G-Man™ Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 (endret) Min Peugeot 508 vil ikke spyle lyktene mine lengre. Har fungert helt fint frem til ganske nylig. Har sjekket sikringsboksen, men der er alt i orden. Klarer å dra spylerene ut av fronten, så de sitter ikke fast. Og har prøvd å spyle i hastighet i alle 4 lysmoduser. Men fortsatt ingenting. Merkelig at begge to bare kobler ut? Endret 2. desember 2018 av G-Man™ Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 Det er vel gjerne samme pumpe på begge to, jeg tenker derfor i retning av defekt pumpe. Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 2. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2018 Er en 2014 modell, kan virkelig pumpe bli ødelagt på så kort tid? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 Klart den kan, det er jo også en fransk bil. Dersom bilen er kjøpt ny i Norge og ikke har gått for langt kan vel dette være en garantisak? 1 Lenke til kommentar
toffo Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Sjekket spylerveskebeholdningen? På de nyere franske bilene jeg har hatt har den kuttet ut lyktespylerne for å spare på spylerveska når det har vært lite igjen - mindre enn 0.5l e.l. Et greit tegn på at det er på tide å etterfylle.Pumper kan bli ødelagt uavhengig av alder hvis en har spylerveske som ikke tåler kulda slik at den fryser... Forøvrig er det alltid mulig med løse ledninger, eller med produksjonsfeil på pumpa. Peugeot bruker jo tyske underleverandører som Bosch på mye slikt. ;-) Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Prøv å få lest av bilens feil-logg med egnet diagnoseverktøy (OBD), loggen vil som oftest vise hva som er feil/defekt på en nyere bil. Hvis man har bil med Xeon eller nyere lys-teknologi vil defekt lyktespyler/visker normalt gi (ikke godkjent type) feil på PKK. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Finn ut hvor pumpa sitter. (som regel sitter den på/rett ved spylevæske tanken. Hør etter om pumpa setter i gang når du spyler lyktene. Hvis den gjør det, så følg slagene frem til fangeren. Dersom en ligger i klem så blir det ikke nok trykk til å dytte ut spylerne. Hvis den ikke går, så sjekk sikringer. Og så sjekk om det kommer strøm frem til pumpa med et multimeter. Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 3. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2018 Tanken er toppet den. Er det samme spylermotor som den som er til vinduer eller blir det en egen? Før den til vinduene fungerer fint, men kan jo være en slange i klem som nevnt over ja. Får lete litt senere i dag. Ser det om koste en del å skifte/fikse det på verksted, håper å unngå det før jul Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Det er som regel egen pumpe som leverer høyere trykk enn den til vinduene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå