Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når sende melding etter ONS?

Anbefalte innlegg

Møtte ei hyggelig jente på lørdagen som jeg ble med hjem. Vi snakket og hadde sex. Vi pratet litt om et nytt møte senere en dag og hun sa hun var opptatt hele denne uken, men var ledig neste. Hun var veldig med på å utveksle nummer og vi sa hadet neste dag.

Jeg har lyst til å prate med henne, men er der noe vits å ta kontakt nå, sett at hun ikke er ledig denne uken? Hadde dere satt pris på litt småprat i mellomtiden?

Anonymous poster hash: 61d6a...69b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har sendt en melding, så ville jeg ha startet med "Hei! Takk for sist! Alt bra? - (navnet ditt)". Send denne gjerne i kveld eller i morgen. Så venter du på svar, kanskje hun spør deg om det samme. Avhengig av hvordan samtalen går, så kan du ta en pause på noen dager før du sender neste melding, som inneholder forslag til noe konkret å gjøre neste uke. Den kan du f.eks. sende på fredag eller lørdag.

Lenke til kommentar

Det er jo tydelig at du vil noe mer enn bare one night stand, siden du vil ha mellommenneskelig kontakt, og ikke bare gullgruva? Så da må du bestemme deg: Er du villig til å ta risikoen for å miste ho ved å vise ytterligere interesse, eller skal du vente til helga og heller ha mindre risiko? Hvilken risiko løper du uansett? Du må finne ut om du vil satse på noe langvarig eller om du bare vil ha det moro. Ved å gi signaler at du vil ha noe langvarig, og ho ikke vil det, så kan det jage ho vekk til andre.

Lenke til kommentar

Opptatt hele uken høres ikke bra ut. Resten kan være høflighetsfraser.. En jente som vil noe mer gjør gjerne litt for å holde deg der lenger enn bare morningen etter min erfaring.

Send en melding, men ikke forvent så mye.. ikke sett i gang prat, bare send en melding slik at hun skjønner at du er interessert. Om det er veldig positivt respons og det blir flere meldingene kan du etter hvert avtale edru møte.

Om det er ok-ish respons sender du en ny melding i helgen og spør hun skal ut f.eks.

Anonymous poster hash: 1898a...791
Lenke til kommentar

Hva vil du oppnå? Jeg hadde ikke brydd meg om småprat fra en person jeg utelukkende skal ha en seksuell relasjon til, men folk er forskjellige og jeg er jo en mann, så det er kanskje ikke så interessant.

Med tanke på tidspunkt, kan du nok trygt vente litt før du spør igjen når hun er ledig. Det er ikke sikkert hun har oversikt over neste uke allerede nå,

Lenke til kommentar

Vær sparsom. Masse meldinger kan ødelegge mer enn det gjør nytte.

I tillegg dette. Alle menn på forumet burde lese dette hundre ganger. Mindre kontakt og mindre meldinger er alltid bedre. Si mer med mindre. Og si minst mulig.

Jeg synes det er lurt å etablere kontakt relativt tidlig på en måte som jeg foreslo over, men det er kun for å etablere kontakt. Det kan være fem eller mindre meldinger. Hensikten er å etablere kontakt, forsikre henne om at gleden var gjensidig og at du ikke dømmer henne (noen jenter kan føle seg billige dagen derpå) eller at hun har gjort noe galt og at dere gjerne kan treffes igjen. Når det er gjort holder man kjeft.

Generelt sett. Er man på et mer avansert nivå kan man gjøre slike vurderinger selv. Men for alle andre er ikke dette en dum strategi. :) 

Lenke til kommentar

Send en melding nå i midten av uka.

Si tydelig ifra at du er interessert. Bare si at du har lyst å se hvor dette kan gå. Inviter på uforpliktende, avslappet date i en setting som er naturlig for deg og ikke tvinger henne inn i en awkward situasjon med pinlige stillheter og kunstig atmosfære (som f.eks ubehagelige kafé dates). Gi også fleksible tidsrom som f.eks ""jeg er ledig hele neste uke når det passer for deg". Hvis hun ikke svarer konkret ja med et tidspunkt eller ber deg om ett så skriver du ikke mer. Alt annet enn et ja og et tidspunkt er et avslag.

Deretter får du heller evt vente og se om hun tar kontakt på er senere tidspunkt.

Lenke til kommentar

Kommentar til trådtittel: Når sende melding etter ONS?

Du sender ikke melding! Det er hele konseptet med ONS. Det er derfor det heter "One Night"!

Tjo, hvis du ønsker en lengre seksuell relasjon, så gjør du jo det. 

ONS er jo et ypperlig springbrett inn i et fast friends with benefits-forhold, eller "dating" om kjemien er god og begge partene er interessert i det.  

Lenke til kommentar

Send en melding nå i midten av uka.

Si tydelig ifra at du er interessert. Bare si at du har lyst å se hvor dette kan gå. Inviter på uforpliktende, avslappet date i en setting som er naturlig for deg og ikke tvinger henne inn i en awkward situasjon med pinlige stillheter og kunstig atmosfære (som f.eks ubehagelige kafé dates). Gi også fleksible tidsrom som f.eks ""jeg er ledig hele neste uke når det passer for deg". Hvis hun ikke svarer konkret ja med et tidspunkt eller ber deg om ett så skriver du ikke mer. Alt annet enn et ja og et tidspunkt er et avslag.

Deretter får du heller evt vente og se om hun tar kontakt på er senere tidspunkt.

Ikke enig. Du virker som Viggo Venneløs om du gir slike tidsrom. Spør om to forskjellige kvelder for eksempel "tirsdag eller torsdag etter jobb?" evt "etter jobb tidlig neste uke?". Du har et liv ved siden av og du er ikke desp...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke enig. Du virker som Viggo Venneløs om du gir slike tidsrom. Spør om to forskjellige kvelder for eksempel "tirsdag eller torsdag etter jobb?" evt "etter jobb tidlig neste uke?". Du har et liv ved siden av og du er ikke desp...

Fra mitt perspektiv handler det om å unngå renkespill og overanalysering ved å spekulere i om det faktisk ikke passet i de fastlåste tidsrommene du da satte, eller om det var et passivt avslag. Da vil de fleste føle for enda mer kontakt som kanskje, kanskje ikke er ønsket.

Man vil nok ha bedre hell ved å være så fleksibel og tilgjengelig som mulig uten å virke påtrengende og uten å legge opp til planer som vil kreve unødig dialog frem og tilbake for å finne noe som passer.

Om enkelte vil overanalysere og spekulere i hvorfor du velger å prioritere en date og hvorvidt det indikerer at man er desperat eller venneløs er igrunn utenfor ens kontroll og dersom en person vurderer en avvisning på set grunnlaget er det antagelig ikke en person som er av særlig verdi som kjærestemateriale anyway.

Om man ikke er villig til å åpne opp en kveld i uka til en date så indikerer det lav interesse for meg uavhengig av om man har venner eller ei og å fake lav interesse er kontraproduktivt i min mening.

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

Det var i utgangspunktet et ons om det ikke var avtalt eller innforstått om samleiet innebar noe mer. Skjønner ikke hva poenget er med å henge seg opp i semantikk på dette nivået.

Schrödingers sex. Inntil trådstarter sender og får svar på meldingen sin, både er og ikke er den et one night stand.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ts her.

Sendte melding. Hun sa takk for hyggelig melding og at hun ikke var interessert i å møtes. Jaja, er vel sånn de fleste ons' går. :)

Anonymous poster hash: 61d6a...69b

Jepp. Shit happens.

Man må prøvekjøre mange før man finner en som passer både i og utenfor sengehalmen.

Du prøvde og det er alt vi kan gjøre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...