Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

14 år og Pole-Dancing


Anbefalte innlegg

Det kan det fordi man lager draktene i sexy fasonger. Var vel Isabell Pedersen som klaget på fasongen på noen klær her for et par år siden. De viste frem for mye. Poenget med å drive turn, svømming etc er jo ikke å være sexy.

Tro det eller ei men hensikten med pole dancing er heller ikke å være sexy.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir litt usikker på hva som faktisk er problemet?

 

1. De hun kommer til å danse og trene med kommer stort sett å være andre jenter/kvinner. Mannfolka som driver med dette  svinger sjelden i damers retning.

2. Den gjengse jevnaldrende gutt som hun på et eller annet tidspunkt kommer til å komme i kontakt med har ikke ei stang til dansing stående i stua, ei heller er det noe han kommer til å ha lett tilgang til. Kjøper han en bør du gi han kudos for innsatsen.

 

Står du hardt på ditt så kan du møte henne på midten å tilby turn og/eller hiphop.



Anonymous poster hash: 42c1f...2d3
Lenke til kommentar

Du ser ut til å tro at trådstarter kan styre datteren inn på en mer dydig vei med å nekte henne å drive med pole dancing.

 

Alle foreldre nekter barna sine ting. Det kalles å være forelder. 

 

 

 

Pole dancing behøver ikke å være et uttrykk for seksualitet, men seksualitet er helt normalt i den alderen. Og hun kommer nok til å utforske seksualiteten sin uavhengig av den eventuelle dansingen. (Som bør være helt greit.)

 

Det er mye som ikke med nødvendighet behøver å være så veldig mye. Det betyr ikke at det ikke er tette assosiasjoner mellom ting, og at en ting kan føre til en annen. Seksualitet er ikke galt i seg selv, men noe er sunt og noe er ikke sunt. Det er flott om flere foreldre kunne pratet med sine barn, også om seksualitet etter min mening. 

 

Edit:

Satt nettopp å hørte på Dave Rubin, Jordan Peterson og Ben Shapiro som kom innom det du her er inne på. Anbefaler hele talken, men herfra (1:24:00) får du noen minutter som adresserer noe veldig viktig.

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar

Jeg er ingen ekspert på pole dance, men jeg kan lese.

 

"Miss Pole Dance Australia is about the SHOWGIRL style of pole dancing, the razzle dazzle and sexy side."

 

Strippeklubbmesterskap.

 

Lese? Finner ikke setningen din noe sted under videoen?

Uansett.. assosiasjonen er der, og da sier jeg nei. Enkelt og greit!

 

Edit:

Det virker som om dette er et event nettopp for Pole-dansere, men med en "sexy side" (som noen ser ut til å ønske skal bli en sport):

https://www.misspoledanceaustralia.com.au/miss-pole-dance-australia

https://www.theleader.com.au/story/3470183/jedda-j-jordan-to-compete-for-miss-pole-dance-australia-title-at-enmore/

 

Strippeklubbmesterskap er det ihvertfall ikke.

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar

Gud forby at de seksualiseres.

 

Jeg er imot at svømmere skal seksualiseres, men jeg skjønner ikke hvor du vil??? Man har klærne av fordi man er i vann og slipper å få våte klær. Det er heller ingen bevegelser i svømmingen som utøves for å være sexy. Ikke har jeg sett noen form for konkurransevirksomhet som seksualiserer svømming heller. Hva vil du frem til?

Lenke til kommentar

Pole dancing har en tydelig og unektelig seksualiserende undertone. Jeg hadde ikke ansett det som passende for en 14 år gammel jente.

 

Det sagt så hadde jeg nok latt dette være opp til dama (altså mora). Kvinner har ofte en mer avslappet/realistisk holdning til slikt mens vi menn har en mer paranoid innstilling til døtre siden vi tross alt vet hva som motiverer unge menn.

 

Hvis jentungen på død og liv vil komme i kontakt med hip-hop'ere, "beatboksere" og andre avvikere ved å gni seg mot en jernstang i trusa eller riste på rumpa så er det ikke så mye du får gjort allikevel :)

 

Synes mora det er greit så hadde jeg akseptert det, men ikke oppmuntret.

 

Mann 35.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tro det eller ei men hensikten med pole dancing er heller ikke å være sexy.

Hva er hensikten da?

 

Den moderne versjonen av dette kommer vel fra tidlig 1900-tallet, når halvnakne sigøynerkvinner reiste rundt i vestlige land for å opptre for kåte menn.

 

Det finnes noe eldgamle treningsformer fra India og Kina som benytter en slik stang, men det er lite relevant.

 

På sytti- og åttitallet fikk man det de fleste i dag forbinder med "pole dancing", nemlig stripping med en stang.

 

Det er kun de 10-15 siste årene at dette også har blitt en slags "sport", men det finnes begrenset med konkurranser og muligheter.

Det startet vel i 2006, og det internasjonale forbundet for sporten ble opprettet så sent som i 2008, det første verdensmesterskapet var i 2012, så dette er relativt nytt.

 

At det assosieres med stripping, som jo er nettopp det det har vært i over 100 år, er kanskje naturlig, og at hensikten i stor grad er å være sexy, er helt åpenbart.

Ser man på videoer fra disse mesterskapene er det ikke en eneste deltaker som er ikledd mer enn akkurat nok til å dekke "stasen".

 

Nå vet jeg ingenting om hvordan dette praktiseres som sport i Norge i dag, men jeg ville nok vært skeptisk dersom jeg hadde en fjorten år gammel datter som ville begynne med dette, men det går jo an å sjekke det ut, å se om det fremstår som god trening og en reell sport, ikke bare halvnakne tenåringer hengende i ei stang?

Lenke til kommentar

Alle foreldre nekter barna sine ting. Det kalles å være forelder.

 

straw-man.png

 

Det er mye som ikke med nødvendighet behøver å være så veldig mye. Det betyr ikke at det ikke er tette assosiasjoner mellom ting, og at en ting kan føre til en annen. Seksualitet er ikke galt i seg selv, men noe er sunt og noe er ikke sunt. Det er flott om flere foreldre kunne pratet med sine barn, også om seksualitet etter min mening.

 

At pole dancing skulle lede til blant annet deling av nakenbilder og ubeskyttet sex, er rett og slett vås. Altså, det kan godt være at datteren til trådstarter finner på å gjøre begge de tingene og mer, men da er det nok andre midler som er mer effektive fra hans side enn forbud mot pole dancing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 At pole dancing skulle lede til blant annet deling av nakenbilder og ubeskyttet sex, er rett og slett vås. Altså, det kan godt være at datteren til trådstarter finner på å gjøre begge de tingene og mer, men da er det nok andre midler som er mer effektive fra hans side enn forbud mot pole dancing.

 

Selvsagt. Fokus på kropp fører aldri til kroppsfiksering. Fokus på seksualitet fører aldri til seksuell fiksering. Fokus på noe som helst fører egentlig aldri til at man faktisk blir fokusert på det man fokuserer på. Ikke engang når man får oppmerksomhet fra det motsatte kjønn for det.

At andre midler er mer effektive betyr ikke at man bare bør la humla suse. Istedenfor betyr det at man bør sette inn andre tiltak i tillegg. 

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...