niChuuu Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 (endret) Hei folkens! Jeg behøver hjelp til å sette pris på datamaskinen min før den går ut for salg. Alt er kjøpt sent august 2016, men skjermkortet er kun 3 mnd gammelt, fikk nytt på reklamasjon. Ser forøvrig at RAM'en har økt i pris med over 500 kroner, det er jo litt morsomt. https://imgur.com/a/42oOxay Skjermen er også ca 2 år gammel og er en Asus ROG Swift pg278q https://www.prisjakt.no/product.php?p=3958174 Hva tror dere jeg kan ta for dette samlet? På forhånd takk for hjelpen Endret 3. desember 2018 av niChuuu Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 ~6500 Kr for maskinen bør være ganske enkelt å få. Kanskje en tusenlapp til om du venter på rette kjøper. Jeg ville lagt den ut for 7500 - 8000 avhengig av hvor mye du tenker la deg prute ned, samtidig som den ikke er priset så vilt at ingen gidder ringe.. 3 - 3500 Kr for skjermen, og du bør nok belage deg på å selge den separat, ellers vil nok kjøpere forvente mer i "kvantum rabatt".. 2 Lenke til kommentar
niChuuu Skrevet 3. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2018 ~6500 Kr for maskinen bør være ganske enkelt å få. Kanskje en tusenlapp til om du venter på rette kjøper. Jeg ville lagt den ut for 7500 - 8000 avhengig av hvor mye du tenker la deg prute ned, samtidig som den ikke er priset så vilt at ingen gidder ringe.. 3 - 3500 Kr for skjermen, og du bør nok belage deg på å selge den separat, ellers vil nok kjøpere forvente mer i "kvantum rabatt".. Takk for rask og god respons. Forferdelig hvor raskt datamaskiner faller i pris er det ok å selge uten harddisk idag? Det slo meg nå at det kan være greit å beholde den selv. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Det er kanskje litt mer ekstremt enn normalt dette prisfallet, men dagens CPU'er løper tross alt i ring rundt de gamle i5 CPU'ene med bare 4 kjerner, og ingen HT. Til og med i5 8400 til rundt 1800 Kr veiledende, grisebanker jo 6600K i gjennomsnitt av dagens spill. Du får kjefte på AMD som tvang Intel til å levere CPU'er med mer enn 4 kjerner! Ellers ser jeg innimellom folk selger PC uten SSD/HDD. Men da er det jo ikke lenger en PC klar til bruk, og du henvender deg dermed til folk med peiling nok til å kjøpe selv SSD, og installere OS. Eller sagt på en annen måte; du innskrenker markedet ditt. Noe som er litt dumt, da det er folk med mindre peiling som vil være mest interessert i din maskin. Litt stygt sagt kanskje, men 4kjerner i slutten av 2018, er bare rett og slett for lite i min bok.. Om du er redd for at noen skal gjenopprette dine personlige data på SSD'en om du lar den følge med, så er ikke det noe å bekymre seg for, så lenge du sletter maskinen på en ordentlig måte. Ellers er det jo bare å kjøpe en billig SSD, installere Windows på den, og selge med den i stedet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå