Malmern Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Har en Win7 PC som får daglig Bluescreen, får to forskjellige feilkoder, BCCode A og 1E. Fikk låne prikk like rambrikker som jeg hadde fra før av kompisen min, men problemet vedvarte, valgte å kjøre Memtest. Fikk opp denne feilen, tenker at kanskje hovedkortet er på vei til å ta kvelden? (Det er over 6 år gammelt.) Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 4. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2018 Oppdatering: Memtest har nå kjørt i 10,5 time, fortsatt bare en adresse som feiler, men er oppe i 1012 errors på 4 passes. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Får du identisk feil opp på to ulike ram-brikker? Hvor gamel er din PSU ? Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 4. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2018 Hele PCen er 6+ år. PSUen er forøvrig en Corsair HX 1050. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 Den psu'en kom vel i 2011 elns så den kan være noe gammal. Har faktisk opplevd at utskifting av strømforsyning har løst problemer med ustabil RAM. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 5. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2018 Den psu'en kom vel i 2011 elns så den kan være noe gammal. Har faktisk opplevd at utskifting av strømforsyning har løst problemer med ustabil RAM. Takk for svar, men ender nok opp med å bytte hele PCen, den er moden for utskifting uansett. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 (endret) Jeg hadde samme med Kingston HyperX Blue DDR3 frem til jeg satte vdimm spenningen manuelt på de i bios til 1.65V Prøv det først. Endret 5. desember 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå