datax Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) Holder for første gang på med å montere min egen pc. Det hele har gått så bra, helt til nå... I mitt Lian Li kabinett er det to usb-kontakter i front. På asushovedkortet er det også usb-kontakter (bak i kabinettet). Jeg har forsøkt lese meg til hvor/hvordan jeg skal montere denne usb-kontaken, men ikke funnet noe svar. USB'en fra kabinettet har ni forskjellige kontakter som skal plugges på de pinnene der de hører hjemme på hovedkortet. Hvor? Det står bla, "Shield, "data1", "data2", "ground" og "vcc" eller så var det "vvc" på den siste. På de resterende fire står det: "data1", "data2", "ground" "Vcc eller vvC". Akkurat nå kjennes det ut som jeg har titusen tommeltotter. Håper noen kan hjelpe meg med dette. mvh, Arild Endret 19. desember 2003 av datax Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Brukermanualen kapittel 2-30: Her ser du fra venstre USB kontakt 56 (dvs. nr 5 og 6) og 78 til høyre. Det er to rader med pinner på hver av disse. Øverste har 5 pinner, nederste har 4. I den øverste raden på 56 setter du kontaktene fra den ene USB'en fra kabinettet I den nederste på 56 det andre. Se i manualen hvilken rekkefølge. Lenke til kommentar
datax Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Takk for svar, men det som står på ledningene, er ikke det samme som står i manualen. Blir litt forvirret. Skal forsøke, det er vel ikke så mye som kan gå galt, håper jeg. Har det noen betydning om jeg kobler den opp på kontakt "78" (har gjort det) fremfor "56"? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Det skal ikke bety noe om det er kontaktene 56 eller 78. Ellers er GND (ground) grei, de andre får du nesten bare prøve på fungerte for meg etter ett par forsøk i ett Chieftec kabinett, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå