AnonymDiskusjon Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Jeg lurer på hvordan reglene er dersom en vare viser seg å være defekt, eller ikke fungere helt som den skal, innenfor tidsrammen salgsbutikken tillater åpent kjøp? Scenario: Jeg kjøper en ørepropp der det ene øret plutselig slutter å gir fra seg lyd. Det har gått 10 dager, men butikken tillater 30 dagers åpent kjøp. Jeg går og ønsker å bytte til ny fungerende produkt av samme vare. De sier at det ikke er tillatt, og at produktet jeg har med lydløs øre må bli sendt inn på service og eventuelt reparasjon der. Er det virkelig slik det funker? Jeg trodde at dersom en vare slutter å funke som den skal, av "naturlige" årsaker (ikke selv pågjort skader) så skal man kunne få byttet til en splitter ny en så fremt det er innenfor retur rett perioden? Fordi dette fikk jeg ikke lov til, varen jeg kjøpte måtte inn på service. Nå står jeg uten produktet jeg kjøpte, og må trolig vente opptil 1 måned for å få den tilbake. Anonymous poster hash: 90f8f...c43 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 (endret) Da jeg jobbet hos elkjøp fikk kunden nytt produkt eller penger tilbake med en gang om det var innenfor perioden vi promoterte åpent kjøp.. Vi tok selv hånd om produktet.. vi reklamerte mot produsent og fikk enten nytt produkt eller penger tilbake også... Endret 30. november 2018 av Krozmar Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Det spørs kva som er avtalt. Opent kjøp er ei ordning som ikkje er regulert av regelverket. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Bruk åpent kjøp ved å levere tilbake produktet, deretter kjøp nytt, siden de ikke vil gi deg nytt produkt Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. november 2018 Forfatter Del Skrevet 30. november 2018 Hvilket firma er det? Anonymous poster hash: 7d3b1...35b Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Er ikke sikkert ørepropper går under åpent kjøp da det mer eller mindre regnes som intimprodukt. F.eks Power har det som unntak.. 1 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Det du har her er vel en reklamasjon/garanti-sak og ikke relatert til "åpent kjøp"? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Er ikke sikkert ørepropper går under åpent kjøp da det mer eller mindre regnes som intimprodukt. F.eks Power har det som unntak.. Elkjøp har åpent kjøp på "intimprodukter". Scenario: Jeg kjøper en ørepropp der det ene øret plutselig slutter å gir fra seg lyd. Er det virkelig slik det funker? Under åpent kjøp, så må produktet leveres tilbake i samme stand som da du kjøpte det. Når det blir defekt, så er det jo ikke i samme stand. Avhengig av hvilket merke det er, så er det DOA på X antall dager fra kjøpsdato som du evt kan benytte. Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Jeg kjøpte data på Elkjøp med en spacebar knapp som hengte seg opp og var seig til tider. Måtte ha datamaskinen på grunn av jobb og skole de neste ukene, men Elkjøps eneste løsning var å sende inn og vente på verksted. Dro da til en annen Elkjøp uten og fortelle om spacebarknappen (som tross alt fungerte riktig inni mellom), og fikk åpent kjøp og ny vare. Rimelig irriterende system. I hvert fall var det slik den gang for cirka 5 år siden. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2018 Det var Power. Og det er headset, ikke ørepropper, min feil. Og i følge nettsiden deres står det at intimprodukt er ørepropper, ikke headset. Vet ikke hvor pirkete det skal være. Har alt sendt inn headset, men lurer på om jeg har rett til å gå tilbake og kreve at de skal håndtere produktet selv (med å få penger tilbake for en defekt vare), slik at jeg kan få et nytt et på stedet. Åpent kjøp skal vel også gjelde fra dagen en vare er mottatt, ikke når en ordre ble lagt inn, stemmer? Ordren ble lagt inn over 30 dager siden, men varen ble mottatt 3 uker siden. Så jeg skal fortsatt ha 1 uke ca på meg med åpent kjøp. Bare lurte på om det var noe rettslige regler som sier at jeg skal kunne få en ny vare hvis den ikke funker som den skal. I teorien kunne jeg jo ha benyttet meg av åpent kjøp fordi jeg er misfornøyd med at den er defekt, men akkurat det høres jo bare rart ut. Anonymous poster hash: 90f8f...c43 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Det var Power. Og det er headset, ikke ørepropper, min feil. Og i følge nettsiden deres står det at intimprodukt er ørepropper, ikke headset. Vet ikke hvor pirkete det skal være. Har alt sendt inn headset, men lurer på om jeg har rett til å gå tilbake og kreve at de skal håndtere produktet selv (med å få penger tilbake for en defekt vare), slik at jeg kan få et nytt et på stedet. Åpent kjøp skal vel også gjelde fra dagen en vare er mottatt, ikke når en ordre ble lagt inn, stemmer? Ordren ble lagt inn over 30 dager siden, men varen ble mottatt 3 uker siden. Så jeg skal fortsatt ha 1 uke ca på meg med åpent kjøp. Bare lurte på om det var noe rettslige regler som sier at jeg skal kunne få en ny vare hvis den ikke funker som den skal. I teorien kunne jeg jo ha benyttet meg av åpent kjøp fordi jeg er misfornøyd med at den er defekt, men akkurat det høres jo bare rart ut. Anonymous poster hash: 90f8f...c43 Ørepropper bør også være intim produkter, da jeg ikke ville hatt ørepropper til noen ikke vasker ørene sine i mine ører. Dette synes de bør ta hensyn til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå