AnonymDiskusjon Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Hei. Jeg har de siste årene følt meg ganske tom, ikke på energi sådan, men følelsesmessig. Jeg ser ikke så mye glede i hverdagen, og selv i sosiale lag kan jeg føle meg trist, ensom og alene. Jeg har ingen bestevenner, da jeg rett og slett ikke har noen jeg har virkelig god kjemi med, om det gir mening. Og på bakgrunn av det har jeg ingen jeg føler jeg kan prate med i tunge stunder og lette på hjertet. Slik som nå. Dagene går i bølger, noen ganger er jeg glad, men storparten er jeg ganske nedenfor. Kan bli irritabel, sint, trist og lei, og tenker negative tanker. Men jeg smiler og setter på en maske likevel. Så jeg sitter her å tenker ordet depresjon. Men jeg er ikke psykolog. Stereotypisk ser jeg på en med depresjon som utmattet for energi, vanskelighet for å stå opp om morgenen, utføre daglige oppgaver, tapt matlyst etc. Jeg sliter ikke nevneverdig med dette, det er mer følelser hos meg. Ting jeg interesserte meg før har jeg et apatisk forhold til nå. Så det skal sies jeg ikke ser glede i å trene, gå tur i skogen, eller spille fotball lengre - men jeg har energi til å gjøre det likevel. Jeg bærer på mye tristhet, og innser jeg må gjøre noe for å komme meg ut av dette. Men hva? Anonymous poster hash: 77e2b...5aa Anonymous poster hash: 43e17...4d7 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Du har kommet igang ved å skrive her og det er jo en fin start!Å ha venner og bekjente er nok en grei ting i livet her, men det å komme seg ut og slå av en prat med andre mennesker føles også utrolig godt. Har faktisk selv gått bort til et bord der det satt 2 jenter for en stund siden og spurt om det var greit at jeg satte meg ned der, det endte med at vi slo av en trivelig prat ( det var fult på kaffeen ) så av og til trenger man ikke å gjøre mer enn å si hei.Negative tanker som samler, seg kan forårsake depresjon, spesielt om man føler at det å ikke ha noen å prate med, å være sammen med og dele dagen med gjør at det blir vanskelig, da er det viktig at man tar tak og hever hodet og ser positivt på ting og tar små tak over tid for å jobbe med dette. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Selvdiagnosering har ingenting for seg. Hvis du virkelig tror at du har depresjon så snakk med din fastlege, sammen med fastlegen din kan du finne ut av en plan for å forbedre kvaliteten på livet ditt, dette kan være alt fra henvisning til DPS for terapi til å finne sosiale tilbud for deg i din kommune eller bydel. 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Hva er din livsplan? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2018 Kjenner meg igjen av noe det du sier. Jeg tror nok jeg og har fått meg en depresjon. Veit hvorfor jeg har fått det. Familiedødsfall x2, en til skal dø av kreft, penger oooosv. Har bestilt meg time hos fastlege nå på mandag for å høre om det er noe som kan gjøres. Anonymous poster hash: b20d5...793 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2018 Er nok noen behov du ikke får dekket ja. For min del løste det seg merkelig nok da jeg fikk meg hund og begynte å gå daglige turer. Ga meg tid til å bearbeide ting og bli litt bedre kjent med meg selv, rett og slett. Og ikke det skallet av en person jeg en gang var. BJJ funker også fjell. Masse trivelige folk også er det skikkelig gøy. Føler meg bedre hver gang. Samme med klatring. Bare lev livet mann. Og hold deg unna Internett og spesielt selvhjelpsgreier. Anonymous poster hash: c8908...f80 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 Dyr generelt gir deg mye bedre livskvalitet, dyrene selv er terapautiske (en venn du alltid har med deg, katter kan faktisk helbrede deg med sin maling, stressnivået ditt synker, lavere kolesterol, etc) og situasjonene du kan komme opp i med dem er også det, som feks når du er på tur med hunden din så er det veldig vanlig å stoppe og snakke med andre hundeeiere mens hundene hilser. så det er også en inngangsbillett til noe sosialt som ikke er så altfor krevende! 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 Selvdiagnosering har ingenting for seg. Hvis du virkelig tror at du har depresjon så snakk med din fastlege, sammen med fastlegen din kan du finne ut av en plan for å forbedre kvaliteten på livet ditt, dette kan være alt fra henvisning til DPS for terapi til å finne sosiale tilbud for deg i din kommune eller bydel. 3. Desember: Ikke selvdiagnosere deg. Dyr generelt gir deg mye bedre livskvalitet, dyrene selv er terapautiske (en venn du alltid har med deg, katter kan faktisk helbrede deg med sin maling, stressnivået ditt synker, lavere kolesterol, etc) og situasjonene du kan komme opp i med dem er også det, som feks når du er på tur med hunden din så er det veldig vanlig å stoppe og snakke med andre hundeeiere mens hundene hilser. så det er også en inngangsbillett til noe sosialt som ikke er så altfor krevende! 16. Desember: "katter kan faktisk helbrede deg med sin maling" Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 Fastlegen kan gi deg antidepressiva og henvise deg til psykolog. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 3. Desember: Ikke selvdiagnosere deg. 16. Desember: "katter kan faktisk helbrede deg med sin maling" Ikke det samme? Hva er vitsen med å kverulere sånn egentlig? What crawled up your ass? Er du den type person som mener at man ikke burde gjøre noe for å forbedre livskvaliteten sin fordi man ikke er deprimert? Wtf er galt med deg? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2019 Hei. Jeg har de siste årene følt meg ganske tom, ikke på energi sådan, men følelsesmessig. Jeg ser ikke så mye glede i hverdagen, og selv i sosiale lag kan jeg føle meg trist, ensom og alene. Jeg har ingen bestevenner, da jeg rett og slett ikke har noen jeg har virkelig god kjemi med, om det gir mening. Og på bakgrunn av det har jeg ingen jeg føler jeg kan prate med i tunge stunder og lette på hjertet. Slik som nå. Dagene går i bølger, noen ganger er jeg glad, men storparten er jeg ganske nedenfor. Kan bli irritabel, sint, trist og lei, og tenker negative tanker. Men jeg smiler og setter på en maske likevel. Så jeg sitter her å tenker ordet depresjon. Men jeg er ikke psykolog. Stereotypisk ser jeg på en med depresjon som utmattet for energi, vanskelighet for å stå opp om morgenen, utføre daglige oppgaver, tapt matlyst etc. Jeg sliter ikke nevneverdig med dette, det er mer følelser hos meg. Ting jeg interesserte meg før har jeg et apatisk forhold til nå. Så det skal sies jeg ikke ser glede i å trene, gå tur i skogen, eller spille fotball lengre - men jeg har energi til å gjøre det likevel. Jeg bærer på mye tristhet, og innser jeg må gjøre noe for å komme meg ut av dette. Men hva? Anonymous poster hash: 77e2b...5aa Anonymous poster hash: 43e17...4d7 Anonymous poster hash: 5d731...c2c Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå