Redaksjonen. Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 Mer overvåkning kan føre til at vi sensurerer oss selv.KOMMENTAR: Masseovervåkning truer ytringsfriheten Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 Det er jo nettopp dette som er hele meningen. Man skal innføre teknologi som skremmer befolkningen til taushet, uavhengig om teknologien fungerer eller ikke. Det er også derfor jeg stiller spørsmålstegn ved snowden avsløringene. Var dette rett og slett et spill for å skremme befolkningen til taushet ved at man viser befolkningen "vi har ekstrem kontroll på alt som foregår, så ikke prøv deg på noe som helst" Jeg dømmer etter resultat og ikke intensjon og da kan det ofte være lett å spørre om intensjonen var salgsargumentene og resultatet var det man ønsket å oppnå. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 Det er jo nettopp dette som er hele meningen. Man skal innføre teknologi som skremmer befolkningen til taushet, uavhengig om teknologien fungerer eller ikke. Det er også derfor jeg stiller spørsmålstegn ved snowden avsløringene. Var dette rett og slett et spill for å skremme befolkningen til taushet ved at man viser befolkningen "vi har ekstrem kontroll på alt som foregår, så ikke prøv deg på noe som helst" Jeg dømmer etter resultat og ikke intensjon og da kan det ofte være lett å spørre om intensjonen var salgsargumentene og resultatet var det man ønsket å oppnå. Intereressant tanke, det er høyst plausibelt. For tida er jeg mest opprørt over sensuristene i VG. Du får pokker ikke lov å motsi dem, uten å bli slettet fra kommentarfeltet. Jeg frykter et offentlig ordskifte eid av private selskaper, noe som "legitimerer" sensur. Dette er en stor trussel mot ytringsfriheten. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 VG må være den mest motbydelige tabloid-suppa som finnes i Norge. Føler IQ'en synker når jeg en sjelden gang har noe med VG å gjøre, selv om de har en liten prosentandel med OK stoff. Kan bare forestille meg hva forum og kommentar felt der inneholder. Diskusjon.no må jo være et paradis i forhold. 2 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 Det er de som sier at Silicon Valley og all denne teknologien som kommer fra der, er egentlig en arm av Pentagon. At resultatet/målet har alltid vært et overvåknings samfunn og politistat. Verden er også for komplex til at det holder med at det sitter mennesker bak en skjerm og følger med, eller at dem kan ha politi eller militære ute på gatene for å holde kontroll. Systemet vil isteden bli styrt av A.I - kunstig intelligens. Hvilke politikere vi velger vil heller ikke spille noen rolle, siden alt blir styrt av algoritmer, og hvem vet hvem som bestemte dette er. Noe selv George Orwell ikke kunne forestille seg. 2 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 Det er vel bare å se på Kina så har man en forsmak av hva som kommer. De tekniske muligheter som finnes i dag som Stasi hadde blitt mo i knærne av. Elkjøp driver jo å massivt annonserer Google Home i disse tider. En always on mikrofon i huset for overvåkning, så å tro at vi er skånet fordi vi er så velutviklet og demokratisk er en illusjon. 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 Marrakesh-avtalen er også en restriksjon mot ytringsfriheten som ikke bare omhandler privatpersoners meninger men også pressen hvis de nevner det som ikke skal nevnes i dagens politiske korrekte samfunn. 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 Det er vel bare å se på Kina så har man en forsmak av hva som kommer. De tekniske muligheter som finnes i dag som Stasi hadde blitt mo i knærne av. Ja Kina har brannmur som filtrerer hva folket har tilgang til på nettet, samt at de har nå et sosialt kreditt system der folk får poeng for hvor gode eller dårlige borgere de er. Det er 11+ millioner mennesker nå i Kina som ikke kan fly eller kjøre tog fordi dem er på en liste over folk med lav sosial kreditt! Dette er også bare begynnelsen på hva som er mulig og kommer. F.eks den dagen det ikke lenger finnes fysiske penger lenger, og de med lav sosial kreditt kan da bli nektet å kjøpe mat i butikken...! Bank kortet eller hva man betaler med kan bli svartelistet. Hva gjør folk da? Dette systemet kommet hit også, men det tar nok noen år til. 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 Det er vel bare å se på Kina så har man en forsmak av hva som kommer. De tekniske muligheter som finnes i dag som Stasi hadde blitt mo i knærne av. Elkjøp driver jo å massivt annonserer Google Home i disse tider. En always on mikrofon i huset for overvåkning, så å tro at vi er skånet fordi vi er så velutviklet og demokratisk er en illusjon. Svenskene har overvåket all innenlands telekommunikasjon siden 2008, og siden mesteparten av de Norske linjene går i svenske farevann/land så blir de også overvåket, sist jeg sjekket så er det 78.000 personer ansatt i Sverige for og sortere all denne informasjonen. 1 Lenke til kommentar
galasb Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 https://www.nrk.no/dokumentar/xl/antennene-som-samler-inn-data-om-norske-borgere-1.13881286 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå