Mr Pepe Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Hei Poster for en venn her som sliter veldig med dette. Vi har prøvd å avinstallere windows og installere på nytt, testet med både billig 3.5mm mikrofon direkte i hovedkoret, en logitech headsett mikrofon usb, samt så kjøpte han en blue ice mikrofon og det er samme problem. Windows 10 home, komplett pc han har. Kobler jeg f.eks alt det der i min pc funker alt funker og lyden er topp. Vi har sjekket alle instillingene og alt mulig som går ann å sjekke her, avinstallert drivere, installert alt på nytt etc. Lyden var OK før, men for ca 1 måned siden føkka deg seg opp. Tror dere hovedkoret her kan være problemet ? ( vi sitter på samme nett 350/20) og når han snakker i discord/teamspeak/facebook/skype så høres han ut som han sitter i russland med billigste mikrofonen ever. Gir nesten opp her, håper noen har opplevd dette før, for jeg finner ingenting på google engang Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 (endret) En faktor som kan ha en del å si for lyden, det er støy fra strømforsyningen. Hvis det er en laptop, forsøk å kjør på bare batterier. Bruker selv Blue Yeti. Den har jo innebygd forsterker både for mikrofon og for hodetelefoner. Har ikke vært ute for at den ikke har fungert bra på noen PC. (Men har vært ute for andre USB mikrofoner som har plukket opp ganske mye støy fra hovedkort/strømforsyning.) Endret 30. november 2018 av arne22 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 (endret) Hei Poster for en venn her som sliter veldig med dette. Vi har prøvd å avinstallere windows og installere på nytt, testet med både billig 3.5mm mikrofon direkte i hovedkoret, en logitech headsett mikrofon usb, samt så kjøpte han en blue ice mikrofon og det er samme problem. Windows 10 home, komplett pc han har. Kobler jeg f.eks alt det der i min pc funker alt funker og lyden er topp. Vi har sjekket alle instillingene og alt mulig som går ann å sjekke her, avinstallert drivere, installert alt på nytt etc. Lyden var OK før, men for ca 1 måned siden føkka deg seg opp. Tror dere hovedkoret her kan være problemet ? ( vi sitter på samme nett 350/20) og når han snakker i discord/teamspeak/facebook/skype så høres han ut som han sitter i russland med billigste mikrofonen ever. Gir nesten opp her, håper noen har opplevd dette før, for jeg finner ingenting på google engang Prøv å endre på MIC forsterkningen. Skru den ned til midt imellom, om det står for høyt? Finner det på egenskaper mic og så på nivåer. Det er intern mic som gjelder. Har dere en utenom, så må dere velge den. BmOnline Ta bort haken som forteller at systemet selv skal justere volumet. Endret 10. desember 2018 av BmOnline Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 ta også og nevn hva annet han sitter på hovedkort. etc... Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 10. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2018 Vi fant ut av problemet til slutt. Av et eller annen merkelig grunn så endret Logitech Gaming Software , samplingsfrekvensen og bitdybden til telefonkvalitet , og derfor hørtes han ut som en sørgelig russer som banner til deg mens du spiller cs, og det etter å ha testet med ny psu Takk for svar 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå