Støvsuger Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Hei, Neste år har jeg store planer om å fri, men har lyst til å gjøre noe ut av det. Klart, et frieri skal jo være eget og personlig, men trenger noen ideer. Er det noen som har noen forslag til hvordan dette kan gjøres, har ikke gjort det før.. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Har dere noen aktiviteter dere gjør sammen, offentlig? Kurs, trening eller lignende? Å gjøre det foran en gjeng dere kjenner viser at du tør å bry deg utover det vanlige. Å gjøre det helt alene med bare dere to kan virke, men da tenker jeg det være i en spesiell setting. Ikke noe man bare gjør når man ser på tv om kvelden ^^ For eksempel etter en tilfeldig romantisk piknik med full oppvartning en hel dag, på spaanlegg, massasje og hele pakka. Hvis du er ute etter rent praktiske forslag, så tenker jeg at et google-søk kan gi deg hundrevis av svar ^^ Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 Jeg har aldri fridd, men hvis det er den minste usikkerhet om hva svaret blir, er det dårlig gjort å fri foran andre. 3 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 For min egen del synes jeg det er teit å fri offentlig. Det blir 100% awkward både før, under og etter for de aom blir "utsatt" den som frir og det som blir fridd til (i min mening). Jeg avtalte med en kompis med bra kamerautstyr som da skulle gjemme seg en bestemt plass, jeg skulle ta dama på en spasertur og stoppe under en lyktestolpe hvor jeg da skulle fri og han skulle ta et bilde som forhåpentligvis ville blitt et fint motiv og minne. Det ble allikevel ikke sånn. Det oppsto en situasjon hvor frieriet passet veldig fint så det ble ganske spontant. Men jeg synes fortsatt det er en fin idé. 2 Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 Har dere noen aktiviteter dere gjør sammen, offentlig? Kurs, trening eller lignende? Å gjøre det foran en gjeng dere kjenner viser at du tør å bry deg utover det vanlige. Å gjøre det helt alene med bare dere to kan virke, men da tenker jeg det være i en spesiell setting. Ikke noe man bare gjør når man ser på tv om kvelden ^^ For eksempel etter en tilfeldig romantisk piknik med full oppvartning en hel dag, på spaanlegg, massasje og hele pakka. Hvis du er ute etter rent praktiske forslag, så tenker jeg at et google-søk kan gi deg hundrevis av svar ^^ Det første du foreslår er veldig, veldig risikabelt og i utgangspunktet en veldig dårlig idé, med mindre man "vet" at vedkommende ville likt det. 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 hvis det er den minste usikkerhet om hva svaret blir, er det dårlig gjort å fri Sånn, fikset det Hva med å spørre fruen selv hva hun ønsker? Vi vet ikke hvor haren din hopper Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 Hvis du ikke vet hvordan du skal fri, da bør du heller ikke gjøre det. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. desember 2018 Del Skrevet 3. desember 2018 IKKE fri offentlig hvis du ikke er helt sikker på at hun kommer til å si ja, er det en eneste bitteliten sjanse for at hun sier nei så ikke engang tenk på det. Du setter både henne og deg i en veldig pinlig, offentlig situasjon hvor man kan føle seg presset til å si ja, ellers er du bitchen som sa nei til ett offentlig frieri. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Enig i at det er risikabelt, men det er derfor det er verdt å vurdere det. Hvis det blir ja, så blir det virkelige minneverdig for resten av livet, eller det burde i hvert fall blitt det. Man må legge mye i det, og det burde være noe som betyr noe for dama. Men er enig i at det ikke er noe man "bare gjør". Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Det burde ikke være risikabelt å fri =) Bare i Hollywood folk frir på impuls Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Det burde ikke være risikabelt å fri =) Bare i Hollywood folk frir på impuls Nei, men det er også et godt poeng, at det ikke burde være risikabelt. Poenget mitt her er; Hvis man virkelig er 100% sikker på at man vil fri, og er klar både personlig og på vegne av den man frir til, så er man villig til å ta risikoen, og leve med det etterpå uansett hvilken vei det måtte gå. Man kan godt bli trist og lei fordi det ikke gikk veien. Men man skal kunne leve med seg selv etterpå. Hvis man ikke er klar for den risikoen, så burde man heller ikke fri offentlig, etter min mening heller ikke privat. Jeg er ikke en som tror på bryllup heller da. En offentlig feiring er greit, med venner og kjente, men å dra giftemål med kirke, religion, staten, lovlighet og papirer inn i det er for meg noe som kompliserer hele opplegget. Når den grå hverdagen kommer og årene går, og kanskje, bare kanskje hvis det dessverre går den veien at man skal gå fra hverandre, så kommer dette lovligheten og skal spille en rolle. Sunn fornuft burde være nok til å binde sammen hvert forhold. Det gjelder å holde den sunne fornuften ved like hele veien. For den romantiske delen, og for å samle folk for å feire, er en bra ting. Den papir- og kirkelige delen, er for meg unødvendig. En ring er greit, men det behøver ikke være en prest som tar seg av det. Kan være en godt bekjent, eller kanskje en av foreldrene. Det blir for meg mer ekte. Mange nyanser i dette med frieri, kjærlighet og bryllup som skaper litt psykologiske friksjoner i dagens samfunn, føler jeg. For ikke å snakke om bryllups-hysteri hvor det er om å gjøre at det skal koste og vise seg frem mest mulig, da får jeg fnatt og spader i bøttevis. Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 (endret) Jeg kjøpte en slik på morgenen jeg skulle fri. Etter jeg hadde tatt meg en dusj senere den dagen tuslet jeg inn i stua, kun i boxer'n, og fridde mens ungene satt å gjorde lekser rundt oss. Sa hun nå så på hva hun ville få hvis hun sa ja, og at andre pleide å kjøpe så små ringer? Sa størrelsen på ringen viste hvor mye jeg elsket henne.. Under hele frieriet maste min datter på 10 år (hadde fortalt hun at jeg skulle fri): si det da pappa, si det da pappa.. Helt vill i nikkersen. Endret 4. desember 2018 av FranZe Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 (endret) Sånn, fikset det Hva med å spørre fruen selv hva hun ønsker? Vi vet ikke hvor haren din hopper Jeg er ikke enig i justeringen din. Hvis det skjer på tomannshånd, er det vel greit å fri (som per definisjon er et ekteskapstilbud eller å spørre motparten om den ønsker å gifte seg, slik jeg oppfatter at du foreslår). Rettet: "ekteskapstilbud", ikke "ekteskap". Endret 5. desember 2018 av €uropa Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 På "kisscam" på fotballkamp. 1 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 (endret) Har dere noen aktiviteter dere gjør sammen, offentlig? Kurs, trening eller lignende? Å gjøre det foran en gjeng dere kjenner viser at du tør å bry deg utover det vanlige. https://nationalpost.com/news/why-public-marriage-proposals-are-generally-a-terrible-doomed-idea https://apracticalwedding.com/proposing-in-public/ Vennligst les deg opp på hvor problematisk det er med offentlige frierier før du foreslår det. Det er en kjent måte å presse kvinnen / motparten til å si ja, fordi det er langt vanskeligere å si nei foran si 20 stk enn 1 person. Det har ingenting med å tørre å bry seg. Om noe så er man langt mindre selvsikker når man frir offentlig. Survey data consistently finds that the vast majority (approximately 85 percent) of people describe their ideal proposal as taking place in private, and The Knot reported that, according to their 19,000-subject survey, “Most women deemed proposing in public and proposing in front of friends or family as the biggest blunders an aspiring fiancé could make.” So why, WHY, do people (men) keep doing this? Endret 5. desember 2018 av Mchansern 1 Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 Tror de fleste vet dette, heldigvis. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 Enig i at det er risikabelt, men det er derfor det er verdt å vurdere det. Hvis det blir ja, så blir det virkelige minneverdig for resten av livet, eller det burde i hvert fall blitt det. Man må legge mye i det, og det burde være noe som betyr noe for dama. Men er enig i at det ikke er noe man "bare gjør". Med mindre du er 100% sikker på å få et JA, så frir du ikke foran andre. Og med "100% sikker", så mener jeg at dere to har diskutert det i forveien. Hvis du ikke er 100% og frir foran andre, så er du et rasshøl, enkelt og greit fordi du prøver å manipulere frem et "ja". 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå