Carl August Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 (endret) Ser det er noen tungnemme som fremdeles ikke har fått med seg at saken ikke dreier seg om å uttrykke uenighet. Den dreier seg om å hindre noen i å uttrykke uenighet. Når du etter en debatt går til ledelsen, så er det ikke for å uttrykke uenighet, det gjorde du jo ettertrykkelig under debatten. Nei, du løper til mamma og pappa for å klage din nød over at noen kunne være så slem ved å være uenig med deg. Dette gjør du for å sette en stopper for ytringer du ikke liker. Hvis den tillitsvalgte for TS hadde hatt litt klokskap, så hadde saken stoppet der. Men nei, hun tok opp forholdet med TS etter at hun ble kontaktet av medstudenter. Han blir redd og sjokkert over dette, og kommer til å passe seg for hva han sier offentlig heretter. Som selvsagt var tilsiktet. Jeg er sjokkert over hvor lite forståelse folk har her for en alvorlig problemstilling. Flere har svart TS på en skammelig nedlatende måte, og brukt sin tyngde og erfaring i forumet til å avvise problemstillingen på sviktende rettsfilosofisk grunnlag. En sak med analoge problemstillinger pågår for tiden ved NTNU: Saken rundt forskeren som lot seg intervjue av Resett og fikk refs ved NTNU, er kanskje det groveste inngrepet i akademisk frihet vi har hatt i nyere tid, mener professor Kristian Gundersen ved Universitetet i Oslo. Bekymring for ytringsfriheten i akademia blir med bakgrunn i denne saken tatt opp i Stortingets neste spørretime. Jeg anbefaler TS å følge med på den saken. Endret 12. desember 2018 av Carl August 2 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Er bare noen kids som vil leke SJWs slik de har på amerikanske universiteter. Ikke noe å bry seg om. Er derimot litt verre om de kaster deg ut av skolen fordi du har andre meninger. Da kan du ta saken videre. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 12. desember 2018 Del Skrevet 12. desember 2018 Jeg tenker tråden stanser her. TS har fått sitt spørsmål besvart, og det er i tillegg kommet enkelte særmerknader. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg