Sunni Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Når jeg kjører det samme spillet på dårligere skjermkort synes jeg ikke min spilleglede foringes noe særlig.Ja,noen ganger merker jeg nesten ikke forskjell. Den største bekymringen når jeg skal kjøpe et nytt skjermkort er om kortet er så dårlig,at jeg ikke kan kjøpe de nye spillene som kommer. Er dyre kort snobberi? Noen som har noen refleksjoner? Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) hvis du har intensjoner om å spille nye spill, så er ikke kort under 1200,- noe særlig og det kommer også veldig ann på hvor balansert systemet ditt er. hvis du klarer å få tak i et GeForce4 ti4200/4400/4800 til en billig penge så . disse er forsatt mer en gode nok. man kan få kjøpt dem fra 500,- til 1100,- som demovarer, på auksjoner eller gjennom bekjente/venner som skal oppgradere. det er absolutt ikke snobberi å kjøpe seg et kort til 3,5k hvis du er hardcore-gamer. (people, ikke flame meg for denne posten, dette er mitt synspunkt på ting ) mvh, Rein edit : post 100, yeay! Endret 19. desember 2003 av rasgar Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 generelt, når jeg kjøper ny maskin, pleier jeg legge rundt 1500-2000 kroner i skjermkort. da unngår du den for meg plagsomme opplevelsen å "tape" 2000 kroner i løpet av det første året fordi superkortet du betalte 4000 for har fått to oppfølgere siden du kjøpte det, og dermed går det for halv pris. å ha det siste nye på datafronten er et uhyggelig kostbart prosjekt, jeg går alltid for upper midrange for det er der du får valuta for pengene etter min mening ! Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Når jeg kjører det samme spillet på dårligere skjermkort synes jeg ikke min spilleglede foringes noe særlig.Ja,noen ganger merker jeg nesten ikke forskjell.Den største bekymringen når jeg skal kjøpe et nytt skjermkort er om kortet er så dårlig,at jeg ikke kan kjøpe de nye spillene som kommer. Er dyre kort snobberi? Noen som har noen refleksjoner? Alt som er av "det nyeste" innen hardware kan nok kalles snobberi. Ta f.eks en XP3200+ og en XP3000+, så koster den nyeste dobbelt så mye som forgjengeren, men jeg skulle likt å se den "brukeren" som ved vanlig bruk kan skille mellom ytelsen til disse to prosessorene. Når jeg shopper hardware har jeg noen tommelregler. - Gi mest for pengene - Være overklokkbart for så å gi mest for pengene - Rimligst mulig, nok annet å bruke penger på enn data. - Fungere til det det er ment å fungere til. Men jeg må innrømme at jeg av og til shopper "unødvendig" hardware ford jeg bare må ha det. Mitt siste impulskjøp var en Applebred Duron 1400 som jeg bare måtte ha for å se hvor godt den klokket Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 De som gir mest for pengene akkurat NÅ er FX5700 og Radeon 9600XT Henholdsvis 1249,- og 1279,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå