Redaksjonen. Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 Vil spare batteriene: Nye hybridferger bruker kun 15 prosent av kapasiteten [Ekstra] Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 "I tillegg har fergene [...] to ladestasjoner for elbiler." Fantastisk! Det har eg venta på! Men 15% av batterikapasiteten er lite. Dersom dei ikkje kan bruke minst 40% utan å slite ut batteria, må dei ha vald feil batteriteknologi. Om 10 år må det vere heilt greitt å skifte ut batteria, med nye som då sannsynlegvis er både betre og billigare. Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Hvorfor ikke sette "energilagerene" på hjul og ta de med over, i stedet for å flytte energien over på at annet batteri ? Lenke til kommentar
oophus Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Hvorfor ikke sette "energilagerene" på hjul og ta de med over, i stedet for å flytte energien over på at annet batteri ? Høres lite økonomisk ut? Hver ferje må ha 2 lastebiler som må brukes i tillegg som tar plassen til 2-3 biler hver overfart? Drift av disse lastebilene, samt mindre kapasitet på hver ferge blir penger over tid. Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Høres lite økonomisk ut? Hver ferje må ha 2 lastebiler som må brukes i tillegg som tar plassen til 2-3 biler hver overfart? Drift av disse lastebilene, samt mindre kapasitet på hver ferge blir penger over tid. Tap av anslagsvis 5% av total energi ved en ekstra DC/DC omformer blir også penger over tid. De få turene i uken når det er helt fullt kan de heller ligge og lade litt. Trenger ikke være en lastebil heller, bare en container som skyves inn i en resess. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå