Megaman242 Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Dette er helt seriøst ment. Jeg er en mann i starten av 30 åra. Jeg har omtrent ikke skjegg i det heletatt, bare litt på haken. Mitt spørsmål er, finnes det noe der ute man kan gjøre for å få skjegg? Må jeg ta ekstra testosteron eller noe sånt? Jeg er villig til å gjøre omtrent hva som helst. Hvem kan jeg snakke med om dette og/eller få tak i det jeg trenger. 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 (endret) Skjeggvekst er genetisk bestemt, så det er lite du kan gjøre. Hvis du har et normalt nivå med testosteron så er det utelukkende genene som er i spill her. Jeg vil sterkt fraråde deg å ta testosteron i et forsøk på å gro skjegg, du får mer hårvekst, men kanskje ikke alltid der du ønsker og det er stor risiko for å utvikle mer seriøse helseproblemer i fremtiden. At du ikke kan gro skjegg gjør deg på ingen måte deg til en mindre mann. Hvis du sliter med dette og det er noe som plager deg, så vil jeg anbefale at du snakker med noen. Endret 4. desember 2018 av Uderzo 2 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Nå i disse juletider finnes det skjegg å få kjøpt i nær sagt alle butikker, dog noe ensidig i fargene? Fra alvor til revolver, har du ikke skjegg, så har du ikke skjegg! Å ta medikamenter for å få mer hårvekst er helt tullete, gled deg heller over at du slipper billig unna når barberingen skal gjøres. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Fra gammelt av kunne man spise / drikke ølgjær for å forbedre hårveksten generelt. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 (endret) Leste nettopp om ansiktshårtransplantasjon. Billig er det ikke, men du kan kanskje få deg en liten soul patch til noen tusinger. Endret 6. desember 2018 av Isbilen Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Mulig jeg er heeeeeelt på jordet nå. Men er du overvektig? Har sett "tjukke" karer som har hatt dårlig skjeggvekst, og fått skjegget når dem har slanget seg heftig. Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Trening og annen hard fysisk aktivitet øker testosteron produksjon, er vel sånn ca det eneste som hjelper. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Mulig jeg er heeeeeelt på jordet nå. Men er du overvektig? Har sett "tjukke" karer som har hatt dårlig skjeggvekst, og fått skjegget når dem har slanget seg heftig. Laaaangt utpå jordet også. Vekt og hårvekst har ingenting med hverandre å gjøre. 1 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Ingen av tipsene her kommer til å gi noe særlig skjeggvekst, med unntak av transplantasjon. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 (endret) Laaaangt utpå jordet også. Vekt og hårvekst har ingenting med hverandre å gjøre. Ja mulig det Husker bare jeg har tenkt tanket etter at jeg har sett det ved vektnedgang. Fettet sperrer kanskje for skjegget eller noe? xD Med ettertanke.. Hadde blitt jævlig med inngrodd hår i trynet da! Endret 9. desember 2018 av MrLuni Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Tror heller at de ved vektnedgang blir mer oppmerksom på sitt eget utseende, og noen ønsker da å spare skjegg. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Eneste såkalte "trikset" jeg vet om, er å gjøre det til en vane å barbere seg hver dag eller annenhver dag for å provosere håret til å vokse. Men bortsett fra det, er det gener og sånt som bestemmer mye av det. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Eneste såkalte "trikset" jeg vet om, er å gjøre det til en vane å barbere seg hver dag eller annenhver dag for å provosere håret til å vokse. Men bortsett fra det, er det gener og sånt som bestemmer mye av det. Det er en myte. Skjeggveksten blir ikke påvirket av barbering. 3 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 (endret) Når man begynner å få skjeggvekst begynner man gjerne å barbere seg, og så tror man at det er barberingen, ikke at man er i ferd med å bli voksen, som gjør at skjegget gror stadig tykkere, tettere og fortere. Klassisk tankefeil. Endret 9. desember 2018 av Isbilen Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Laaaangt utpå jordet også. Vekt og hårvekst har ingenting med hverandre å gjøre. Vedkommende er faktisk ikke helt på jordet. Snakket vi om skikkelig feite mannfolk har de høyere produksjon av testosteron, noe som gir dårligere sædkvalitet. Jeg er tilbøyelig til å tro den ubalansen kan gå ut over skjeggvekst en. Det er noe av den samme grunnen til at skikkelig feite damer ikke kan få barn. Kroppene deres lager mer testoste, noe som også ødelegger balansen i kroppen. Her snakkes det dog om _skikkelig_ overvektige. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Kan få skjegget mitt.. Gått lei av å barbere så jeg lar det gro og trimmer det en gang i uka og noer ganger annenhver uke Skjønner ikke hvorfor folk vil at hår/skjegg skal gro fortere.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Gresset er alltid grønnere på andre siden av gjerdet, vet du. Skjegget er vel også tykkere der. Uansett - vi som har litt, har jo en valgmulighet. Jeg for min del skulle gjerne hatt det like tett på kinnene som på halsen... Det kan kanskje utvikle seg fremdeles, selv om jeg er 29(35). Nå har jeg fått hår på ørene også, alt er mulig. 1 Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Et annet tips er å la det faktisk gro en stund og se hva som skjer. Jeg har egentlig ikke så god skjeggvekst, men jeg lot det vokse og har nå et ganske greit helskjegg på rundt 10 cm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå