nor50 Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Jeg drømmer om en Linuxtuner som jeg kunne brukt på Telenor/T-We, men så vidt jeg vet er det ikke noen løsning på det? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Antagelig har de flere systemer. Jeg har GPON fiber, hvord video er RF overlay. Dvs det brukes samme tuner som med coax kabel-TV. Har hatt Linux tuner på parabol, men ikke prøvd mot kabel. Det vil sannsynligvis fungere for å se TV, men ikke for å bruke T-We funksjoner. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 4. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2018 Antagelig har de flere systemer. Jeg har GPON fiber, hvord video er RF overlay. Dvs det brukes samme tuner som med coax kabel-TV. Har hatt Linux tuner på parabol, men ikke prøvd mot kabel. Det vil sannsynligvis fungere for å se TV, men ikke for å bruke T-We funksjoner. Der tror jeg du tar feil... Tror ikke det er noe nå som virker i det hele tatt. Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 Jeg drømmer om en Linuxtuner som jeg kunne brukt på Telenor/T-We, men så vidt jeg vet er det ikke noen løsning på det? Telefon tilbyr også IP-basert kabeltv (samme som Altibox). Vi har det i vår leilighet og det er bare RJ-45 Ethernet koblet til vår T-We enhet. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 8. desember 2018 Del Skrevet 8. desember 2018 For T-We via fiber kan det enten være IPTV eller RF-Overlay. En tredjeparts tuner med CAM vil vel fungere, men som det nevnes - man mister en del av mulighetene (VOD, Ukesarkiv, Start Forfra). Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 8. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2018 Kortleser/softcam for å få bilder da...? Bryr meg katten om ekstramulighetene. Kravet er EPG til timer... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. desember 2018 Del Skrevet 8. desember 2018 EPG ja, Rytec XMLTV-Importer plugin bør vel fungere uavhengig om man har parabol eller kabel. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 9. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2018 EPG ja, Rytec XMLTV-Importer plugin bør vel fungere uavhengig om man har parabol eller kabel. Ja, men hvordan får man signalene inn på tuneren, og det finnes vel ikke CAM til dette systemet? Evt softcam? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Man kan ikke bruke en parabol tuner, må ha en for DVB-C. CCcam eller Conax CAM bryr seg heller ikke om det er kabel eller parabol. Må nødvendigvis ha abonnent. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 9. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2018 Man kan ikke bruke en parabol tuner, må ha en for DVB-C. CCcam eller Conax CAM bryr seg heller ikke om det er kabel eller parabol. Må nødvendigvis ha abonnent. Men, er det virkelig DVB-C de bruker??? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Hva ellers? T-We boksen er laget for kabelnett. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 (endret) Hva ellers? T-We boksen er laget for kabelnett. Og IPTV. Samme boksen som benyttes. Så med fiber fra Telenor, får man enten DVB-C via RF-Overlay eller man får IPTV. Samme boksene som benyttes i begge tilfeller. Endret 9. desember 2018 av c.m. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 9. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2018 Hvordan får jeg da koplet en Linuxtuner (med DVB-C) til? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Siden du spør slik, så har du kanskje IPTV? Da tror jeg du bare kan glemme det. Jeg gikk ut fra at du har coax. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 9. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2018 Siden du spør slik, så har du kanskje IPTV? Da tror jeg du bare kan glemme det. Jeg gikk ut fra at du har coax. "Hva slags system er det Telenor benytter for TV via fiber?" 1 Lenke til kommentar
Sammykid Skrevet 25. mars 2022 Del Skrevet 25. mars 2022 Vet at dette er en eldgammel tråd, men IPTV fungerer for begge nett forsatt den dag i dag (RF-overlay og fiber) og . Problemet er bare kort-update og epg. Om noen har en løsning på disse 2 problemene, så del gjerne. :) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå