spaks Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 (endret) Hei. har kjørt denne nye pcen i under 1 uke nå. om dere ser på vedleggene har jeg valgt og bruke autotuneren til ASUS slik at jeg kan spille med 5ghz på CPUen. Men, windows krasjer i noen spill. WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR. Krasjen skjer i spill som feks World of Warcraft. Er dette en OC som er urealistisk? Pcen er 1 uker gammel sirka. ALT er nytt.. Hjelp gutta? Endret 5. desember 2018 av spaks Lenke til kommentar
spaks Skrevet 5. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2018 Ingen feil her. Har også kjørt minne diagnose, ingen feil der eller på harddisken heller.. Lenke til kommentar
spaks Skrevet 5. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2018 hva tenker dere om dette? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 Fjern all overclocking, både på CPU og RAM - og skjermkort hvis du har klokket der også. Få du feilen da? Sansynligvis er dette pga ustabil overklokk ja. Lenke til kommentar
spaks Skrevet 5. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2018 Strøminstillingene hadde plutselig gått tilbake på balanced, kanskje etter en oppdatering. Nå er den på høy ytelse og jeg har ikke krasjet på noen timer, selv med OC cpu og ram. Prøver litt til framover også ser vi om jeg må gå tilbake på overklokkingen. takk Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 Det er skummelt det der autogreiene, hva ligger volten og temperaturen på under load? Kjører alle kjernene på 5ghz? Lenke til kommentar
spaks Skrevet 5. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2018 Dette er litt rart. Det ser ut som jeg plutselig kjører på en lavere hastighet en bildet jeg posted lenger opp? Har den clocket seg selv ned? det skulle jeg vell ha lagt merke til? Lenke til kommentar
spaks Skrevet 6. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2018 (endret) Goood morgen! gjett hva som skjedde da jeg skrudde på pcen i dag! Hva er det som skjer? Det virker som det er flere "profiler" på pcen, vil pcen krasje igjen nå siden disse instillingene er på? vi får see.. Balanced modus på strøminstillingene er også tilbake, kan det være Asus sitt program Ai suite 3 som gjør alt dette? Endret 6. desember 2018 av spaks Lenke til kommentar
spaks Skrevet 6. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2018 Har kjørt en reset på powerplanen i cmd. Nå når jeg reboted var jeg på høy ytelse igjen, men nå har clocken skrudd seg ned igjen?.. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Jeg kjenner ikke til det programmet, kan være det som står der er klokkefrekvensen akkurat nå? Har du prøvd å kjøre realbench eller cinebench for å se om den endrer seg opp til 50x? Lenke til kommentar
spaks Skrevet 6. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2018 Jeg endret clocken manuelt til 5ghz på alle kjærnene og nå krasjer ingenting Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 God kjøling og stabil strømforsyning er viktig. Stabil strømforsyning betyr f.eks. god margin ift hva som brukes av watt. Fordi: da har strømforsyningen hvilepuls og blir ikke like varmt som et power supply som er "sånn akkurat nok" Sjekk også bios-oppdateringer, kommer noen ggr ny bios som har fix for evt ustabil/buggy VRM (voltage regulator module) på hovedkort Lenke til kommentar
El burro Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Jeg fikk samme feilmeldingen som deg for et års tid siden, måtte fjerne Asus Ai Suite som forresten er elendig programvare som det meste av programvare fra Asus. Ai suite er også problematisk å få fjernet helt. Bruker nå BIOS til overklokking og justering av viftene, eller det vil si jeg brukte BIOS. Etter den siste oppdateringen til Windows 10 (1809) går det ikke å overklokke i BIOS på grunn av ny mikrokode til CPU. Må istedet bruke Intel XTU, venter på ny BIOS fra Asus som kansje eller kansje ikke kommer snart. 1 Lenke til kommentar
spaks Skrevet 7. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2018 Jeg fikk samme feilmeldingen som deg for et års tid siden, måtte fjerne Asus Ai Suite som forresten er elendig programvare som det meste av programvare fra Asus. Ai suite er også problematisk å få fjernet helt. Bruker nå BIOS til overklokking og justering av viftene, eller det vil si jeg brukte BIOS. Etter den siste oppdateringen til Windows 10 (1809) går det ikke å overklokke i BIOS på grunn av ny mikrokode til CPU. Må istedet bruke Intel XTU, venter på ny BIOS fra Asus som kansje eller kansje ikke kommer snart. Jeg fikk en ny krasj, og la merke til at flere som deg, nevte Ai suite fra asus, har slettet dette programmet og kjørt en enkel clock i bios. har nå spillt en full dag bf5 med alle corene på 5ghz uten krash. Jeg tror jeg merker dette innlegget som løst også kan jeg evnt lage en ny post hvis noe skulle skje igjen, takk dere Lenke til kommentar
Jdyver Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 Dette er litt rart. Det ser ut som jeg plutselig kjører på en lavere hastighet en bildet jeg posted lenger opp? Har den clocket seg selv ned? det skulle jeg vell ha lagt merke til? På de bildene du sendte i det innlegget her, har Ai klokket 1-3 kjerner 5,0ghz og 4-8 kjerner 4,8ghz. Så kommer jo ann på hvor mange kjerner pcen benytter. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 Jeg fikk en ny krasj, og la merke til at flere som deg, nevte Ai suite fra asus, har slettet dette programmet og kjørt en enkel clock i bios. har nå spillt en full dag bf5 med alle corene på 5ghz uten krash. Jeg tror jeg merker dette innlegget som løst også kan jeg evnt lage en ny post hvis noe skulle skje igjen, takk dere Jeg er nysgjerrig på hva du satt cpu volten på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå