jering Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 En jeg kjenner lurte på om jeg kunne hjelpe ham å finne oppgradering til BIOS`en på PC`en hans. Alt jeg har fått av fakta er følgende: Hovedkort 08/20/1999 for Appollo MVP3 AGP/PCI set BIOS Award Modular BIOS v. 4,51 PG Prosessor AMD K6 2/450 Appollo MVP3 er vel navnet på et chipset på hovedkortet, så det blir vel "litt" vanskelig å finne BIOS oppgradering uten navnet på hk`et. Men fins det noe enkelt program som leser av navn på hk som jeg kan sende ham? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Har du åpnet opp selve kabinettet og lest på hovedkortet? Der burde det jo stå hvilken produsent det er. Men tviler sterkt på om det finnes noen oppdateringer for dette hovedkortet. Gammelt chipset det der, og BIOS fra 1999. Men du kan jo alltids sjekke ut produsentens hjemmeside... Finner du fremdeles ikke ut hvem som har lagd det, prøv Neros Infotool eller SiSoft Sandra. Lenke til kommentar
jering Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Jeg har ikke sett på PC`en selv, da vedkommende bor langt unna. Men han har sett på hovedkortet ja. Den han leste av Appollo MVP3, som er navnet på et chipset... Har sendt Nero`s infotool, så vi får håpe det ordner seg. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Et halvkvalifisert skudd i blinde; EPoX? Lenke til kommentar
xoop Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Et halvkvalifisert skudd i blinde; EPoX? Enig, jeg er nokså sikker på at dette er et Epox kort. Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Et halvkvalifisert skudd i blinde; EPoX? Enig, jeg er nokså sikker på at dette er et Epox kort. Epoxen min har Award BIOS, så det er vel en viss sjanse for at det er det. <off topic>Første gang jeg hørte om navnet til HK'et mitt, trodde jeg det var Epsos</off topic> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå