Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Så du stoler altså mer på en halvseriøs nettside med tvilsomme tester enn em som faktisk eier TVen og bruker den hver dag i bekmørkt som altså? Hørtes smart ut? Når HDR aktiveres har jeg satt den til å gå til 100% belysning og her er ikke problemer med sortnivå og blooming. For å få blooming må man stå på siden av TVen. Hva en TV kostet ved lansering er også veldig relevant.. En dagens modell koster raskt noen tusen mindre bare etter 5-6mnd. At jeg setter likhetstegn mellom min personlige erfaring og det samtlige store seriøse tester sier sier endel om flatpanelshd og tek... De er de eneste 2 nettsidene jrg vet om som kan klare å få ett nærmest motsatt testresultat enn 10 andre? Jeg vet ingenting om hvordan du "tester" TV'en din eller hvilket nivå du legger deg på, så selvsagt stoler jeg mer på en side som spesialiserer seg på dette, inklusiv flatpanelshd, enn en tilfeldig bastant forumbruker. De har trossalt noen standardiserte metoder og målinger som kan dokumenteres, inklusiv blooming, som du kan se selv med det blotte øye i linken jeg ga deg lenger oppe. Uten å underbygge påstandene dine, så er utsagn som "her er alt helt fint" og "ingen problemer med noe her" fullstendig verdiløse. Folk har og for vane å forsvare sine kjøp som en fanatiker forsvarer religion, så ja, jeg tar ikke det du sier seriøst helt uten videre. Du må også gjerne vise meg disse flotte seriøse sidene dine som beviser hvor feil jeg tar.. Og hvis du er av oppfatning at OLED har et innbrennings problem, så er det kanskje du som må oppdatere deg litt. Det er et problem som ikke eksisterer i praksis lenger. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Jeg vet ingenting om hvordan du "tester" TV'en din eller hvilket nivå du legger deg på, så selvsagt stoler jeg mer på en side som spesialiserer seg på dette, inklusiv flatpanelshd, enn en tilfeldig bastant forumbruker. De har trossalt noen standardiserte metoder og målinger som kan dokumenteres, inklusiv blooming, som du kan se selv med det blotte øye i linken jeg ga deg lenger oppe. Uten å underbygge påstandene dine, så er utsagn som "her er alt helt fint" og "ingen problemer med noe her" fullstendig verdiløse. Folk har og for vane å forsvare sine kjøp som en fanatiker forsvarer religion, så ja, jeg tar ikke det du sier seriøst helt uten videre. Du må også gjerne vise meg disse flotte seriøse sidene dine som beviser hvor feil jeg tar.. Og hvis du er av oppfatning at OLED har et innbrennings problem, så er det kanskje du som må oppdatere deg litt. Det er et problem som ikke eksisterer i praksis lenger. Tester TV i relle situasjoner på høyt nivå da jeg er ekstremt kresen på sortnivå og blooming osv. Flatpanels sine tester bør nok taes med en klype salt. Kan se selv med det blotte øye? Utifra ett bilde ja.. Det viser nok endel lettere blooming når man tar bilde av en skjerm enn i virkeligheten? Så med mindre du har sett TVene i virkeligheten i mørkt rom kan du ikke engang uttale deg. Å stole på ett bilde av en skjerm er en enorm tabbe.. Så er nok heller det bildet som er verdiløst og ikke fakta fra noen som eier TVen. Mitt kjøp ble gjort utifra lang jakt over ett par år når jeg skulle bytte TV. Så å tro det er å forsvare kjøpet mitt så vet ikke jeg. Fakta er fakta. Rtings, lydogbilde(?) og mange andre sider eksisterer der ute som er langt mer seriøse enn flatpanels og Tek (som er begge ganske lik på tester). OLED sliter fortsatt med innbrenning og det er fakta. Spørs bruken men så fort man har mye statiske ikoner eller bilde over lengre tid så vil man oppleve innbrenning. Noe flere kan bekrefte. Så her er det nok du som ikke er helt med.. For det problemet eksisterer i praksis og er vanskelig å bli kvitt nettopp pga måten Organiske pixler fungerer.. Kanskje du skal lære deg litt om OLED teknologien før du kommer med feil påstander. OLED har ekstremt mange gode egenskaper men akkurat på innbrenning sliter de fortsatt. Som en ren kinoskjerm der man kun ser f.eks film og aldri har TV sendinger med statiske logoer eller viser statiske bilder etc er de ypperlige. Spesielt midlertidig innbrenning dukker altfor lett opp i mørke scener om man har hatt ikoner eller bilder som har stått der en stund. Det har jeg sett på selv de dyreste 2018mod OLED skjermene Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 (endret) Tester TV i relle situasjoner på høyt nivå da jeg er ekstremt kresen på sortnivå og blooming osv. Flatpanels sine tester bør nok taes med en klype salt. Kan se selv med det blotte øye? Utifra ett bilde ja.. Det viser nok endel lettere blooming når man tar bilde av en skjerm enn i virkeligheten Så med mindre du har sett TVene i virkeligheten i mørkt rom kan du ikke engang uttale deg. Å stole på ett bilde av en skjerm er en enorm tabbe.. Så er nok heller det bildet som er verdiløst og ikke fakta fra noen som eier TVen. Mitt kjøp ble gjort utifra lang jakt over ett par år når jeg skulle bytte TV. Så å tro det er å forsvare kjøpet mitt så vet ikke jeg. Fakta er fakta. Rtings, lydogbilde(?) og mange andre sider eksisterer der ute som er langt mer seriøse enn flatpanels og Tek (som er begge ganske lik på tester). OLED sliter fortsatt med innbrenning og det er fakta. Spørs bruken men så fort man har mye statiske ikoner eller bilde over lengre tid så vil man oppleve innbrenning. Noe flere kan bekrefte. Så her er det nok du som ikke er helt med.. For det problemet eksisterer i praksis og er vanskelig å bli kvitt nettopp pga måten Organiske pixler fungerer.. Kanskje du skal lære deg litt om OLED teknologien før du kommer med feil påstander. OLED har ekstremt mange gode egenskaper men akkurat på innbrenning sliter de fortsatt. Som en ren kinoskjerm der man kun ser f.eks film og aldri har TV sendinger med statiske logoer eller viser statiske bilder etc er de ypperlige. Spesielt midlertidig innbrenning dukker altfor lett opp i mørke scener om man har hatt ikoner eller bilder som har stått der en stund. Det har jeg sett på selv de dyreste 2018mod OLED skjermene Og hva er problemet med å bruke et bilde for å vise problemet? Det er jo ikke akkurat som man kan ta en screenshot, så hvis du har en bedre metode er det bare å komme med det. Hvis du faktisk tar til deg det jeg skriver, så vil du også se at jeg ikke har sagt noe om at det er en dårlig TV, faktisk tvert i mot. Og du nevner lydogbilde som en seriøst kilde? Haha.. takk for dagens latter At du kun velger kilder som utelukkende støtter egen oppfatning for heller stå for din regning. Du vet at det ikke blir fakta bare fordi du sier det er fakta, sant? Og hvis du nok en gang hadde lest det jeg skriver, så vil du se at jeg ikke påstår at innbrenning ikke finnes, men at det ikke er et problem man i noen praktiske situasjoner kommer bort i. Det kan da heller ikke finnes noen som legger mye researh i ny TV, kjøper en toppspekket OLED TV, for å sette seg ned å se dagsrevyen hele dagen.. disse folka klarer seg med hva som helst av LCD skrot. ..og for å sitere deg: "jeg sitter jo i mørkt rom hver dag og ser på dette, så det er fakta. 100% fakta". ikke 80%. Endret 9. desember 2018 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Og hva er problemet med å bruke et bilde for å vise problemet? Det er jo ikke akkurat som man kan ta en screenshot, så hvis du har en bedre metode er det bare å komme med det. Hvis du faktisk tar til deg det jeg skriver, så vil du også se at jeg ikke har sagt noe om at det er en dårlig TV, faktisk tvert i mot. Og du nevner lydogbilde som en seriøst kilde? Haha.. takk for dagens latter At du kun velger kilder som utelukkende støtter egen oppfatning for heller stå for din regning. Du vet at det ikke blir fakta bare fordi du sier det er fakta, sant? Og hvis du nok en gang hadde lest det jeg skriver, så vil du se at jeg ikke påstår at innbrenning ikke finnes, men at det ikke er et problem man i noen praktiske situasjoner kommer bort i. Det kan da heller ikke finnes noen som legger mye researh i ny TV, kjøper en toppspekket OLED TV, for å sette seg ned å se dagsrevyen hele dagen.. disse folka klarer seg med hva som helst av LCD skrot. ..og for å sitere deg: "jeg sitter jo i mørkt rom hver dag og ser på dette, så det er fakta. 100% fakta". ikke 80%. Bilde av en skjerm generelt er en DÅRLIG måte å vise noe på.. Som også nevnes av alle seriøse nettsider. Eneste metoden som duger er å se skjermen med egne øyne. Tar til meg det du sier jeg men dine antagelser om blooming og sortnivå er utifra hva 1 bestemt nettside sier.. Og ikke en som er den beste for testing engang. Jeg forholder meg alltid til flere sider når jeg ser en test + jeg sjekker produktet i virkeligheten. Lydogbilde ja.. En av de mest seriøse her til lands så.. Velger sider som utelukkende støtter egen oppfattning?? Er du ruset eller? Forstår at du mangler mye kunnskap her men den der tok kaka? Du skriver det som om innbrenning knapt eksisterer lengre på OLED. I praktisk bruk er de fortsatt utsatt. Og jo.. Der er nok av folk som gjør research for så å se dagsrevyen etc hele dagen. Og gjør man research og kjøper den dyreste OLED modellen har man ikke undersøkt nok. Den billigeste har ofte samme panel som de dyreste. Bare design, litt hardware og mest software som skiller de alle sammen. "LCD skrot" faktisk.. Sier jo litt om kunnskapsnivået ditt.. Selv ett veldig billig LCD VA panel kan gi en god opplevelse med bra sortnivå uten dimmesoner. Men man må såklart gå for dyrere LCD VA med FALD for å få en ekstremt god opplevelse. Jo flere FALD soner jo bedre såklart. LCD IPS derimot er det største rælet jeg har vært borti på lenge. Heller ikke sett ett IPS panel som der er noe nevneverdig bedre innsynsvinkel enn på ett VA panel heller de siste årene. For 6-7år siden kanskje.. Men ikke idag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Bilde av en skjerm generelt er en DÅRLIG måte å vise noe på.. Som også nevnes av alle seriøse nettsider. Eneste metoden som duger er å se skjermen med egne øyne. Tar til meg det du sier jeg men dine antagelser om blooming og sortnivå er utifra hva 1 bestemt nettside sier.. Og ikke en som er den beste for testing engang. Jeg forholder meg alltid til flere sider når jeg ser en test + jeg sjekker produktet i virkeligheten. Lydogbilde ja.. En av de mest seriøse her til lands så.. Velger sider som utelukkende støtter egen oppfattning? Er du ruset eller? Forstår at du mangler mye kunnskap her men den der tok kaka Du skriver det som om innbrenning knapt eksisterer lengre på OLED. I praktisk bruk er de fortsatt utsatt. Og jo.. Der er nok av folk som gjør research for så å se dagsrevyen etc hele dagen. Og gjør man research og kjøper den dyreste OLED modellen har man ikke undersøkt nok. Den billigeste har ofte samme panel som de dyreste. Bare design, litt hardware og mest software som skiller de alle sammen. "LCD skrot" faktisk.. Sier jo litt om kunnskapsnivået ditt.. Selv ett veldig billig LCD VA panel kan gi en god opplevelse med bra sortnivå uten dimmesoner. Men man må såklart gå for dyrere LCD VA med FALD for å få en ekstremt god opplevelse. Jo flere FALD soner jo bedre såklart. LCD IPS derimot er det største rælet jeg har vært borti på lenge. Heller ikke sett ett IPS panel som der er noe nevneverdig bedre innsynsvinkel enn på ett VA panel heller de siste årene. For 6-7år siden kanskje.. Men ikke idag. Med mindre du jobber i bransjen (som ville overrasket meg stort) så er du helt avhengig av, som alle andre, inkludert meg selv, å forholde deg til anmeldelser fra 3.parter, da det er praktisk talt umulig teste alle TV-er man er interessert i selv. Så du møter deg selv i døra med den påstanden. For moro skyld gikk jeg inn på testen av Lyd&Bilde, og selv om jeg ikke tviler på at karakteren er riktig, var det jo tidenes tynneste test,. Selv Tek sin test var mer grundig, og det sier litt.. Men vi kommer ingen vei, så jeg gir meg der. Har langt bedre ting å bruke kvelden på enn å krangle med deg.. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 (endret) Med mindre du jobber i bransjen (som ville overrasket meg stort) så er du helt avhengig av, som alle andre, inkludert meg selv, å forholde deg til anmeldelser fra 3.parter, da det er praktisk talt umulig teste alle TV-er man er interessert i selv. Så du møter deg selv i døra med den påstanden. For moro skyld gikk jeg inn på testen av Lyd&Bilde, og selv om jeg ikke tviler på at karakteren er riktig, var det jo tidenes tynneste test,. Selv Tek sin test var mer grundig, og det sier litt.. Men vi kommer ingen vei, så jeg gir meg der. Har langt bedre ting å bruke kvelden på enn å krangle med deg.. Man har tester som VEILEDENDE... Så velger man ut f.eks 2-3 aktuelle modeller og tester de selv.. Så møter absolutt ikke meg selv i døren nei.. Tidenes tynneste test faktisk.. Dummeste jeg har hørt? Man trenger ikke å skrive ett langt foredrag for å ha en god test? Tek sin virker kanskje mer grundig for en amatør, men har derimot enorme feil og er missvisende slik som mange andre av testene deres og flatpanelshd er. Endret 9. desember 2018 av MobileX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå