DJViking Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 But do they support Linux ? :-( Doubtful Foreløpig kun Steam og Paradox som har klient til Linux. Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Ja, det kommer bare ikke å skje for min del. Jeg gidder ikke ha fjorten forskjellige kontoer og launchere for å spille spillene jeg har i biblioteket mitt. Jeg har noen hundre spill i Steam og mange titalls jeg enda ikke har spilt. Jeg kommer aldri til å kjøpe spill på Uplay, Origin, Battle.net, Windows store og hva de nå heter alle sammen. Jeg liker å ha alt på ett sted, så med mindre Steam dør, så vil jeg aldri ha behov for noe annet. Velger en utvikler å ikke lansere spillet sitt der, så driter jeg bare i det spillet og den produsenten. De trenger faktisk meg, mer enn jeg trenger dem. Produsenter som gjør det unødvendig vanskelig for meg å nyte spillene deres, de slipper å ha meg som kunde. Skulle ønske jeg var like bestemt. Da kunne vi faktisk utnyttet makten vår som konsumere. Men må innrømme at jeg ikke klarer å holde meg til steam. Blir for fristet. Dog, blir det mer nå så må jeg slenge meg på filosofien din på dette. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Det aller beste hadde vel strengt tatt vært om noen lanserte en launcher som ikke er knyttet til en enkelt spillbutikk, men heller kunne fungert som en launcher felles for flere. Altså, om man ønsker å kjøpe spill fra ett sted så kunne man bare knyttet til denne via et API. Så kunne butikkene som benytter seg av API'ene alle spleise på driften av launcheren til nullkost plus utviklingsfond basert på antall nedlastinger fra deres butikk til launcher, og funksjonaliteten i eksempelvis Steam kunne vært bevart. I teorien kunne da hvert studio ha sin egen butikk for sine egne spill knyttet til felles launcher. Om man på død og liv må ha en launcher da. Alternativet kunne jo bare vært å innføre den gamle før steam modellen. Fungerte fint det også, men med noen større utfordringer for indie utviklerne. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Om man på død og liv må ha en launcher da. Alternativet kunne jo bare vært å innføre den gamle før steam modellen. Fungerte fint det også, men med noen større utfordringer for indie utviklerne. Det jeg liker med Steam er oppdateringer. Den gamle måten ved å manuelt laste ned og installere game patch fra Internett var noe herk. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 (endret) Det er flere studio som har sine egne butikker, men også selger via Steam For Linux Feral og Aspyr har begge egne nettbutikker. De tjener nok litt mer på salget fra deres egen nettbutikk uten å måtte gi 30% til Valve. Endret 3. januar 2019 av DJViking Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Det jeg liker med Steam er oppdateringer. Den gamle måten ved å manuelt laste ned og installere game patch fra Internett var noe herk. Det er klart, men spill kan oppdateres automatisk, men det krever naturligvis at hver utvikler selv implementerer slik funksjonalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå