steinjarle Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Fortsatt meget effektiv.Nå har den nye versjonen av Tesla Model 3 fått offisiell rekkevidde Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123879 Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 "Ny" versjon av Tesla Model 3.Ikke mye nytt der gitt :-) Lenke til kommentar
se# Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Bakhjulstrekk? Er det når man rygger? 1 Lenke til kommentar
Mirsad Dedic Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Fin utvendig, ræva innvendig. 4 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Bakhjulstrekk? Er det når man rygger? Et uttrykk som blir benyttet (feil) altfor ofte. Tipper til og med at de fleste ikke en gang skjønner hva som er problemet en gang. Håper i alle fall at artikkelforfatteren tar den Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Drift er vel mer riktig å si Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 "Ny" versjon av Tesla Model 3. Ikke mye nytt der gitt :-) Jo, det er noe nytt. Det er færre batteripakker, som gir lavere pris men også lavere rekkevidde enn utgavene som har vært tilgjengelig så langt. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Fin utvendig, ræva innvendig. Kjørt model 3 mye altså? Lenke til kommentar
Roy Husvik Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 Fin utvendig, ræva innvendig.Kjørt model 3 mye altså? Må ikke ha kjørt T3, for å se at den er tragisk innvendig! 1 Lenke til kommentar
nightzirch Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 Fin utvendig, ræva innvendig.Kjørt model 3 mye altså? Må ikke ha kjørt T3, for å se at den er tragisk innvendig! Har selv sittet i en og jeg likte interiøret. Ser for meg det er litt subjektivt 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 Må ikke ha kjørt T3, for å se at den er tragisk innvendig! Det er ofte slik at man må prøve ting for å få forstålese, jo. 1 Lenke til kommentar
NIXNOX Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 (endret) Drift er vel mer riktig å si Bakhjulstrekk? Er det når man rygger? Min teori: I gamle dager var ikke dette noe tema, fordi alle biler hadde drift på bakhjulene. Da de første bilene med drift på forhjulene kom til Norge på 60-tallet, kalte man det "forhjulstrekk", antagelig fordi forhjulene "trakk" bilen, i motsetning til bahjulene, som "dyttet" bilen. Kanskje det burde hete forhjulstrekk og bakhjulsdytt :-) Endret 5. desember 2018 av NIXNOX Lenke til kommentar
Bjørn Eng Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 Det som hadde vært nyheter, var om de hadde begynt å selge den modellen de lovet. Den til 35000 dollar. Har ikke sett mye til den........ Lenke til kommentar
Nordlyst Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 > Når konfigurasjonsmodulen dukker opp får vi også vite prisene. Vel... konfiguratoren er nå tilgjengelig. Men ikke MR, ei heller noen informasjon om når MR kommer, eller hva den kommer til å koste. I USA er det vel $5k mindre å betale for MR enn DM med den store pakken. Det tilsier at MR bør havne på rundt 400 lapper her på berget. Siden vi er et lite marked bør det kunne gå fort her å ta unna køen av de som venter på toppmodellene. Men trolig vil Tesla kjøre et felles løp for hele det europeiske RHD-markedet (britene må vente lenger før det kommer noen med "rattet på rett side"). Så da kan det vel bli en stund... Jeg signerte kontrakt for KONA i juli, men reserverte Model 3 31. mars 2016 og fikk i dag invitasjon til å bestille! Litt irriterende å fremdeles ikke få vite pris og tilgjengelighet på de rimeligere variantene! Men jeg forstår jo hvorfor — de blir tilgjengelige så snart ordrevolumet på de dyrere variantene faller under antall biler Tesla kan bygge for Europa... Ben reddik fy fasan. Lenke til kommentar
Nordlyst Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 Fin utvendig, ræva innvendig.Kjørt model 3 mye altså? Må ikke ha kjørt T3, for å se at den er tragisk innvendig! Dette er litt smak og behag også da. Jeg synes det er totalt Zen og futuristisk som pokker — men litt for tidlig, med hensyn på at stemmestyring og automatikk ikke funker godt nok til å gjøre dedikerte knapper helt irrelevante enda. Jeg var og satt litt i Model 3 hos Tesla på Skøyen for et par uker siden. Liker interiøret veldig godt, men må enten slanke meg eller godta å se ganske dum ut hver gang jeg skal ut av bilen... man sitter svært lavt! Det er heller ikke ventilerte seter, eller, mer alvorlig, oppvarmet ratt å få. Rammeløse vinduer kan være en bekymring mtp norske vintre, skjønt Model S og X har det jo også (og BMW i3 for den saks skyld)... Men å kalle interiøret for "rævva" er jo bare ultrakonservativt! Det er innovativt. Og billigere — og det kommer jo kunden til gode. Om du ser på de mange testene og omtalene på YouTube, av journalister, entusiaster og eiere, oppdager du fort at de aller fleste blir positivt overrasket over både hvor lite de savner lysorgel (hauger av knapper) og hvor raskt de venner seg til interiøret. Etterpå er det nærmest stressende å sette seg bak rattet i andre biler (å dæven, her var det mange knapper...), eller i hvertfall ganske steinalder. Skuffende at det ikke er hengerfeste, men så vidt jeg har skjønt kan man lovlig ettermontere dette og bruke til sykkelstativ og slikt, men ikke tilhenger. Typegodkjenning for å trekke henger er dessverre stadig et nedprioritert punkt (vi er visst litt sære her som vil kunne trekke tilhenger..??) hos alle produsentene. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 Det som hadde vært nyheter, var om de hadde begynt å selge den modellen de lovet. Den til 35000 dollar. Har ikke sett mye til den........ Grunnen har du vel fått ganske mange ganger nå, så jeg skjønner ikke hvorfor du spammer enhver tråd om Tesla med dette. Har du selv bestilt Model 3 og venter på 35K USD/300K NOK-varianten? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå