Gå til innhold

Samsung tatt for juks: Brukte bilde tatt med proft speilreflekskamera i reklame for mobilkamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"DSLR-speilreflekskamera" -- smør på flesk smaker sikkert godt, mer er kanskje ikke så sunt? :p

Kanskje det til og med var en digital variant - med speil. Altså digital DSLR spelirefleks med speil. :p

Ok, men poenget er vel uansett at disse telefon-journalistene ikke kan mye om kameraer.

Og et lite tilleggspoeng om at telefonprodusentene jukser for å lure hvermansen til å tro at de nyeste telefonene deres tar like gode bilder som speilreflekskamera. Beklager avsporingen - tilbake til telefonjournalistene.. ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

"DSLR-speilreflekskamera" -- smør på flesk smaker sikkert godt, mer er kanskje ikke så sunt? :p

Alle bildene jeg tar med mitt DSLR-speilreflekskamera lagrer jeg på SSD-disken min. 

D-en i SSD står for Drive, og det er ingen disker involvert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når først en produsent jukser med bildene så ender man jo opp med å legge listen for resten av produsentene som ikke ønsker å være noe dårligere i sin markedsføring. Normalt optimaliseres det med meget godt lys og proffe fotografer som gjør alt for at bildene skal se best mulig ut.

Lenke til kommentar

Dette føler jeg har pågått i alle år innenfor alle produktområder. Sminke-reklamer som viser seg å bruke helt andre produkter på modellen, bilreklamer som bruker 3D-modeller, spillreklamer som bruker profesjonelle 3D-animasjoner i stedet for in-game-grafikk osv osv. Lurer på om Adobe (photoshop) hadde overlevd uten reklamebransjen. Det morsomste er reklamer for 4k TVer som prøver å vise deg forskjellen når du selv sitter med 1080p og TV-sendingen er 720p... DUH!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Whiskey on the rocks med is, takk

Ser ikke noe problem i det utsagnet. «Whiskey on the rocks» skal strengt tatt ikke ha is i seg. Navnet er bokstavelig. Man heller whiskey over frosne steiner, for å få den avkjølt uten å vanne den ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...