lasse_hansen87 Skrevet 6. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2018 Noen som vet om det be-quiet kabinettet kan fint brukes med fronten lukket, stengt?? Får viftene i front luft likevel? Finnes det evt midi kabinetter med 170-180mm plass for cpu vifte, og 350-400mm plass for grafikk kort? Lenke til kommentar
Daniel.ab Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Fractal Define R6 har plass til Noctua D15S og lange kort spesielt om du fjerner HDD tray. Da er det fortsatt plass til 2 stk SSD + 2 stk 3,5". Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Hva slags skjermkort er 350 - 400 mm lange? ? Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 6. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2018 Dem fleste er vel under 350mm egentlig, men ønsker at det skal være litt rom rundt egentlig ? Er Fractal Define R6 et bra kabinett me god airflow da? Hvordan er det i forhold til Dark Base Pro v2 kabinettet? Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Jeg har samme tower som deg, tenker på og bytte etterhvert men da blir det siste tower på en stund. Tenker på og kjøpe et finere "møbel" jeg kan ta med meg på neste build etc. Så feks noe som Lian Li sin Lian Li PC-V3000WX Big Tower Sort https://www.komplett.no/product/1090214/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/big-tower/lian-li-pc-v3000wx-big-tower-sort# Dyr men da har jeg sikkert tower i 10 år fremover. Og ser bra ut Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 TS: Du kan ta en titt på cooler master h500p MESH også (viktig at den har MESH i front, den suger ellers..). Skal støtte 400+ gpu og 190 cpu-tårn Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 6. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2018 Kult det kabinettet fra Lian Li, men jeg tenker nok nå mere på Dark Base pro. Men noen som vet om det kan bruket med front lukker? Tenker dere på Fractal Design Define R6 USB-C, når dere snakker om Fractal Define? Vil det være et bedre kabinett det Fractal kabinettet? Når man snakker om airflow Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 6. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2018 TS: Du kan ta en titt på cooler master h500p MESH også (viktig at den har MESH i front, den suger ellers..). Skal støtte 400+ gpu og 190 cpu-tårn Har titta på den og, men liker ikke helt fronten på den desverre. Og ser også at den ikke er forventet inn på lager føre ut i februar. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Define r6 og be quiet er kabinetter som fokuserer på støy. Disse vil aldri kjøle like bra som et kabinett som fokuserer på high air flow. Går du for et kabinett som fokuserer på støy så kan det være lurt å tenke på hva du putter inn i kassa .. altså tdp til CPU og gpu. Du kan nok heller ikke overklokke like mye. Men for å svare på spørsmålet. Ja du kan selvsagt bruke maskinen med fronten lukket. Det vil bare bli noe varmere, og man kan risikere thermisk throttle raskere. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 6. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2018 Aha, skjønner. Men det Cooler Master MasterCase H500P Mesh kabinettet er bra airflow kabinett da eller? Er det andre high airflow kabinetter som jeg evt bør ta en titt på da? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Du har også Cooler Master H500M...bare for å gjøre din forvirring total Men seriøst her, sjekk denne : Awards Show: Best & Worst PC Cases of 2018 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Kongene av high air flow er vel silverstone og cooler master ... Evt bare kjøp deg en open air testbench. Det perfekte kabinett som har alt finnes ikke. Du må selv vurdere hva du vil fokusere på. Igjen .. se reviews av gamers Nexus. Tech Jesus Steve som er beinhard på kritikken. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 6. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2018 Skal sjekke litt. Kabinettene til silverstone har jeg faktisk ikke sett på indet hele tatt ? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 De strever nok litt med å holde følge i dag .. Primera pm01 skal være bra da. Men .. akkurat nå så henger de litt etter. Lian Li har tatt seg sykt opp igjen da. De var rå tidligere, lå litt bakpå og er nå veldig bra igjen. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Jeg kan komme med noen fordeler med Corsair 780T da, siden jeg har det selv : - Stor plass generellt. Noctua D15 passer fint inn her, men du må kanskje sette skjermkortet i slot 3 (hovedkorta sin feil) - Mye plass til kabler på baksiden - Super enkelt å ta ut støvfilterene! Bare Fractal kan konkurere her. - Tar du ut harddisk bura får du plass til AIO i front, men skal du ha dem kan du sette AIO i toppen - Plass til lange strømforsyninger som min AX1200i - Plass til E-ATX hovedkort, som mitt Asus Rampage V Extreme 10 uten problemer. Siden det er så åpent da, så demper det ikke like bra støy som Fractal Define R6 eller Be Quitet! Dark Base 900/902. 780T krever litt av viftene for god airflow, som andre store kabinett. Fractal Meshify C kan nok få lavere temperaturer med viftene på lavere hastigheter enn 780T kan. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 6. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2018 Betroz, takk for flott oppsummering av 780T ??? Ang Cosmos 700P kabinettet, hvordan er dette med front igjen? Blir det mye dårlige flow med front lukket kontra åpen? Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 6. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2018 Fikk forresten øye på Thermaltake Core V71. Som jeg synes så både stilren og fin ut. Noen meninger om denne? Evt airflow egenskaper? Lenke til kommentar
Dominator X Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 (endret) Du er virkelig besatt av god airflow du. Skal du ha et solid "hus" til katten, hunden, eller "lekeboks" til barn eller noe? Endret 7. desember 2018 av Dominator X 1 Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 7. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2018 Solid hus til hunden Hva trur folk om Thermaltake Core V71 kabinettet æ? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 Ang Cosmos 700P kabinettet, hvordan er dette med front igjen? Blir det mye dårlige flow med front lukket kontra åpen? Igjen, GamersNexus har tester av disse kabinetta på Youtube og samme har HardwareCanucks. Min personlige mening er at slike digre kabinett kun har sin plass når man har behov for det, som når man skal ha mange harddisker og mye vannkjølingsutstyr. Ellers er miditower mer passende. Jeg har også et gammelt Fractal Define R5 her, og det har passe størrelse spør du meg, men ikke så bra airflow som de beste der ute så klart. Vet det er vanskelig å velge kabinett! Er ikke 100% sikker selv hva jeg hadde valgt selv hvis jeg skulle ha kjøpt et nytt nå, men jeg hadde ikke kjøpt maxitower som sagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå