Gå til innhold

Volkswagen slutter med diesel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det artikkelen egentlig sier er at VW kommer til å selge biler med forbrenningsmotor i minst 15-20 år til - hvis de ikke ombestemmer seg i mellomtiden. I praksis vil de som alle andre selge det markedet vil ha slik at de tjener mest mulig penger.

 

Med andre ord, dette er bare enda et utspill i rekken av systematiske forsøk på å få VAG til å virke snille og miljøvennlige slik at vi fortest mulig kan glemme at de er funnet skyldig i et av verdens største bedragerisaker noen sinne. Og mediene sluker agnet kjapt som vanlig.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Tittlelen stemmer ikke helt med hva som star I artikkelen, menmen.

 

Men nå må man altså  gå over på veteranbil for å få noe som ikke er kjedelig.

 

Har aldri hatt det så moro som i en bil med oppimot 700 hk som reagerer momentant. Det var et såpass hardt skyv at passasjerer ble kvalm og uvel!

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det artikkelen egentlig sier er at VW kommer til å selge biler med forbrenningsmotor i minst 15-20 år til - hvis de ikke ombestemmer seg i mellomtiden. I praksis vil de som alle andre selge det markedet vil ha slik at de tjener mest mulig penger.

 

Med andre ord, dette er bare enda et utspill i rekken av systematiske forsøk på å få VAG til å virke snille og miljøvennlige slik at vi fortest mulig kan glemme at de er funnet skyldig i et av verdens største bedragerisaker noen sinne. Og mediene sluker agnet kjapt som vanlig.

Formålet kan være at de vil kundemassen skal bli mer usikre på fossilt drivstoff, slik at det i seg selv styrer salget, som igjen gjør at man kan følge planen med å slutte å selge dem innen xxxx dato. 

Lenke til kommentar

Formålet kan være at de vil kundemassen skal bli mer usikre på fossilt drivstoff, slik at det i seg selv styrer salget, som igjen gjør at man kan følge planen med å slutte å selge dem innen xxxx dato. 

 

Helt sikkert en del av tankegangen. VAG pøser jo vannvittige summer inn i utvikling av el-biler nå og vil bli veldig lei seg (evt konkurs) hvis el-biler ikke selger bra i global skala om 5-10 år.

Helt unaturlig om ikke propagandaavdelingen følger opp. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Støtter OZONE. Eldrift er helt overlegent. I fremtiden vil man måtte dra til musem for å oppleve eksosbiler med rykkete transmisjon.

 

VI har en Leaf og en S-Max i husholdning, Jeg blir uvell av å tenke på å kjøre sistnevnte.

 

Og jeg hater å kjøre bak eksosbiler i traffikken og kjenne på stinkelukten. Spesielt sportsbiler, motorsykler og gamle biler lager ekkel eksoslukt. 

 

Det er så gale. Og så driver folk å remapper og tukler med biler med å sette både adblue og EGR-funksjon ut av spill og bilene forurenser 10 ganger mer. Få skiten ut av trafikken. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Helt sikkert en del av tankegangen. VAG pøser jo vannvittige summer inn i utvikling av el-biler nå og vil bli veldig lei seg (evt konkurs) hvis el-biler ikke selger bra i global skala om 5-10 år.

Helt unaturlig om ikke propagandaavdelingen følger opp. :-)

Jeg kjenner ingen personer som har leaset eller eid en elbil ei kort periode, som kommer til å gå tilbake til fossilt. Så trur ikke VW har så mye å bekymre seg om, på det punktet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men nå må man altså  gå over på veteranbil for å få noe som ikke er kjedelig.

 

Som ingeniør burde du være i stand til å se overlegenheten i samme høye dreiemoment fra null til titusen omdreininger i minuttet, mye bedre effekt pr. kilo motor, slippe oljesump, slippe vannkjøling og radiator, slippe utslipp, slippe å gire, ja slippe girboks overhodet, kunne fylle drivstoff hjemme om natten, osv...

 

Kanskje du ikke er ingeniør?

Så vidt jeg vet kan et hvilket som helst suppehue kalle seg ingeniør siden det ikke er en beskyttet tittel. Just sayin' ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ingen personer som har leaset eller eid en elbil ei kort periode, som kommer til å gå tilbake til fossilt. Så trur ikke VW har så mye å bekymre seg om, på det punktet. 

Dessverre for VW så kjenner du nok ikke så mange i de store markedene som Tyskland, Frankrike, Brasil, USA, Russland, India etc hvor el-bilsalget pr i dag er på noen fattige småprosenter hvis det i det hele tatt synes på statistikken.

 

Norge står vel for ca 0,07% av omsetningen til VAG hvis jeg husker rett. Så om så vi i Norge går 100% over på elektrisk i år vil det fremdeles bety cirka nada for VW-konsernet og dets fremtidsplaner.

Lenke til kommentar

Som ingeniør burde du være i stand til å se overlegenheten i samme høye dreiemoment fra null til titusen omdreininger i minuttet, mye bedre effekt pr. kilo motor, slippe oljesump, slippe vannkjøling og radiator, slippe utslipp, slippe å gire, ja slippe girboks overhodet, kunne fylle drivstoff hjemme om natten, osv...

 

Kanskje du ikke er ingeniør?

 

Om man er nostalgisk anlagt, eller om man digger ny teknologi har veldig lite med en evt. ingeniørtittel å gjøre spør du meg. Men hvis det gjør godt å finne anledning til å kunne skryte av den så er jo det fint. :-)

Lenke til kommentar

Støtter OZONE. Eldrift er helt overlegent. I fremtiden vil man måtte dra til musem for å oppleve eksosbiler med rykkete transmisjon.

 

VI har en Leaf og en S-Max i husholdning, Jeg blir uvell av å tenke på å kjøre sistnevnte.

 

Og jeg hater å kjøre bak eksosbiler i traffikken og kjenne på stinkelukten. Spesielt sportsbiler, motorsykler og gamle biler lager ekkel eksoslukt. 

 

Det er så gale. Og så driver folk å remapper og tukler med biler med å sette både adblue og EGR-funksjon ut av spill og bilene forurenser 10 ganger mer. Få skiten ut av trafikken. 

 

Blir sjelden plaget av å ligge bak sportsbiler, motorsykler og biler med bensinmotor - gamle eller nye. Så er det veldig moro å kjøre noe med turtallsvillig motor, med god lyd når man drar ut gearene

 

Diesel derimot, det stinker, rakler og er ikke moro å kjøre - eller ligge bak. Vekk med de.

 

Men elektrisk er jo fremtiden, ikke så moro å kjøre men overlegent ellers.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Dessverre for VW så kjenner du nok ikke så mange i de store markedene som Tyskland, Frankrike, Brasil, USA, Russland, India etc hvor el-bilsalget pr i dag er på noen fattige småprosenter hvis det i det hele tatt synes på statistikken.

 

Norge står vel for ca 0,07% av omsetningen til VAG hvis jeg husker rett. Så om så vi i Norge går 100% over på elektrisk i år vil det fremdeles bety cirka nada for VW-konsernet og dets fremtidsplaner.

Det er ingen som bryr seg om markedet i Norge. Det eneste positive med Norge, og hvordan ståa er her, er at man faktisk kan bruke oss som et eksempel, for å få fortgang i skiftet andre plasser på planeten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men nå må man altså  gå over på veteranbil for å få noe som ikke er kjedelig.

 

Som ingeniør burde du være i stand til å se overlegenheten i samme høye dreiemoment fra null til titusen omdreininger i minuttet, mye bedre effekt pr. kilo motor, slippe oljesump, slippe vannkjøling og radiator, slippe utslipp, slippe å gire, ja slippe girboks overhodet, kunne fylle drivstoff hjemme om natten, osv...

 

Kanskje du ikke er ingeniør?

Nå har for eksempel Tesla både radiator, pumpe, vannkjøling, oljefylte reduksjonsgir og oljefilter så selv om det ikke er noe å se under panseret, så betyr det ikke at det ikke er der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...