Juayumi Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Lite peil på bil derfor spør jeg her. Noen som vet hva denne feilkoden kan skyldes? Når jeg søker opp feilkoden kommer det opp så utallige mange "årsaker" det kan være; Ignition system Fuel injectors Fuel pressure Running out of fuel EVAP canister purge valve Evaporative emission system Low compression Base engine problems Controle Module damaged Vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne, og tenkte kanskje det er noen sånne typiske standardfeil på disse bilene noen her har kjennskap til?Er snakk om en Seat Toledo 1.6 16v 2001 mod. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Kan være så enkelt som en dårlig tennplugg.. Er vel ett sted å starte om ikke noe annet... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Ignition system Fuel injectors Fuel pressure Running out of fuel EVAP canister purge valve Evaporative emission system Low compression Base engine problems Controle Module damaged Siden koden er spesifikk for én sylinder ville jeg utelukket ting som ville påvirket alle sylinderne. Kan som nevnt være tennplugg, coil (hvis den har coil packs) evt. fordeler eller pluggledninger. Kan også være en innsprøytningsdyse. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Det høres dyrt ut. Få Sigmund Aiko i Sarpsborg til å sjekke for deg. Du finner han på face. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Feilkoden antyder tenningsfeil i sylinder 3. Ville ha begynt med å ta ut alle pluggene og sammenlignet utseende på dem, og sett om den fra sylinder 3 ser anderledes ut og tatt det derfra. Lenke til kommentar
Juayumi Skrevet 4. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2018 Kan være så enkelt som en dårlig tennplugg.. Er vel ett sted å starte om ikke noe annet... Siden koden er spesifikk for én sylinder ville jeg utelukket ting som ville påvirket alle sylinderne. Kan som nevnt være tennplugg, coil (hvis den har coil packs) evt. fordeler eller pluggledninger. Kan også være en innsprøytningsdyse. Det høres dyrt ut. Få Sigmund Aiko i Sarpsborg til å sjekke for deg. Du finner han på face. Bilen står nå på ett billopphuggeri der jeg har folk som sjekker for meg. Men de vet liksom ikke om hva det kan skyldes, da vi har "utelukket" det mest logiske. Er det mulig å bare sende han Sigmund en melding på face da tro? Feilkoden antyder tenningsfeil i sylinder 3. Ville ha begynt med å ta ut alle pluggene og sammenlignet utseende på dem, og sett om den fra sylinder 3 ser anderledes ut og tatt det derfra. Har byttet til nye tennplugger, uten noe forskjell. Har også sjekket tennkabler og tennspole -Disse var riktignok brukte de vi prøvde. Bilen går i nødmodus nesten med en gang den starter. Når jeg da prøver å kjøre må jeg gasse veldig mye for at noe skal skje, hender at den også bare slukner og må da starte den på nytt. Den virker relativt dau/svak. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Har du flere feilkoder, eller er det bare den du henviste til i første innlegg? Når den starter, går den normalt på tomgang, eller må du gi litt gass for å holde liv i den? Kan du kjøre med den? Hvordan oppfører den seg etter hvert som turtallet stiger når du kjører, hvis det er mulig? Har du forsøkt å slette feilkoden? Kommer den tilbake? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Hvordan er STFT og LTFT-verdiene når du gir gass? Kan være drivstoffpumpe eller muligens tett katalysator. Lenke til kommentar
Juayumi Skrevet 4. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2018 (endret) Har du flere feilkoder, eller er det bare den du henviste til i første innlegg? Når den starter, går den normalt på tomgang, eller må du gi litt gass for å holde liv i den? Kan du kjøre med den? Hvordan oppfører den seg etter hvert som turtallet stiger når du kjører, hvis det er mulig? Har du forsøkt å slette feilkoden? Kommer den tilbake? Er to feilkoder har jeg funnet ut. 17582/P1174 og 16687. Må som regel gi gass for å holde liv i den (spesielt med en gang), men har klart å holde den på tomgang også innimellom. Kan forsåvidt kjøre med den men er som sagt rimelig lite effekt å få ut av bilen. Gasser jeg virker det som den ikke får nok av noe eller for lite om du forstår hva jeg mener. Jeg kan ikke såå mye om bil så litt vanskelig å forklare Merker ikke noe forskjell om turtallet stiger, bilen er lik uansett. Må ruse bilen og gi myye gass for at noe skal skje. Har slettet kodene flere ganger, men de kommer tilbake. Den ene gangen jeg slettet kodene var bilen helt normal i fem minutter, men så gikk den i nødmodus igjen og begynte å "fuske". Endret 4. desember 2018 av Juayumi Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Sjekk Fuel Trim som sagt. Kan gi deg en god pekepinn. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 Lite peil på bil derfor spør jeg her. Noen som vet hva denne feilkoden kan skyldes? Når jeg søker opp feilkoden kommer det opp så utallige mange "årsaker" det kan være; Ignition system Fuel injectors Fuel pressure Running out of fuel EVAP canister purge valve Evaporative emission system Low compression Base engine problems Controle Module damaged Vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne, og tenkte kanskje det er noen sånne typiske standardfeil på disse bilene noen her har kjennskap til? Er snakk om en Seat Toledo 1.6 16v 2001 mod. Sewnd Sigmund en meldig og spør. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 (endret) Ignition system Fuel injectors Fuel pressure Running out of fuel EVAP canister purge valve Evaporative emission system Low compression Base engine problems Controle Module damaged Les litt lenger og du finner: Most of the time the cause for a misfire is a lack of combustion in a cylinder due to absence of spark, poor fuel metering, or poor compression. Altså: Er det gnist på tennpluggen? Hvis ikke; Får sylinderen bensin? Hvis ikke; Har sylinderen lav kompresjon? Endret 9. desember 2018 av mobile999 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå