Gå til innhold

Skiftet min telefon nummer, jeg kan ikke logge på gmail nå.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er usikker om jeg er på riktig plass, men spørsmålet mitt er: Jeg har skiftet min telfon nummer og nå klarer ikke å motta den kode på tlf for å logge på gmail. Jeg har så mye viktige info på mailen og jeg må virkelig ha den tilbake...

Jeg prøvde google hjelp for å tilbakestille men etter noen dager de sa bassert på mine opplysninger de tror ikke det er meg som prøver å få tilgang til kontoen. Jeg prøvde å skifte mitt nummer tilbake til den gamle men jeg fikk ikke låv da de sa at nummeret har blitt slettet av systemet.

Ka noe hjelpe meg vør så snill? ???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

To-trinnsverifiseringens bakside er om man mister telefonen/blir frastjålet så er det kjeltringen som er nærmest i å få logget seg inn da koden kommer opp som forhåndsvisning på låseskjermen...

Håper TS finner en løsning?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Man printer ut et ark med reservekoder som backup eller/og angir et reserve telefon nr for googles multifaktor.

Ingen bakside.

Vel, baksiden er når man er på reise og ikke har arket med koder eller reservetelefon med seg. Forøvrig kan jo reservekodene ligge lagret i en sky, men ikke alltid like lett å få tilgang (særlig ikke google drive) på den forsvunnede mobilen.

Lenke til kommentar

Vel, baksiden er når man er på reise og ikke har arket med koder eller reservetelefon med seg. Forøvrig kan jo reservekodene ligge lagret i en sky, men ikke alltid like lett å få tilgang (særlig ikke google drive) på den forsvunnede mobilen.

Du trenger ikke å oppkonstruere problemer. Trådstarter er hverken på reise eller har definert backup funksjon.

En reserve kode (om man er redd for å miste telefon på reise) kan man bare skrive av på en medbrakt lapp før man drar .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Du trenger ikke å oppkonstruere problemer. Trådstarter er hverken på reise eller har definert backup funksjon.

En reserve kode (om man er redd for å miste telefon på reise) kan man bare skrive av på en medbrakt lapp før man drar .

Ok, nå er det jo faktisk et problem for TS som ikke er på reise da....

Jeg ønsker bare å komme med eksempler på hvordan problemet kan slå ut.

Er ikke alle som tenker som deg.

Lenke til kommentar

Ok, nå er det jo faktisk et problem for TS som ikke er på reise da....

Jeg ønsker bare å komme med eksempler på hvordan problemet kan slå ut.

Er ikke alle som tenker som deg.

Det var du som påstår at det er en bakside med multifaktor når man mister mobilen. Jeg bare påpeker at det er det ikke om man bruker det slik det er ment og lagt tilrette for.

Det er en mange ulike backup og konto gjenopprettings muligheter man bør sette seg inn i og konfigurere.

Reservekoder

Du kan skrive ut eller laste ned reservekoder for engangsbruk. Disse kan brukes når telefonene dine er utilgjengelige, f.eks. når du reiser.

Reservetelefonnumre

Legg til reservetelefonnumre. Dette gjør at Google kan sende deg bekreftelseskoder hvis hovedtelefonen din er utilgjengelig.

https://www.google.com/landing/2step/features.html

Til info så bruker jeg dette selv med google account/gmail og man får ingen kode på låseskjerm. Man verifiserer med ulåst telefon vha google appen.

Til trådstarter:

Det finns ingen bakvei/workaround annet enn å følge google retningslinjer.

Alle mulighetene du har for account recovery er beskrevet.

Denne blog kan kanskje hjelpe http://gmailaccountrecovery.blogspot.com

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Hei, jeg er usikker om jeg er på riktig plass, men spørsmålet mitt er: Jeg har skiftet min telfon nummer og nå klarer ikke å motta den kode på tlf for å logge på gmail. Jeg har så mye viktige info på mailen og jeg må virkelig ha den tilbake...

Jeg prøvde google hjelp for å tilbakestille men etter noen dager de sa bassert på mine opplysninger de tror ikke det er meg som prøver å få tilgang til kontoen. Jeg prøvde å skifte mitt nummer tilbake til den gamle men jeg fikk ikke låv da de sa at nummeret har blitt slettet av systemet.

Ka noe hjelpe meg vør så snill?

Har du fått ordnet det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...