Gå til innhold

BioWare kommer snart med stor Dragon Age-kunngjøring

Anbefalte innlegg

DA:I var så langt unna en kalkun man kan komme, og å i det hele tatt nevne spillet i samme innpust som ME3 og MEA viser at du neppe har spilt gjennom det.

Forøvrig. her er karakterene (uten å sjekke wiki) Deg, Leliana, Morrigan (claudia black, yey) Varric, Blackwall (med en legendarisk forhistorie) Sera (ugh) Josephine, han der tidligere templaren som neppe selv husker hva han heter, Cole (ugh) Dorian (strålende karakter, og noe så sjeldent som en interessant homofil spillfigur), Iron Bull (æsj), Solas (selve definisjonen på hvordan man skal skrive en nemesis), Cassandra (strålende stemmeskuespill) Hawke, samt Vivienne.

De store områdene er jeg enig i var litt MMO-pregede. Men med på kjøpet fikk man følelsen av at verdenen faktisk var enorm, og ikke noen korridorer og gjenbrukte huler (DA2). Dialogsystemet var også MASSIVT oppgradert fra DA2.

Så langt unna en kalkun en kan komme? Spillet fikk vell en heller lunken mottagelse i pressen og ende mindre varm mottagelse fra spillerne? ME3 sin slutt var kanskje kjip, men selve spillet ellers var da en voldsomt mye større suksess? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så langt unna en kalkun en kan komme? Spillet fikk vell en heller lunken mottagelse i pressen og ende mindre varm mottagelse fra spillerne? ME3 sin slutt var kanskje kjip, men selve spillet ellers var da en voldsomt mye større suksess? 

Tja, med Metascore på 85-89 vil jeg ikke akkurat si spillet fikk noen lunken mottagelse i det heletatt. 

Lenke til kommentar

Her var det vel snakk om Dragon Age Inquisition :)

Ja, det har en høyere metascore, men legg merke til at brukerne mener det er et 5.9-spill

https://www.metacritic.com/game/pc/dragon-age-inquisition

Sammenlign med Dragon Age: Origins, som får 8.7 av brukerne

https://www.metacritic.com/game/pc/dragon-age-origins

Det er i det minste en opptur fra Dragon Age II, som sitter på 4.5 av brukere

https://www.metacritic.com/game/pc/dragon-age-ii

Ettersom de fleste her virker enige i at ME:A var en kalkun, hva tror folket vil skje med Anthem? Jeg spilte litt i den lukkede testen for et par uker siden, og ble overbevist om at jeg ikke skal ha det. Blir det 2019s kalkun?

Lenke til kommentar

Ja, det har en høyere metascore, men legg merke til at brukerne mener det er et 5.9-spill

https://www.metacritic.com/game/pc/dragon-age-inquisition

Brukerscoren ligger på henholdsvis 7.0 og 7.4 for konsoll utgavene av spillet.  Men akkurat brukerscorer er sjeldent noe jeg retter meg etter når det kommer til slike storspill, blir litt for mye review bombing pga hvem som har laget og utgitt spillet for min smak :) 

Lenke til kommentar

Brukerscoren ligger på henholdsvis 7.0 og 7.4 for konsoll utgavene av spillet.  Men akkurat brukerscorer er sjeldent noe jeg retter meg etter når det kommer til slike storspill, blir litt for mye review bombing pga hvem som har laget og utgitt spillet for min smak :)

Helt uenig. Brukerscoren på spill er ofte nøyaktig hva de fortjener, pluss minus 1 karakter kanskje. Selv jeg som likte DA: Inquisition ville jeg ikke gitt det høyere enn 7/10. Folk stemmer ofte utifra hva spillet har i gjennomsnitt. Hvis noe for eks har for høy brukerscore, så er det normalt å gi det laveste karakter bare for å få ned gjennomsnittet og vice versa. 

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

E: Asked and answered

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...