steinjarle Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Flaggskipet 1000XM3 sliter tilsynelatende med norske vintertemperaturer.Sony-eiere klager over at hodetelefonene lever sitt eget liv i kulda Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Mine gikk rett i retur på grunn av dette. Allerede på vei hjem samme dagen som jeg kjøpte de så ble det det komplette kaos med aktivering av Siri helt ut av det blå, aktivering av mutefunksjonen, pause osv.. Helt ubrukelig. Skjedde sjokkerende raskt også så virker som touchpanelet trenger minimalt med tid før det blir påvirket i kulda. Var vel -6 grader denne dagen, og fra jeg forlot bussen til problemene oppsto tok vel knapt ett minutt. Nå skal det jo sies at Sony ikke er alene her. Beats Solo3 og Studio3 Wireless velger å skru seg av så fort hodetelefonene blir for kalde. Det tar jo gjerne noen minutter ute i kulda, men det tar ikke så fryktelig lang tid utendørs når gradestokken viser minusgrader at de vil skru seg av. Men med disse så virker det å være by design som jo utvilsomt burde være langt bedre merket når slike produkter blir solgt i land som Norge da det jo er temmelig vesentlig for utendørsbruk her i landet. For Sony sin del så virker det som dette ikke var noe problem med MDR-1000 eller WH-1000XM2 så dette kommer noe overraskende på og ikke er tiltenkt fra deres side. Spørsmålet er om det overhode er noe de kan gjøre med det? I verstefall så må de vel nesten forsøke å få implementert en mulighet i programvaren/firmware som lar brukere deaktivere touchpanelet. Blir temmelig irriterende å måtte aktivere og deaktivere dette hele tiden, men det er da i det minste en måte å omgå problemene på. 2 Lenke til kommentar
Sloev Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Opplever dette problemet hver gang jeg sykler med hodetelefonene ute når det er antydning til kulde. Trodde dette kun var et problem med mine da jeg aldri opplevde dette med mine tidligere XM2, men godt å se at flere sliter! Det finnes jo en kjempeenkel løsning på dette: gi oss muligheten til å deaktivere hele touch funksjonaliteten i innstillingene. Bruker jo ALDRI denne funksjonaliteten uansett, så hvorfor kan vi ikke få skrudd av hele dritten? Er jo allerede mulighet for å velge om man skal bruke den knappen til Google Assistant eller Noice Cancelling. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Nå har jeg ikke Sony men mine hodetelefoner fungerer dobbelt som ørevarmere i kulda. Lenke til kommentar
foxy Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 ikke bra - men hvem i all verden bruker slike ute til sykling, gåing etc.?? ler hver gang høyt når jeg ser noen med slik spaserende rund ... 5 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 ikke bra - men hvem i all verden bruker slike ute til sykling, gåing etc.?? ler hver gang høyt når jeg ser noen med slik spaserende rund ... De har god lyd, demper irriterende støy og man er i sin egen lille fine boble. Og så holder de ørene varme i kulda. Helt utrolig praktisk og obligatorisk når jeg er ute å går. 7 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Kommer nok snart med "Kun for innendørs bruk" Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 ikke bra - men hvem i all verden bruker slike ute til sykling, gåing etc.?? ler hver gang høyt når jeg ser noen med slik spaserende rund ... Hvorfor er det morsomt? 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg se# Skrevet 3. desember 2018 Populært innlegg Del Skrevet 3. desember 2018 …. ler hver gang høyt når jeg ser noen med slik spaserende rund … Liker ikke så godt å bruke hodetelefoner ute, men med god støykansellering slipper jeg å høre på raringer som går rundt og ler høyt. 23 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Har ikke hatt dette problemet på mine foreløbig, og vi har hatt flere dager med minusgrader i Tromsø til nå. Kanskje man er heldig, men i verste fall får man vel et nytt 1 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Tror jeg beholder mine XM2 en god stund til ja! Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 (endret) Hva med bedre merking på emballasje om hvilken temperatur produktet er ment å virke i? Når manualen sier null grader, så har jo det betydning i store deler av Europa. Endret 4. desember 2018 av plankeby Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Jeg var så uheldig å kjøpe den forrige versjonen hvor plasten bare knakk og Power.no beskyldte meg for å ha ødelagt den. Dermed kjøper jeg aldri noe Sony hodetelefoner noe mer og handler aldri mer hos Power.no som har megadårlig kundeservice og holdes i kunstig live av DNB. Lenke til kommentar
Sideshow Bob Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Jeg har opplevd dette problemet når jeg har syklet i kuldegrader, med mine XM3 jeg kjøpte for et par uker siden. Ett annet problem med disse er en irriterende susing når jeg bruker minijack inngangen, men mulig det er kun meg som bruker denne (bluetooth problemer på jobb PC). Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Har ikke hatt dette problemet, men synes i grunn de er hakket for store til å gå med utendørs uansett. Har de for det meste liggende på jobb. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 For store til å gå med utendørs? Altså som at hodet ditt blir så bredt med de på at det blir et slags problem? Er faktisk et genuint spørsmål. Eller er det fordi du selv synes det ser litt dumt og teit ut om man går med hodetelefoner utendørs? Lenke til kommentar
JonRHagen Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Hei, Vil bare understreke at jeg har vert i kontakt med kundeservice hos Sony i dag, da jeg hadde en Sony 1000xm3 på vei, kjøpt hos Elkjøp. Det eneste de ref meg til var det faktum at det står opperer i 0 til 40 grader, og det derfor ikke er noe de annså som et problem, og svarte heller ikke på om de ønsket og utbedre produktet. Derfor var turen ned til Elkjøp rask, og har nå fått byttet til en Bose QC35 II. Jeg må si kundeservice hos Sony viser liten eller null respekt for sine kunder, og angrer nå kjøp av Sony WI 1000X. Takk til Tek.no som har tatt opp problematikken, og dinside.no som skrev om det i helgen. 1 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Nå har jeg selv Sony WH1000xm2 og aldri i verden om jeg hadde kommet til å bruke så dyre hodetelefoner utendørs i kulde eller regn. Da bruker jeg mine Porta Pro. 1 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Kjøpte Sennheiser Momentum Wireless og dei har vore med ute i regn, snø, sol i 2-3 sommere og vintre no. Ingen problemer så langt. Men her er dert knapper i stade for touch. På dei kaldeste dagene fungerer dei som øyrevarmere. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 For store til å gå med utendørs? Altså som at hodet ditt blir så bredt med de på at det blir et slags problem? Er faktisk et genuint spørsmål. Eller er det fordi du selv synes det ser litt dumt og teit ut om man går med hodetelefoner utendørs? Jeg synes de er litt i grenseland for hvor lur jeg ser ut med de på ute ja. Men så sitter jeg i skrivende stund med Philips Fidelio X2, og kona ler av meg når jeg bruker de... Ikke snakk om å bruke de på bussen ihvertfall. Ute bruker jeg stort sett Jabra Move. Lyden er overraskende god, men selvsagt et stykke unna både Sony og Philips. Til gjengjeld er de små og kompakte. Så kan man jo diskutere hvor viktig god lyd mens man går ute. Støykansellering er jo digg, men jeg foretrekker å høre litt av hva som skjer rundt meg i trafikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå