Gå til innhold

Norge øker støtten til vern av Brasils regnskog - Brasil truer med økt avskoging


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

... annet og gjøre enn og mobbe andre. 

 

Jeg har masse annet å gjøre, ikke mobber jeg heller, det er kanskje heller deg som er hårsår? 

 

Jeg finner det kun pussig at man opptrer på et diskusjonsfora som flere personer i samme profil, og lurte derfor på om "dere" var deg og hamsteren din, et helt legitimt spørsmål?

 

Eventuelt kan det jo også være at du har flere personligheter, eller at dere faktisk er to mennesker, men det virker uansett særdeles merkelig?

 

 

Lenke til kommentar

Jeg har masse annet å gjøre, ikke mobber jeg heller, det er kanskje heller deg som er hårsår? 

 

Jeg finner det kun pussig at man opptrer på et diskusjonsfora som flere personer i samme profil, og lurte derfor på om "dere" var deg og hamsteren din, et helt legitimt spørsmål?

 

Eventuelt kan det jo også være at du har flere personligheter, eller at dere faktisk er to mennesker, men det virker uansett særdeles merkelig?

 

 

Hvis du hadde besøkt profilen vår, hadde du sett at vi er to personer.

Lenke til kommentar

Hvis du hadde besøkt profilen vår, hadde du sett at vi er to personer.

 

Gratulerer med det, jeg skal legge meg flat jeg, å beklage for at jeg var noe ufin, men det fremsto noe pussig at to personer bruker samme profil, men det er opp til dere, lykke til  :woot:

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Ekorn, hare, piggsopp, granbar..., rev på jakt etter haren over, granmeis, elg, storføggel, edderkopp, mygg....og det var det...(snegle)

 

Mårhund, villsvin, bisam, Fantomet ?

 

Hamster er det dog ikke i de dype norske skoger. Pussig nok trodde man den tradisjonelle gullhamsteren som i dag er vanlig som kjæledyr, var utdødd, inntil man fant noen hamster-unger i den syriske ørkenen i 1939, som ble tatt med til Jerusalem og ble stamfedre (og mødre) til alle dagens hamstere.

 

Det er dog rådyr i Norge, men for hundre år siden var rådyret utryddet i Norge.

Når jakten ble frigjort, slik at ikke bare adelen fikk lov til å jakte, men "folk flest", ble rådyrene raskt utryddet i Norge.

 

Det levde kun rådyr i et lite område i Skåne, hvor en større godseier hadde forbydd jakten. 

 

Etter at jakt på rådyr ble forbudt over hele Norge og Sverige, spredde denne rådyrstammen seg til store deler av Norge og Sverige, og er stamfedrene (og mødrene) til alle dagens rådyr.

 

Fullstendig irrelevant og off-topic, men likevel pussige greier ?

Endret av adeneo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bør vel heller rett og slett bruke pengene på å kjøpe tomt der og la skogen gro på den.

 

Hadde Norge (heelt hypotetisk) overtatt et land som Brasil. Med enorme urørte regnskoger....Så hadde vi sikkert oppført oss der som vi har gjort i Norge til alle tider. Norske skog hadde gått hardt inn og snakket arbeidsplasser og at skogen skal driftes...ikke bare ligge "brakk"... Bøndene hadde ustoppelig forlangt å hugge ned og øke arealet for dyrking av korn og potet...For ikke å snakke om det evindelige kravet om "kulturlandskapet". Som fordrer at vi slipper geit og sau og kyr overalt og lar dem beite vekk alt som stikker opp av bakken.

Nordmenn er hjernevasket i den tro at den optimale måten å binde mest mulig CO2 er å hugge alt som er av trær, plante nytt, hugge ned alt igjen umiddelbart det har fått en viss størrelse...repeat repeat..... Brasils jungel ville blitt en granskog...

 

Vi hadde rasert alt som heter regnskog i løpet av få generasjoner.

 

Vi er noen gode hyklere her på berget. Forlanger naturvern av andre men oppfører oss selv som barbarer. Prøver å kjøpe oss god samvittighet med Judaspenger som kommer fra salg av olje og gass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...