Gå til innhold

Sommerjobb dnt turisthytte

Mariss

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å søke sommerjobb på en av dnt sine turisthytter til sommeren. Er 25 år og i fast jobb som sykepleier, men ønsker å oppleve noe nytt. Er veldig glad i naturen og å gå i fjellet.

Noen som har erfaring med den type sommerjobb? Hvordan bor en? Mulig å få enerom, eller deler en rom med andre sommervikarer? Jeg har også en hund, som jeg ønsker å ta med. Usikker på om dette er mulig? Noen turisthytter som er spesielt å anbefale, eller noen som har erfaring med dette som ønsker å dele? ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yo, jeg har jobbet to år deltid på turisthytte i Oslomarka, og kjenner et par som har hatt sommerjobb på turisthytte på fjellet.

Arbeidsdagene er veldig varierte, du vasker, vasker opp, rer opp senger, serverer, lager mat, står i kassa, anbefaler turer, smiler til slitne turfolk, koster gangen, holder fyr i peisen, klipper gress og fikser vinduskarmer. Oppgavene dine varierer gjerne fra dag til dag. Arbeidsdagene mine i Oslomarka kunne være veeeeldig lange. Det hendte det var opp 07 for å lage frokost, og så holde det mer eller mindre gående til 23.

Så vidt jeg har skjønt er arbeidsdagene på de store fjellhyttene ofte delt i to sånn at man får enten tidligvakt eller sen vakt - og så kan du bruke resten av dagen på å traske i fjellet om du vil.

Du bor gjerne sammen med eller i nærheten av de du jobber med, på en egen "privat" del av hytta. Varierer hvor vidt du bor på enerom eller på samme rom som andre. Hund tror jeg blir vanskelig. Ansatterommene er ofte en del av hovedhytta, og gjerne i tilknytning til kjøkkenområdet, og det blir nok litt leven om hunden plutselig finner på å traske inn dit.

Søk på hytter i det området du liker best :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke erfaring fra jobb der, men har truffet en del i fjellet som har hatt en slik jobb. Kaffevrak virker det som har vært på en av de betjente hyttene. Der er det jo "ansatte" innenfor sesongen, men det finnes også selvbetjente hytter som har folk fra turistforeningen. Her vil det ofte være litt forefallende arbeid er mitt inntrykk. Noen hytter trenger kanskje maling, diverse reparasjoner osv.

Ellers: fjellforum.no er nok et bedre sted å spørre om dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...