Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mikrofon kvalitet ekstremt dårlig ( høres ut som jeg er under vann)

Anbefalte innlegg

Hei

Poster for en venn her som sliter veldig med dette.

Vi har prøvd å avinstallere windows og installere på nytt,  testet med både billig 3.5mm mikrofon direkte i hovedkoret, en logitech headsett mikrofon usb, samt så kjøpte han en blue  ice mikrofon og det er samme problem. Windows 10 home, komplett pc han har.

Kobler jeg f.eks alt det der i min pc funker alt funker og lyden er topp. Vi har sjekket alle instillingene og alt mulig som går ann å sjekke her, avinstallert drivere, installert alt på nytt etc.  Lyden var OK før, men for ca 1 måned siden føkka deg seg opp.

Tror dere hovedkoret her kan være problemet ? ( vi sitter på samme nett 350/20)  og når han snakker i discord/teamspeak/facebook/skype så høres han ut som han sitter i russland med billigste mikrofonen ever.

Gir nesten opp her, håper noen har opplevd dette før, for jeg finner ingenting på google engang

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En faktor som kan ha en del å si for lyden, det er støy fra strømforsyningen. Hvis det er en laptop, forsøk å kjør på bare batterier. Bruker selv Blue Yeti. Den har jo innebygd forsterker både for mikrofon og for hodetelefoner. Har ikke vært ute for at den ikke har fungert bra på noen PC. (Men har vært ute for andre USB mikrofoner som har plukket opp ganske mye støy fra hovedkort/strømforsyning.)

Endret av arne22
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

Poster for en venn her som sliter veldig med dette.

Vi har prøvd å avinstallere windows og installere på nytt,  testet med både billig 3.5mm mikrofon direkte i hovedkoret, en logitech headsett mikrofon usb, samt så kjøpte han en blue  ice mikrofon og det er samme problem. Windows 10 home, komplett pc han har.

Kobler jeg f.eks alt det der i min pc funker alt funker og lyden er topp. Vi har sjekket alle instillingene og alt mulig som går ann å sjekke her, avinstallert drivere, installert alt på nytt etc.  Lyden var OK før, men for ca 1 måned siden føkka deg seg opp.

Tror dere hovedkoret her kan være problemet ? ( vi sitter på samme nett 350/20)  og når han snakker i discord/teamspeak/facebook/skype så høres han ut som han sitter i russland med billigste mikrofonen ever.

Gir nesten opp her, håper noen har opplevd dette før, for jeg finner ingenting på google engang

Prøv å endre på MIC forsterkningen. Skru den ned til midt imellom, om det står for høyt? Finner det på egenskaper mic og så på nivåer. Det er intern mic som gjelder. Har dere en utenom, så må dere velge den.

BmOnline

Ta bort haken som forteller at systemet selv skal justere volumet.

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Vi fant ut av problemet til slutt.

Av et eller annen merkelig grunn så endret Logitech Gaming Software , samplingsfrekvensen og bitdybden til telefonkvalitet , og derfor hørtes han ut som en sørgelig russer som banner til deg mens du spiller cs, og det etter å ha testet med ny psu :p

Takk for svar

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...