eller at kablene har løsnet. Du vil mest sannsynlig ikke ha samme problemet med en ny HDD, men det er ikke mulig å garantere noe. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 Hvis det er disken som er gåen så blir jo problemet eliminert. Det er dog vanskelig å sitte her og garantere at det ikke er noe annet. Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 7. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2018 (endret) Det skjedde med så si nytt hovedkort. Kan sjekke om den er deaktivert i BIOS. Tenkte prøve ta ut batteriet på hovedkortet og ut og inn med kabler til HDD. Endret 7. desember 2018 av kisenmedtisen Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 26. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2018 Slik står det inne på bios. Vet at hdd ikke er ødelagt. Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 26. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2018 (endret) Sjekket kabler og fant ut at en ikke var koblet til, men funker enda ikke. Under diskmanagement fant jeg 930gb som var "utildelt". Da høyreklikka jeg og laga en ny stasjon H. Denne ser ut som å fungere nå.. Endret 26. desember 2018 av kisenmedtisen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå