Gå til innhold

Rogers LS4/A

Anbefalte innlegg

Hei. Har eit par rogers ls4/a, der den eine høgtalaren er øydelagt no nyleg. Nokon her på forumet som ynskjer å selge meg ein slik? eller eit par? Eg lånte høgtalarane av onkelen min, og litt kjipt at dei no er øydelagte. Håpar nokon kan hjelpe meg ! :)

blogRoger%2BLS4a-1.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aiai, legendarisk høyttaler. Ville absolutt sett på hva som er galt og hva reparasjon vil koste. Kanskje ikke verre enn noen morkne oppheng, løsnet internkabling e.l. Kontakt Hagto Audio, som nå har importen på det nærmeste du kommer her. Jeg er sikker på at de kan hjelpe, også med å foreslå en løsning om de ikke har den selv.

Du finner også en egen fangruppe på HifiSentralen, du skal ikke se bort ifra at noen av dem har både reservedeler og annet.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hei igjen. gadd ikkje lage ny tråd. korleis er det med å bytte ut bass/mid elementet med eit uorginalt eit? vil lyden bli for forskjellig til at det ikkje går an, eller vil ein ikkje merke det?. Grunnen er at eg får tak i tweeter, men ikkje nytt mid/bass element..

Lenke til kommentar

Et delefilter består av kondensatorer og spoler, og noen ganger motstander. Bytt verdig mot lik verdi og det skulle bli bra, men sikkert en fordel å bytte i begge da de er like gamle og det kan endre lyden litt å endre komponenter i delefilteret.

Det sagt, så tror jeg ikke det er delefilteret, åpne opp og se hva du finner på innsiden.

Lenke til kommentar

Det ligger et par LS4/a på Finn til 1500,- nå, kan fort bli det samme å handle deler på måfå for å få liv i den ene. Med mindre onkel er mannevond er det kanskje greit å bare innrømme problemet og foreslå å kjøpe de som fiks i stedet for å gi tilbake noe som er mekket på. Så kan han velge om han vil ha dem og bruke de som deler eller ikke. 

Lenke til kommentar

takker for svar! driver no og sjekker den eine mid/bass elementet. det virker som om det er slitasje på dette elementet, lager klassiske surre/klirre lyder ved lave frekvensar. Litt gammel lim på membranen har løsna, og støvhetta har falt av, så det har kommet støv nedi der. har prøvd å fjerne støvet, og klirringa blir mindre. ikke delefilteret som er ødelagt nei, sjekket det nettopp. Og så er det eit treble element som er ødelagt, viklingene er brent opp. men eg har funnet reserve. ser ut som det kan ordneseg, takkar igjen for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...