Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverkskort som ikke vil ned på 10mbit

Anbefalte innlegg

Nettet mitt er 10mbit, og når den kjører på 100mbit får den for mye packet lost så hastigheten blir veldig ujevn, gjerne et sted mellom 1 - 3 mbit.

Før pleier jeg bare å gå inn i advanced setting, og ta den fra autonegotiation til 10mbit, men etter at jeg innstallerte Win XP på nytt så gikk det ikke mer. Den kjører kjører på 100mbit selv om jeg velger 10mbit.

Det er sikkert ikke nok info her til at noen får hjulpet meg, men jeg prøver likevel.

Måten jeg skrur ned hastigheten på er:

1. Gå inn i Local Area Network, Properties, Configure på nettverkskortet, Advanced, også Network Link Connection også sette ned på 10 der. Skjønner ikke helt hvorfor det ikke funker...

Noen kloke der ute?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gamle kabler (de fiberoptiske som ligger under astfaltet utenfor hos meg til switchen som er et par hus unna).

Har du sjekket om produsenten har nyere drivere til kortet?

Jepp, funka ikke noe bedre.

Er det virkelig så vanskelig å tvinge et nettverkskort NED til 10mbit?

Lenke til kommentar
Hmmm... Går det ikke og bruke programmet NetLimiter da... Eller er jeg helt på jordet???? Det går på internett iallefall

Jeg prøvde, men til ingen nytte. Nettet er like ustabilt og jeg får fortsatt masse packet lost.

Symptoner er jo at hastigheten blir veldig ustabil så ustabil at det noen ganger ikke får nok signaler til å opprettholde forbindelsen så jeg får mld om at network er unplugged.

Lenke til kommentar
Jeg hadde det samme problemet, det viste seg at det var kontakten i veggen som var ødelagt. Vakkel feil eller hva det heter :dontgetit: ?

Jeg mistenker det samme... bare at jeg kanskje er litt heldigere at det er nettverkskortet. Men det uheldige er at det er en bærbar PC og det er et mini-pci kort.

Er det vanskelig å reparere slike feil selv tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...