AfterGlow Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 <br data-mce-bogus="1">Nye Facebook-avsløringer: Stort dokument viser at Facebook ga data om brukernes venner til utvalgte selskaper Lenke til kommentar
Roger Hansen Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 #DeleteFacebook 6 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 #DeleteFacebook Det er umulig for meg å gjøre, jeg har aldri registrert noen konto på Facebook. Blir stadig påminnet om at det kanskje var like lurt... 4 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Ennå en artikkel FB-erne må bite i seg og ignorere for å kunne fortsette avhengigheten. Begeret blir vist aldri fult for disse folkene. Det er FB fult klar over og fortsetter .. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Begeret blir vist aldri fult for disse folkene. Tja, er nok mange som synes begeret er fult selv om det ikke er fullt (sorry, måtte bare) Men her passer kanskje både fult og fullt Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Sånn sett er jeg glad jeg ikke har konto der lenger. Den kuttet jeg ut i mai og så meg aldri tilbake. 1 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Ennå en artikkel FB-erne må bite i seg og ignorere for å kunne fortsette avhengigheten. Begeret blir vist aldri fult for disse folkene. Det er FB fult klar over og fortsetter .. Vel, som en som bruker Facebook ofte og på samme tid bryr seg om personopplysninger - det er en vanskelig situasjon. For meg er det ingen fullverdige alternativer for å holde meg oppdatert på hva som skjer med mine venner og bekjente. Jeg forsvarer ikke FB, egentlig ganske sur over hele situasjonen, men som nevnt, et fullverdig og like utbredt alternativ eksisterer ikke per dags dato. 2 Lenke til kommentar
LasseP Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Jeg sliter med sveisen til Zuckerberg.... 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 (...) For meg er det ingen fullverdige alternativer for å holde meg oppdatert på hva som skjer med mine venner og bekjente.(...) Prøvd å ta en telefon en gang i blant? Eller treffe de en gang i uka. Den største illusjonen Facebook leverer er at det skjer så mye interessant med alle venner og bekjente, spoiler alert men det er ikke så mye og du holder deg fint oppdatert ganske enkelt. 5 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 (endret) (...) For meg er det ingen fullverdige alternativer for å holde meg oppdatert på hva som skjer med mine venner og bekjente.(...) Prøvd å ta en telefon en gang i blant? Eller treffe de en gang i uka. Den største illusjonen Facebook leverer er at det skjer så mye interessant med alle venner og bekjente, spoiler alert men det er ikke så mye og du holder deg fint oppdatert ganske enkelt. Verden går fremover, det gjør også mennesker. Jeg kan fint ta noen telefoner, men hvor realistisk er det at alle driver å ringer rundt for å fortelle om de nye jobbene de har fått, spennende prosjekter, fortelle om interessant lesemateriale dem nylig fant osv? Omgangskretensene er nok også ekspandert en god del siden telefon tiden. Jeg er helt enig med deg at god gammeldags sosial intraksjon definitivt er det beste, men vi på erkjenne at det ikke "bare" er å ta noen telefoner rundt for å holde deg oppdatet lengre eller å møte hverandre (noen ganger dette umulig grunn avstand). Blir som å si at vi må slutte å bruke google / google scholar for å hente nyttig informasjon; ja så klart kan vi bruke leksikon og biblioteker, men gir disse det samme? Endret 6. desember 2018 av The Very End 3 Lenke til kommentar
missi Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Ennå en artikkel FB-erne må bite i seg og ignorere for å kunne fortsette avhengigheten. Begeret blir vist aldri fult for disse folkene. Det er FB fult klar over og fortsetter .. Kan du overbringe budskapet til våre kjære folkevalgte om etater som legger mer og mer informasjon tilgjengelig eksklusivt på FB? 2 Lenke til kommentar
