Åsmund Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 La oss hypotetisk si at jeg har adobe premier og after effects ulovlig. Vil det da være mindre smart å publisere de i et forum? Vil de øvrige bry seg om meg og min lille film? Lenke til kommentar
TigerOla Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Ingen vil bry seg om hva du redigerer det i, med mindre du sier det, eller du har gjort noe fancy, lurer på hvordan du gjorde det og spør om hvilken program du brukte, og om du eventuelt kan skrive en guide på det! Det ene fører til det andre.. Men juridisk sett ville jeg vært på den sikre siden og KJØPT programmet.. da har du i allefall ingenting mot deg, OM noe skulle skje.. Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Kjenner en "kompis" som har samma problemet , men han bruker Edition. Men han sparer jevnt og trutt for å få råd til Liquid Edition PRO. Bra programmer skal koste så #(&%¤ Mye! Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 ja..koster vel 10 000 for premier og det samme med after effects. Hadde blitt vanskelig å lage filmer for å så tjene inn det. Da skal du være god da...får lage noen filmer da og se hva folk syns. Lenke til kommentar
TigerOla Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 For å si det sånn; Edition er en kraftpakke i forhold til pris.. Er sikker på at både jeg, adonis og andre her inne kan overbevise dere iløpet av et øyeblikk om at dere får en SUPER pakke i Edition - 10.000 er INGENTING i forhold til hva det egentlig er verdt.. Premiere pro har jeg forøvrig ikke prøvd. Men å gå fra premiere til edition var så absolutt ingen tabbe.. Lenke til kommentar
adonis Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Enig med TigerOla. En får mye for pengene når det gjelder Liquid Edition Pro. Et tips: ta kontakt med VideoUtstyr, mulig de kan gi en skikkelig hyggelig julepris på Pro-pakken! Personlig er jeg av typen som liker å ha lisenser på ting. Kommer ikke i farta på et eneste priat-program på PC'en min. Men her er folk forskjellige. I noen tilfeller kan en vel tillate seg å 'prøve' programmet før en kjøper, men husk at uten av noen kjøper programmene vil heller ingen utvikle gode programmer. Ikke meningen å rette pekefinger, men det kommer oss faktisk til gode i form av spennende utvikling når vi betaler for ting. God helg, folkens. /Øystein Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Vanvittig pris ut året!Vi kan nå tilby Liquid Edition Pro til en sterkt redusert pris ut året. Som om ikke det var nok får du med en DVD±RW brenner på kjøpet! Med denne pakken får du altså Liquid Edition programvaren, Pro-akseleratorkortet som gir analoge og digitale inn/utganger og en Multiformats DVD-brenner som brenner DVD±R/RW & DVD+R/RW samt CD-R/RW. Alt dette til langt under normal pris av Liquid Edition Pro! Men vær snar, tilbudet gjelder kun ut desember 2003! Dette er sakset ifra www.edition.no , nå ble jeg mildt sagt nysjerrig Prisen er ikke oppgitt , skal prøve å sende en mail! Lenke til kommentar
kanonterje Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 adonis, du har altså brukt ti-tusenvis av kroner på software-lisenser? Ikke for å være frekk, men hvor dumt er det på en skala? Det er ikke for kunne skryte av at jeg har programvare for titusenvis av kroner, at jeg finner lisensnøkler andre stedet. Men skulle jeg _kjøpt_ windows, office, premiere, photoshop & AE, for ikke å snakke om antivirus, webdesign-programmer osv. osv. hadde jeg ikke hatt råd til hverken PC eller kameraer... Ulovlig bruk av programvare er en nødvendighet for at det kan finnes et amatørmiljø innen digitalvideo-, bilde- og -lyd. Dette vet programvareprodusentene, og de vet også at av alle amatørene som finnes, blir noen proffe, og DA vil de måtte kjøpe produktet deres. Jeg har hørt at programvareindustrien derfor ikke går til like sterke angrep på piratindustrien som f.eks. musikkbransjen, med RIAA i spissen. (blei litt rotete, menmen...) Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 ja, jeg er student. Lenke til kommentar
adonis Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) Vel kanonterje, jeg er enig et stykke på vei. Men jeg vil ikke si at det 'på en skala' er særlig dumt å kjøpe det en bruker. Enig i at det ofte med profesjonell software kalkuleres med at man bruker cracket versjon privat, og at bedrifter må kjøpe software 'fordi det er det folk kan'. Men dette gjelder i hovedsak programmer som VIRKELIG koster for mye for private (>10.000,-). Om en tar produkter som Premiere, Liquid, Studio, Vegas etc. er det programmer som er rettet mot oss entusiaster. Om vi skal forvente oss en utvikling av software, support etc. må jo NOEN av oss kjøpe det... Da heller jeg snarere over til dkvams tanke rundt å prøve, spare og kjøpe! Men jeg kritiserer ikke alle som har pirat-versjoner, men når topicen gjøres såpass åpen vil jeg benytte muligheten til å si hva jeg mener. Så er det opp til hver enkelt om en vil kjøpe eller bare bruke programvaren. Men når det er sagt, må jeg innrømme at jeg ikke er bedre enn at jeg både en og to mp3-filer som jeg har lastet ned.... /Øystein Endret 19. desember 2003 av adonis Lenke til kommentar
obese Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 det er helt idioti å skryte av at du har flere 10tall av ulovelige lisenser. ettersom en mp3 er priset til 1,1 millioner dollar, så kan du jo kanskje skryte litt av hvor mange mp3er du har også. og du som starta threaden, hvis du har tenkt å publisere filmen i stor skala, så er det desidert smarteste å få lisenser. hvis den skulle slå an og du ikke har lisenser, så kan du få en heap av problemer. det samme gjelder software til firmaet ditt. proggyene blir smartere og smartere, f.eks skal det være en slags trace-funksjon i xp sp1. skal du kun legge ut kortfilmer som er litt jalla evt små festivaler, så betyr det ikke noe. hvis du reklamerer med hvilken programmer du ahr brukt, MÅ du ha lisens. det er lurt å aldri stille et sånn her spm igjen. du vet aldri hvem som leser det og hvis noen hater deg, kan de lage trøbbel for deg med sånne ting... s Lenke til kommentar
obese Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 sånn som at du har lagt ut en link til firmaet ditt: http://www.m**n.net not clever å gjøre sånne ting.. bare et tips.. lykke til med filmen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Hva med å "hvitvaske" produktene sine som for eksempel er redigert i et piratkopiert program? Gjøre siste finishen i et program man har lisensen på. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 adonis, du har altså brukt ti-tusenvis av kroner på software-lisenser? Ikke for å være frekk, men hvor dumt er det på en skala? Det er ikke for kunne skryte av at jeg har programvare for titusenvis av kroner, at jeg finner lisensnøkler andre stedet. Men skulle jeg _kjøpt_ windows, office, premiere, photoshop & AE, for ikke å snakke om antivirus, webdesign-programmer osv. osv. hadde jeg ikke hatt råd til hverken PC eller kameraer... Ulovlig bruk av programvare er en nødvendighet for at det kan finnes et amatørmiljø innen digitalvideo-, bilde- og -lyd. Dette vet programvareprodusentene, og de vet også at av alle amatørene som finnes, blir noen proffe, og DA vil de måtte kjøpe produktet deres. Jeg har hørt at programvareindustrien derfor ikke går til like sterke angrep på piratindustrien som f.eks. musikkbransjen, med RIAA i spissen. (blei litt rotete, menmen...) Må bare le litt her... du har rett i noe, men i andre ting tar du FULLSTENDIG feil. Greit at noen amatører blir proffe, men så snakker du om at hvis du skulle kjøpt alle programmene du har, så ville du ikke hatt råd til PC eller kamera. Vel... det koster å ha PC med programmer, og kan du ikke betale for deg, bør du heller ikke få gleden av å bruke disse programmene. AVID har vel ett gratisprogram for redigering, eller utvikler det, slik at amatører kan finne ut at dette er de gode i. Det finnes også andre gratisprogrammer, slik som det som følger med operativsystemer i dag for eksempel, slik at man kan prøve seg litt, og hvis man finner ut at dette liker jeg, og vil satse på det, så kjøper man ett bedre program. Det er altså mange muligheter til å prøve seg litt, før man velger å bli litt mer avansert... og har man som mål å tjene penger på det, så må man uansett betale lisensen for ett skikkelig program. Studio 8 fra Pinnacle er ett meget bra videoredigeringsprogram for nybegynnere, en inngangsport til videoredigering, og det programmet bør de fleste ha råd til. Og å hevde at adonis er dum fordi han har brukt ti-tusenvis på software... vel... jeg vil ikke si hvem jeg synes er mest useriøs i akkurat den diskusjonen for det burde du skjønne selv. Lenke til kommentar
kenneth74 Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Er helt enig med Afset. Kunne ikke skrevet det bedre selv. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Er helt enig med Afset. Kunne ikke skrevet det bedre selv. Hvorfor skriver alle navnet mitt uten "h"? Anyway... takk for støtten :-) Lenke til kommentar
TigerOla Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Han ble nok som meg, litt oppslukt av den nusselige avataren din.. *digge* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå