Gå til innhold

Gå fra odontologi UIT/UIO/UIB til medisin NTNU

Mangelfull

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke så mye om det, men vil tro du må søke via samordna opptak, og eventuelt søke om å få godkjent fag. I og med at medisinstudiet på NTNU består av et fag per semester vil jeg ikke tro det er mulig. Du kan jo selvfølgelig sende en epost til NTNUs studentservice eller noe og spørre.  

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Svaret er nei, det er ikke mulig.

Man kan ikke lenger søke om å bytte til medisin fra odontologi, er vel en stund siden det var mulig. Du må dermed søke gjennom Samordna opptak. Altså må du ha gode nok karakterer fra videregående til å komme inn på medisinstudiet. 

Lenke til kommentar

Svaret er nei, det er ikke mulig.

Man kan ikke lenger søke om å bytte til medisin fra odontologi, er vel en stund siden det var mulig. Du må dermed søke gjennom Samordna opptak. Altså må du ha gode nok karakterer fra videregående til å komme inn på medisinstudiet.

Det er det jeg spør om...

Om det er mulig gjennom samordna oppt.

Lenke til kommentar

Det er det jeg spør om...

Om det er mulig gjennom samordna oppt.

Det er ikke mulig å overføres fra odontologi til medisin gjennom Samordna opptak. Du kan studere odontologi og søke deg inn på medisin gjennom Samordna (som alle andre), men da søker du jo som alle andre. Du må fremdeles ha snittet som kreves fra videregående for å komme inn på medisin, så du overføres ikke fra et studium til et annet. Kanskje får du noen emner fra første studieår på odontologi godskrevet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...