AnonymDiskusjon Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Hei, Har datet en jente nå en liten stund (rundt 7-8 dater). Vi har hatt det hyggelig sammen, og har hatt gode samtaler hele veien. Men merker nå at vi begynner å gå tom for ting å prate om når vi er sammen. Og merker at jeg ikke klarer å være like avslappet rundt henne lenger (sikkert endel pga sosial angst). Er dette normalt? Hvordan bør jeg tolke dette? Usikker på om det er riktig å gå videre her, eller avslutte ting. Setter stor pris på innspill. Anonymous poster hash: fa3ba...020 Anonymous poster hash: fa3ba...020 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Hvis du ikke kan være deg selv sammen med henne, så går det vel ikke så veldig bra imo. 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2018 Hvis du ikke kan være deg selv sammen med henne, så går det vel ikke så veldig bra imo. For å være ærlig så klarer jeg ikke være meg selv med andre enn venner jeg har kjent siden barneskolen. Trenger laaaaaang tid til å bli trygg på noen. Synes jenta er helt fantastisk, men har ikke noen dating erfaring fra tidligere til å kunne vite om det er normalt å begynne å gå tom for ting å prate etter sånn 7-8 date. Hadde vært en annen ting om man var samboere, og det er litt begrenset hvor mye nytt og spennende det finnes å konversere om fra dag til dag. Anonymous poster hash: fa3ba...020 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Hvor gammel er dere? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2018 Hvor gammel er dere? Slutten av 20 årene Anonymous poster hash: fa3ba...020 Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Hva med å unngå å se negativt på stillhet? Ingen vits I å tvinge det frem. Slapp av og ta det med ro og nyt stillheten mens du leter etter noe å snakke om. 2 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Hva med å ta noen øl for å løsne opp stemningen litt? Eller ta med daten på en aktivitet der man ikke bare har hverandre i fokus, slik at man kan prate om litt andre ting enn bare hverandre. Tror de fleste går tom for samtaleemner i en slik situasjon, spesielt siden dere ikke har kjent hverandre så lenge. 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2018 Hva med å unngå å se negativt på stillhet? Ingen vits I å tvinge det frem. Slapp av og ta det med ro og nyt stillheten mens du leter etter noe å snakke om. Skulle gjerne sett det slik. Og kan være komfortabel med dette sammen med personer jeg kjenner godt. Vanskeligere med en date. Hva med å ta noen øl for å løsne opp stemningen litt? Eller ta med daten på en aktivitet der man ikke bare har hverandre i fokus, slik at man kan prate om litt andre ting enn bare hverandre. Tror de fleste går tom for samtaleemner i en slik situasjon, spesielt siden dere ikke har kjent hverandre så lenge. Greit å vite! De fleste av datene våre har vært "snakke-dater". Anonymous poster hash: fa3ba...020 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Har hun gitt uttrykk for eller indikert med kroppsspråk at hun er ukomfortabel med stillhet? Min erfaring er at det i løpet av åtte dater vil ha oppstått øyeblikk der ingen av dere umiddelbart har noe å si. Det behøver ikke å være et problem. Bare slapp av og si noe når du har noe å si. Hvis du klarer å være komfortabel med det, signaliserer du ikke at det er noe problem og det vil være betryggende for daten din. Blir det mye stillhet, så prøv å gjøre noe nytt, slik det foreslås over. Hvis det oppstår mye stillhet mens dere sitter et sted, for eksempel på en restaurant, så foreslå å gå et annet sted eller bare gå en tur utendørs. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Hvor mye tror du angsten påvirker måten dere kommuniserer på? For meg virker det som om angsten din er det som kommer i veien her. Når det er sagt så er det ikke uvanlig å finne ut av at man ikke passer sammen alikevel, dette er jo hele poenget med dating, men det er ingen du kommer til å finne som kommer til å være 100% perfekt. Jeg er den type kjerring som gjerne blir litt stille av meg og liker å føle litt på stillheten i ny og ne. Det er målet med dating føler jeg personlig, finne noen jeg kan dele stille deler av livet mitt med hvor det ikke er alltid noe som må skje hele tiden. 1 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 I min mening så er det dette som forteller om dere har kjemi eller ikke. Når du har kjemi med noen så går det av seg selv. Det blir enkelt og greit kjempegøy å være sammen uten at man trenger å planlegge og aktiviseres. Om det dabber av så kan det være at spenningen slipper taket og realitetene setter inn. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Personer med god kjemi klarer å være stille sammen. Det handler mer om hvorfor det er stille. Er det slik at dere kun har hoppet fra et samtale-emne til et annet, som om dere går igjennom en liste av ting å snakke om, uten mål og mening, og nå er det tomt for steder å hoppe – så kan dere ha et problem. Fordi slike samtaler sjeldent føles innholdsrik. Det er bare tidsfordriv. Dere må ha noe som opptar dere, noe dere bryr dere om i hverdagen. Det er ikke nødvendigvis en ting dere snakker om, eller snakker mye om. Men dere må kunne bry dere om tingen sammen. En god samtale er bare det. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 Som nevnt over koker det ned til hvor komfortabel du er med stillhet TS og ut ifra det du skriver virker det som det gir deg litt hetta. Prøv å ikke stress over det. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2018 Har hun gitt uttrykk for eller indikert med kroppsspråk at hun er ukomfortabel med stillhet? Min erfaring er at det i løpet av åtte dater vil ha oppstått øyeblikk der ingen av dere umiddelbart har noe å si. Det behøver ikke å være et problem. Bare slapp av og si noe når du har noe å si. Hvis du klarer å være komfortabel med det, signaliserer du ikke at det er noe problem og det vil være betryggende for daten din. Blir det mye stillhet, så prøv å gjøre noe nytt, slik det foreslås over. Hvis det oppstår mye stillhet mens dere sitter et sted, for eksempel på en restaurant, så foreslå å gå et annet sted eller bare gå en tur utendørs. Har ikke plukket opp noen klare signaler for at hun er ukomfortabel med det. Takk for gode innspill Hvor mye tror du angsten påvirker måten dere kommuniserer på? For meg virker det som om angsten din er det som kommer i veien her. Når det er sagt så er det ikke uvanlig å finne ut av at man ikke passer sammen alikevel, dette er jo hele poenget med dating, men det er ingen du kommer til å finne som kommer til å være 100% perfekt. Jeg er den type kjerring som gjerne blir litt stille av meg og liker å føle litt på stillheten i ny og ne. Det er målet med dating føler jeg personlig, finne noen jeg kan dele stille deler av livet mitt med hvor det ikke er alltid noe som må skje hele tiden. Påvirker det nok i ganske stor grad. Er selvtilliten høy, og nevrosen lav, så flyter samtalen ikke overraskende nok mer naturlig for meg. Men dette avhenger igjen av hvor trygg jeg er på personen. Er veldig enig i "finne noen jeg kan dele stille deler av livet mitt med hvor det ikke er alltid noe som må skje hele tiden" Personer med god kjemi klarer å være stille sammen. Det handler mer om hvorfor det er stille. Er det slik at dere kun har hoppet fra et samtale-emne til et annet, som om dere går igjennom en liste av ting å snakke om, uten mål og mening, og nå er det tomt for steder å hoppe – så kan dere ha et problem. Fordi slike samtaler sjeldent føles innholdsrik. Det er bare tidsfordriv. Dere må ha noe som opptar dere, noe dere bryr dere om i hverdagen. Det er ikke nødvendigvis en ting dere snakker om, eller snakker mye om. Men dere må kunne bry dere om tingen sammen. En god samtale er bare det. Godt poeng! Jeg vil si halvparten av praten er typisk "bli kjent prat", og resten er tilfeldige emner som vi grener ut i fra "bli kjent praten". Hatt noen dype samtaler, som er noe jeg liker godt. Som nevnt over koker det ned til hvor komfortabel du er med stillhet TS og ut ifra det du skriver virker det som det gir deg litt hetta. Prøv å ikke stress over det. Har absolutt litt hetta. Lett å bli for opptatt av at den andre personen skal like deg til at jeg klarer å bare være meg selv, og bare nyte øyeblikket. Anonymous poster hash: fa3ba...020 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå