Redaksjonen. Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Volvos første elbil får Android innebygget Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Og dette fungerer i 20 år? 1 Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Blir interessant å se hvordan dette går. Google har vel desverre blitt verdenskjent for å mangle bakover-kompabilitet når de kommer med nye versjoner. Ett system som er «veldig bra» det året det blir lansert, er «nitrist» fem år etterpå, selv om hardwaren (bilen) fremdeles er fullt brukbar. 1 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 (endret) Virker som ett lovende og interessant samarbeid. Mulig det blir en standard slik at når en først har lært å bruke det i en bil, er det ingen "utfordring" å bruke en annen bil. En ting jeg ikke liker er at det blir implementert busslomme glasstaket....... Endret 30. november 2018 av keramikklampe Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 (endret) Blir interessant å se hvordan dette går. Google har vel desverre blitt verdenskjent for å mangle bakover-kompabilitet når de kommer med nye versjoner. Ett system som er «veldig bra» det året det blir lansert, er «nitrist» fem år etterpå, selv om hardwaren (bilen) fremdeles er fullt brukbar. Sikker på at du ikke blander Google og produsentene av dingsene nå? Dingseprodusentene har en lei tendens til å legge på mye crap på toppen som gjør at de aldri får oppdatert til nyere versjon enn den kom med opprinnelig.. Google sine egne telefoner derimot skjer det litt mer med, Nexus 6P kom med Android 6 i 2015 og fikk Android 8.1 som kom mer enn to år senere. Det er heller ikke gitt at det er viktig med oppdateringer av operativsystemet på bilens Android-enhet. Endret 30. november 2018 av Snylter Lenke til kommentar
Brukernavn I Forum Og Diskusjonsfelt Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Spennende med tanke på at .... 1. Google nå er i vinden som aldri før med tanke på at de utnytter folks private data. 2. Google har en sterk vane i å slette tjenester de ikke finner lønsomme etter noen år. Google? Nei takk. Og dermed også nei takk til en bil jeg hadde gledet meg til helt frem til nå. 2 Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Virker som ett lovende og interessant samarbeid. Mulig det blir en standard slik at når en først har lært å bruke det i en bil, er det ingen "utfordring" å bruke en annen bil. En ting jeg ikke liker er at det blir implementert busslomme glasstaket....... Hvor mange utenom Tesla har tilbydr OTA? Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Blir interessant å se hvordan dette går. Google har vel desverre blitt verdenskjent for å mangle bakover-kompabilitet når de kommer med nye versjoner. Ett system som er «veldig bra» det året det blir lansert, er «nitrist» fem år etterpå, selv om hardwaren (bilen) fremdeles er fullt brukbar. Dette gjelder vel stort sett bare merker som benytter modifisert Android. Lenke til kommentar
Egil Hjelmeland Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Spennende med tanke på at .... 1. Google nå er i vinden som aldri før med tanke på at de utnytter folks private data. 2. Google har en sterk vane i å slette tjenester de ikke finner lønsomme etter noen år. Google? Nei takk. Og dermed også nei takk til en bil jeg hadde gledet meg til helt frem til nå. Nr 2 vil nok ikke skje så lenge Google får tilsendt alle sensordata fra bilen parret med hvem som befinner seg i bilen. Hva som skjer dersom "slemme" politikere legger begrensinger er en annen sak. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Kanskje de også kommer med en app som kan forvarme bilen. Som fungerer. I motsetning til alle andre enn Tesla? Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 (endret) Nei, så kjekt. Verdens største stalker integrert i selve bilen. Og jeg som trodde det ikke kunne bli stort verre som at VW grabber til seg alle kjøredata og dertil lyd i kabinen på e-Golf (for stemmestyringen.) Nuvel, den bilen fungerer da fortsatt offline, uten LTE modem. Her taler vi dog om Google sin Android... Man tilbys altså valget mellom Android og Windows - pest eller kolera. Men så er det jo bare et tidsspørsmål før også myndighetene fatter interesse for disse oppkoblede datastrømmene. Endret 1. desember 2018 av 1P4XZQB7 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Hvor mange utenom Tesla har tilbydr OTA? De var vel nesten nødt til det skulle de klare å sende bilene ut på veien med beta software. 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 (endret) Kanskje de også kommer med en app som kan forvarme bilen. Som fungerer. I motsetning til alle andre enn Tesla? Appen til volvo fungerte upåklagelig de 3 årene jeg hadde V60en . Appen til nissanen jeg har nå er en helt annen sak... Endret 1. desember 2018 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Har ikke erfaring med Volvo sin app, men der er det vel snakk om noe abonnementsløsning? Jeg hadde en Volvo man satte motorvarmer på med tidsur. Det fungerte for så vidt greit, i motsetning til Nissan sin løsning hvor alternativet til en app som ikke fungerer er å sitte i bilen mens den står på. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Kanskje de også kommer med en app som kan forvarme bilen. Som fungerer. I motsetning til alle andre enn Tesla? Appen for å starte forvarming av bilen fungerer da også med andre merker, for min del er det Mercedes jeg kjører og der funker det helt fint. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 De var vel nesten nødt til det skulle de klare å sende bilene ut på veien med beta software. Nei, alle andre gjør det jo(ref tesla sin definisjon om beta). Så det var de ikke nødt til nei. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Appen for å starte forvarming av bilen fungerer da også med andre merker, for min del er det Mercedes jeg kjører og der funker det helt fint. Jeg har hørt fra andre med både VW, Mercedes, BMW, Renault og Kia at appen deres er helt bingo om den fungerer. Selv har jeg Leaf, og Nissan sin app er sikkert fin nok den, men stabiliteten og hastigheten er en tragedie. Så lenge appen er fryktelig treg eller ikke fungerer mer enn 50 % av dagene, så er det langt fra godt nok. Et raskt søk på IOS, så ser man at gjennomgangstonen på tilbakemeldinger ikke akkurat er positiv. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Jeg har opplevd 2 ganger at det ikke har fungert på min Mercedes, begge gangene har det vært krøll med mobilnettet. Appen er generelt søppel men å slå på varmen samt å låse opp/igjen bilen funker fint. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Tesla har også en god del problemer på deres side, serverne er nede relativt ofte men det fikser seg somregel ganske fort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå