Gå til innhold

er dette et bra headsett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sennheiser er veldig bra. Jeg sitter å spiller på mine nyinnkjøpte Sennheiser HD600 nå, og hvilken lyd. Du får hva du betaler for.

Grado passer ikke mine ører, jeg klarer å ha dem på et par sanger, så er det klem.

Koss Porta Pro stiller ikke helt i samme klasse som Senns'ene.

Gå på lydrommet.no og sjekk ut Sennheiser'ene.

Vil og anbefale et lite besøk på head-fi.org

Lenke til kommentar
Sennheiser er veldig bra. Jeg sitter å spiller på mine nyinnkjøpte Sennheiser HD600 nå, og hvilken lyd. Du får hva du betaler for.

Grado passer ikke mine ører, jeg klarer å ha dem på et par sanger, så er det klem.

Er rimelig enig med dette innlegget, Sennheiser er bra (har det selv) har hørt mye fint om Beyer DT 250, akg har noen fine klokker, grado er fine, spesielt til akustisk musikk, men er litt uggne å ha på øra, og bli nesten kunstig klare og skarpe til tider, men er helt sjukt gøy å høre på til akustisk musikk. Koss portapro kommer ikke opp mot disse tungvekterene, men er jo en god del billigere.

AtW

Lenke til kommentar

Har HD497 til min creative jukebox 3.

Lyden er rimelig heftig, klar lyd, i tillegg til bra bass.

De passer rimelig bra til mitt bruk, heller ikke vært noe galt med dem.

Ja det er allround hørertelefoner tror jeg. Funker som F*****...

Har hatt dem ca. 1 år nå og kan ikke klage. :thumbs:

Men neste gang jeg skal ha høretelefoner skal jeg nok gå opp en klasse.

Fortsatt sennheiser ;)

Lenke til kommentar

w0rd !

www.head-fi.org forumet er et bra sted hvis du skal finne headphones til ditt bruk. Har selv et par sennheiser hd580

Klar og fin diskant med ikke så veldig tett men dyp og fin bass og komfort er noen av ordene som kan beskrive disse :thumbs:

og det er som du sier man får det man betaler for! bare synd at det er svindyrt her i norge da. Var så heldig at jeg fikk dem ekstremt lite\pent brukt på qxl for 1400kr (de lukta nye ;|) og jeg er imponert av lyden selv uten en headphone amp (skal anskaffe en snart) som vistnok skal hjelpe en del :)

sennheiserne bare oser av kvalitet og holdbarhet.. regner med at de holder en god stund med tanke på at du kan bytte ut ledningene og øreputene

Hadde før et par med koss ur-40 og disse er rett og slett råtne i forhold og kosta hele 850kr (gg overprising) når jeg fikk de til jul i fjor (angrer sykt på at jeg ikke ønsket meg Grado sr60)

koss ur-40 = langt ifra lukkede som det står skrevet i produkt beskrivelsen.. de har grumsete og skarp lyd men er veldig komfortable å ha på seg over lengre perioder. Ikke akkurat noe jeg ville anbefalt til noen som har testa headphones til 1000kr + fra produsenter som beyer dynamic grado og sennheiser!

men altså poenget jeg vil fram til er at folk faktisk bruker mange tusen kr på suround anlegg så hvorfor ikke kjøpe et par med skikkelige headphones? headphones har helt klart mange fordeler ovenfor høytaler anlegg.

men tilbake til temaet.. Grado, koss(oppskryt) og andre merker er vist ganske overpriset i norge og jeg tror hd497 er en fint midlertidig par med headphones til du får spart opp til noe bedre ;| (hører at de har svak bass) tviler på at dette er noe du legger merke til med en gang hvis du ikke er vandt til super dyre\bra kvalitets headphones.

Tror nok grunden til at mange anbefaler koss headphones er at de har så mye bass noe som ofte blir brukt til å bestemme om lyden er "bra" eller ikke :scared:

Da kan du likså greit ta turen bort til komplett å kjøpe deg et trust headset med bass boost funksjon.. Sier ikke at koss er dårlig seff sier bare at de er oppskrytt ;|

Lenke til kommentar
Tror Koss headphonesene er best, men jeg synes de er altfor jeevlig overdrevne på bassen...

Åssen da teneklr du.. den er bygd for og tåle og klare bassen bra..

Det er et headset som stenger ALL lyd inne i headset og stenger all lyd utenifra ute..

GO KOSS

Det han mener er att mange koss hodetelefoner feks portapro, har det mange vil kalle enn oppblåst bass, nemlig at den øverste delen av bassen, er kunstig høy og markant i forhold til resten av lyden på høretelefonen.

Ikke for å si noe vondt om deg, men jeg er enig med innlegget over, koss er ikke så veldig bra, sett litt for mange innlegg av typen "portapro er verdens beste hodetelefoner", av folk som bare har prøvd hørepropper i hele sitt liv. Hør på noen "skikkelige" høretelefoner og du går aldri tilbake, det som også er gøy er hvor sykt stor forskjell det er i lyden på dyre hodetelefoner, enda de alle er bra. Grado feks er knivskarpe og krystallklare (nesten litt i meste laget til tider), og veldig gøy til akustisk musikk, mens feks sennheisere i samme prisklasse, ofte er mer ullene og har mer bass (spørs en god del på modellen, de kan ha ganske markant forskjellig lyd til tider).

AtW

Lenke til kommentar

Grado er litt ukomfortabel om du har lite hode(fysisk..)

Menn for oss som har stort hode(fysisk selvsagt..) sitter de godt på hodet uten å klemme no særlig...

Grisegod lyd jaffal..

Koss er bra om du liker buldre bass(sikkert bra til techno/rap og annen bingo musikk..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...