missi Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Vel, som en som bruker Facebook ofte og på samme tid bryr seg om personopplysninger - det er en vanskelig situasjon. For meg er det ingen fullverdige alternativer for å holde meg oppdatert på hva som skjer med mine venner og bekjente. Jeg forsvarer ikke FB, egentlig ganske sur over hele situasjonen, men som nevnt, et fullverdig og like utbredt alternativ eksisterer ikke per dags dato. Jeg er han raringen som husker alle mine venner sine bursdager i hodet og som ringer dem på bursdagen deres. Snakk om å være gammeldags gitt... 1 Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Folk bør ta til vett og forlate Facebook. Det gjelder i særdeleshet de som er livredde for norske myndigheter, men som ikke nøler ett sekund før de profilerer alt om seg selv og sin familie på Facebook. Dumskapen lenge leve! 2 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Ennå en artikkel FB-erne må bite i seg og ignorere for å kunne fortsette avhengigheten. Begeret blir vist aldri fult for disse folkene. Det er FB fult klar over og fortsetter ..Kan du overbringe budskapet til våre kjære folkevalgte om etater som legger mer og mer informasjon tilgjengelig eksklusivt på FB? Våre kjære folkevalgte spiller “Pokémon” Er litt innefektivt at søkemotorne tar betalt for å villede oss. Er en form for prostutisjon dette, og gir dertill et høyere CO2 utslipp 1 Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 Om dette kom som en overraskelse på noen eller ikke så er jeg iallefall klar til å stille opp med standard "hva sa jeg" uttalelser dersom det trengs. 1 Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 Ennå en artikkel FB-erne må bite i seg og ignorere for å kunne fortsette avhengigheten. Begeret blir vist aldri fult for disse folkene. Det er FB fult klar over og fortsetter .. Vel, som en som bruker Facebook ofte og på samme tid bryr seg om personopplysninger - det er en vanskelig situasjon. For meg er det ingen fullverdige alternativer for å holde meg oppdatert på hva som skjer med mine venner og bekjente. Jeg forsvarer ikke FB, egentlig ganske sur over hele situasjonen, men som nevnt, et fullverdig og like utbredt alternativ eksisterer ikke per dags dato. Nei, det alternativet ble nemmlig avskaffet for noen år siden. Tror det het "snakke sammen" eller noe slikt, men uansett, var sikkert ubrukelig. Funket ikke for noen. Ingen hadde nytte av det i de tusinder av år det fantes uansett. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 (endret) Vel, som en som bruker Facebook ofte og på samme tid bryr seg om personopplysninger - det er en vanskelig situasjon. For meg er det ingen fullverdige alternativer for å holde meg oppdatert på hva som skjer med mine venner og bekjente. Jeg forsvarer ikke FB, egentlig ganske sur over hele situasjonen, men som nevnt, et fullverdig og like utbredt alternativ eksisterer ikke per dags dato. Du får vel bare fortsette å bite i deg det som kommer. Her er dagens FB-nyhet. .. og fortsette å bidra til at andre føler de når frem via FB slik at det fortsatt skapes et sosialt press for å kommunisere via FB slik at den onde spiralen fortsetter... Lykke til, for bitterheten over situasjonen ser ut til å være like dyp som toleransen til FB-brukerne. Endret 7. desember 2018 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Nether Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 Jeg har ikke FB lenger, men har forståelse for de som ikke føler de har noe valg når de har en vennekrets som er avhengig. Jeg hadde aldri lyst til å bli medlem i utgangspunktet, men måtte under studietiden fordi jeg ellers aldri hadde fått høre om noe eller blitt invitert på fest fordi alle går utifra at alle andre har hørt om det via FB. Nå har jeg altså kuttet ut FB igjen fordi jeg brukte det sjeldent, men det fører også til at noen venner forsvinner. Fordi de rett og slett ikke vet hvordan de kommuniserer utenom snapchat eller FB. Hvis jeg ønsker snakke med disse såkalt "sosiale" menneskene på telefon så må de få beskjed flere uker i forveien og det er ikke måte på hvordan det må planlegges. Da blir jo folk gjerne litt irriterte over at jeg ikke bare kan "snakke" med dem via snapchat i stedet som alle andre, det er jo så mye enklere visstnok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå