simalarion Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Jeg husker amiga var overlegen pc når det gjaldt spilling, pcen tok den igjen, amingaen forble borte med Amiga 32bit spillkonsolen, noe som skulle vært playstation men de var forut sin tid (ca et år før playstation, den var like bra), noe som faktisk iriterer meg, Amiga er å forblir min favoritt maskin!!. Så kom playstation 2 - game cube som var litt bedre så x-box som var overlegen, men jeg tror ikke jeg tar feil om jeg sier at vi med 9800pro - xt kort på pcen nå går forbi x-box (playstation 2 har jo elendig grafikk i forhold til pcen så den haddet jeg bare tenkt å hoppe over. Er dere enig? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Det er vel ingen tvil om at moderne PC'er er overlegne spillkonsollene grafikkmessig. Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Spiller Xbox spill som jeg låner av en kamerat nå og da, helt glatt på PC med en Xbox emulator, har vel en middels bra PC. Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Jeg husker amiga var overlegen pc når det gjaldt spilling, pcen tok den igjen, amingaen forble borte med Amiga 32bit spillkonsolen, noe som skulle vært playstation men de var forut sin tid (ca et år før playstation, den var like bra), noe som faktisk iriterer meg, Amiga er å forblir min favoritt maskin!!. Så kom playstation 2 - game cube som var litt bedre så x-box som var overlegen, men jeg tror ikke jeg tar feil om jeg sier at vi med 9800pro - xt kort på pcen nå går forbi x-box (playstation 2 har jo elendig grafikk i forhold til pcen så den haddet jeg bare tenkt å hoppe over. Er dere enig? Trenger vel ikke å ha et 9800 xt kort for å overgå en x-boks grafikkmuligheter. Dette er inni en x-box: Intel Pentium III 733MHz Nvidia MCPX Nvidia custom 3D graphics engine 8.10GB Hard drive 64 MB RAM Ikke noe å skryte av egentlig, men man må jo huske at en X-box er optimalisert på flere områder, noe som hever ytelsen en del i forhold til en standard PC med ovenfor nevnte specs. Men uansett, en PC til rundt 5000-7000 tusen knuser nok uansett X-boxen på alle områder. Skulle også bare mangle med en pris forskjell på flere laken. PC er overlegent best i mine øyne, men også overlegent dyrest. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Har runnet Halo på pc, det er ikke tvil om at det er mye råere med mus og tastatur. Den råeste grafikken jeg har sett på pcen er på Prince of Persia som jeg spilte nylig, utrolig imponert over det spillet er alt det tom raider burdet å skulle vært nå. Tomb raider har stått på stedet hvil siden 1-2 ern. Fikk foresten lurt broren min til å spille litt pc (han bor i en annen by så vi snakkes sjeldent), han er en svoren playstation fan, alt annet er dritt for ham. Men han måtte bare bite i det sure eplet når han så hvor langt pc er kommet. Han prøvdet Colllin mcrae 3 og warcraft frozen throne (introene er jo sinsykt bra) og splinter cell. Etter det har det blitt stille fra den kanten Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Dette er inni en x-box: Intel Pentium III 733MHz Nvidia MCPX Nvidia custom 3D graphics engine 8.10GB Hard drive 64 MB RAM men er det ikke også slik at de fleste pc spill har disse minimuns kravene?. Tror pc fantaster haddet fått enda råere spill om spill produsentene kunne konsetrert seg om ett fast pc system (alle haddet like pcer) 9800pro 1.3gbddr ramm 120 gb hardisk osv osv som veldig mange av pc guru huene her på forumet har (det skall nevnes at jeg har en bedre ) Lenke til kommentar
Skyttt Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Noen som har specsa for Playstation 2? Er selv PC-fanatiker og skal overbevise en kamerat om at PC er definitivt best når det gjelder spill. Latterlig at han ikke kan forstå det.... Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Husk at det er mye enklere å lage spill til X-box siden alle har de samme spesifikasjonene. Slipper å kode slik at det fungerer på alle de ulike pc-ene som finnes. Husker jeg riktig så er Playstation 2 noe slikt -350mhz -Geforce 3 liknende skjermkort Lenke til kommentar
Grums Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Husker jeg riktig så er Playstation 2 noe slikt -350mhz -Geforce 3 liknende skjermkort Da husker du nok ikke helt riktig. Tror du ikke kan tenke helt PC arkitektur nå du ser på en PS2. Og når det gjelder å få folk overbevist med å vise FMV sekvenser fra WC3, så er det bare en filmsnutt som ikke viser hvordan maskinen greier å takle 3D grafikk. Playstation har jo nesten like bra filmsekvenser bl.a. på FFX, men det blir jo dårligere på en TV-skjerm enn en PC monitor. Og konsoller ligger langt etter dagens High End PCer. De ble tatt igjen for leeeenge siden. Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Det er fint å ha en konsoll i huset (XBox), men den kommer aldri opp i mot PC`n. Sånn har det alltid vært, PC mot konsoll. Hvis jeg måtte velge bort en av dem, så hadde det blitt konsollen. Ingen tvil. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Amiga har kommet med en ny pc. www.amiga.com Den er ikke like bra som den en gang var når det gjelder muskler, men logikken i det kommende operativsystemet tror jeg er bedre en ms os. Amiga OS tar ikke mer en 8 MB og en slipper alt xp, jalla med visuelt tung grafikk og veivisere til altogingenting. Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Noen som har specsa for Playstation 2? Er selv PC-fanatiker og skal overbevise en kamerat om at PC er definitivt best når det gjelder spill. Latterlig at han ikke kan forstå det.... http://ntsrv2000.educ.ualberta.ca/nethowto...o/ps2specs.html Står en del om PS2 sitt innhold her ihvertfall. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Jeg må innrømme at jeg synes den beste spillemaskinen er den som har de MORSOMSTE spillene, og da ramler PC'en langt ned på min liste. Hestekrefter har lite å si, men av erfaring vet jeg at litt for mange PC-eiere er hysterisk opptatt av hestekreftene som et spill skal utnytte, og hvis det tilfeldigvis ligger et morsomt spill bak alt fyrverkeriet og polygonene så er det en ekstra bonus. Lenke til kommentar
Testo Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 det som er med kontrollere er at "all" datakraften går til å drive spillet.... ikke windows og andet piss.... Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 det som er med kontrollere er at "all" datakraften går til å drive spillet.... ikke windows og andet piss.... jepp, all kraften i kontrollen min går i hvertfall til spill. Dessuten er konsoller veldig flinke til å bruke ressurser til spill, siden det ikke har et krevende OS i bakgrunnen Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Pc har jo vært ganske overlegen en god stund nå da. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 PC er nok best når det gjelder spill ja Lenke til kommentar
Erad Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Men så må jeg jo få skyte inn at det er visse spill som bare fungerer på konsoll og. Kunne aldri tenke meg å spille Zelda eller final fantasy på en pc, eller et noe som helst annet rollespill for den saks skyld. Til og med Gta synes jeg er bedre på konsoll Fint å sitte i sofaen da gutt, enn den stygge fæle kontorstolen Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 etter min mening er pc-en et møbel og min ps skal være i stua uansett hva den eventuelt fremtidige kona sier! Er jo ikke vanskelig å koble opp en pv mot tv-en om det er ønskelig. Det ultimate er jo en gigantisk høyoppløselig skjerm isteden for tv-en, men siden det er uaktuelt må jeg ha en stor tv på tv-bordet og en 19" lcd som jeg bare kan vippe ned i stuebordet når vi har gjester, osv. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Har du Metroid Prime, Super Monkey Ball, og Viewtiful Joe på Pc'en? Ikke det, nei. Da kan vel den gå å legge seg da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå