lasse_hansen87 Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 Hei sann. Vurderer å bytte ut mitt Corsair Graphite 760T Big Tower White. Ønsker et romslig kabinett, med god plass og snarte løsninger. Helst med vifter i front, og bak. Helst et så kaldt showcase, med vindu. Var inne på tanken med et åpent kabinett, noe ala dette: https://www.thermaltake.com/Chassis/Mid_Tower_/Core/C_00003358/Core_P3_Tempered_Glass_Curved_Edition/design.htm Men litt usikker me tanke på støv, osv. Jeg bruker ikke vannkjøling, kun vifter. Hvilken case/kabinett anbefaler folk her? Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 Åpne kabinetter som den du linket til støver og støyer mye mer enn ordinære og lukkede kabinett. Ellers så er Fractal Design Define R6 og Phanteks Enthoo Evolv X populære showkabinetter. Men de er i midi-størrelse. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 2. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2018 Forslagene du nevnte der så tøffe ut dem, men ønsker big tower egentlig. Noen forslag i den kategorien? Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 3. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2018 Noen som har en mening/erfaring med: be quiet! Dark Base Pro 900 rev. 2? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Noen som har en mening/erfaring med: be quiet! Dark Base Pro 900 rev. 2? Sjekk test av det her. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 3. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2018 Etter hva jeg kunne se så ser det jo ganske bra ut, uten at jeg har alt for mye peil på dette. Hva mener dere om dette kabinettet? Blir det greit å kjørlig inni? Tenkte å evt bytte til noctua vifter. Tittet også på: https://www.komplett.no/product/975675/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/big-tower/corsair-obsidian-1000d-super-tower-case Men synes prisen var litt stiv. Trenger hjeeelp, ikke lett det her altså Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Tittet også på: https://www.komplett.no/product/975675/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/big-tower/corsair-obsidian-1000d-super-tower-case Men synes prisen var litt stiv. Trenger hjeeelp, ikke lett det her altså Skal du ha custom loop vannkjøling, så kanskje det der er et ok valg, men ellers nei. Hva med dette : https://www.komplett.no/product/822042/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/big-tower/corsair-graphite-780t-big-tower-sort# Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 3. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2018 Skal kun kjøre vifter i kabinettet, ikke noen radiator eller vannkjøling med det første. Ja har tittet på det 780 kabinettet der, men vet lissom ikke helt. Falt lissom ikke helt i smak. Men det Dark base pro v2, er det ikke noe å satse på? Noen som vet hvordan det er med kjøling inni kabinettet, osv? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Men det Dark base pro v2, er det ikke noe å satse på? Noen som vet hvordan det er med kjøling inni kabinettet, osv? Hadde du sett den YT videoen jeg linka til i post #5, så hadde du fått det svaret Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 3. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2018 Men jeg skjønte ikke helt dem grafene og det greine der ? Hvilken av Dark Base pro v2 og 780 kabinettet vil gi best kjøling tru? Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 3. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2018 Dette blir bare værre og værre. Valget står mellom: Dark Base Pro v2. Cooler Master COSMOS C700P Corsair Graphite 780T Vet ikke hvem av disse jeg vil ha, hvem trur folket her er best? Med tanke på best kjøling, skal ikke bruke væske/vannkjøling, osv Lenke til kommentar
Dominator X Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Det er kun du som vet hva og hvordan du har tenkt å bruke kabinettet og hvilket komponenter du tar i bruk, ikke vi. Jo større kabinett, jo mer luft, jo mer vifter må brukes, jo lenger vei må luften flytte seg, bla, bla, bla. Det er ikke så alvorlig forskjell på kabinetter, kun marketing. Plukk ut det du liker best, med fine løsninger som passer deg, and go for it. Det er et pc-case - ikke rocket science. Etter min mening - fullstendig unødvendig å vurdere å bruke 5000,- på et kabinett som skal brukes til enkel luftkjøling. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Vet ikke hvem av disse jeg vil ha, hvem trur folket her er best? Med tanke på best kjøling, skal ikke bruke væske/vannkjøling, osv Vel det er et annet kabinett som har bedre kjøling da, Cooler Master MasterCase H500M. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 4. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2018 Takk for tips, skal sjekke opp det også ?? Tittet faktisk litt på dette også: Cooler Master Cosmos C700P Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Hva med Obsidian 1000D? Etter hva jeg kunne se så ser det jo ganske bra ut, uten at jeg har alt for mye peil på dette. Hva mener dere om dette kabinettet? Blir det greit å kjørlig inni? Tenkte å evt bytte til noctua vifter. Tittet også på: https://www.komplett.no/product/975675/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/big-tower/corsair-obsidian-1000d-super-tower-case Men synes prisen var litt stiv. Trenger hjeeelp, ikke lett det her altså Jeg ville nok gått for det her. Jævli digert kabinett, veldig gode løsninger og pent. Skulle du endre mening angående vannkjøling i fremtiden, er det nok av plass til radiatorer. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Hva med Obsidian 1000D? Jeg ville nok gått for det her. Jævli digert kabinett, veldig gode løsninger og pent. Skulle du endre mening angående vannkjøling i fremtiden, er det nok av plass til radiatorer. Så er det sååå billig også Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Så er det sååå billig også Billig er det ikke, men hvis man beholder kabinettet lenge nok, så er ikke prisen per år så ille. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Billig er det ikke, men hvis man beholder kabinettet lenge nok, så er ikke prisen per år så ille. Det er sant, men nå skulle han ikke ha custom loop da. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 4. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2018 Sant nok, skal kun kjøre vifter. Altså ikke væske kjøling. Har en noctua D15 kjøler, så ønsker derfor stort kabinett. I tillegg til at jeg har bestilt 2080 ti kort. Så ønsker derfor full tower case, så det ikke skal se ut som innholdet i kabinettet ser overvokst ut. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Du vil fort angre på et kabinett som veier 30 kg tomt. Legg til 20 kilo innhold og du er på 50 kg. Mitt bigtower veier 8 kg tomt, og det er helt greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå