Gå til innhold

Volvos første elbil får Android innebygget


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir interessant å se hvordan dette går. Google har vel desverre blitt verdenskjent for å mangle bakover-kompabilitet når de kommer med nye versjoner. Ett system som er «veldig bra» det året det blir lansert, er «nitrist» fem år etterpå, selv om hardwaren (bilen) fremdeles er fullt brukbar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir interessant å se hvordan dette går. Google har vel desverre blitt verdenskjent for å mangle bakover-kompabilitet når de kommer med nye versjoner. Ett system som er «veldig bra» det året det blir lansert, er «nitrist» fem år etterpå, selv om hardwaren (bilen) fremdeles er fullt brukbar.

Sikker på at du ikke blander Google og produsentene av dingsene nå?

Dingseprodusentene har en lei tendens til å legge på mye crap på toppen som gjør at de aldri får oppdatert til nyere versjon enn den kom med opprinnelig..

Google sine egne telefoner derimot skjer det litt mer med, Nexus 6P kom med Android 6 i 2015 og fikk Android 8.1 som kom mer enn to år senere.

 

Det er heller ikke gitt at det er viktig med oppdateringer av operativsystemet på bilens Android-enhet.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Blir interessant å se hvordan dette går. Google har vel desverre blitt verdenskjent for å mangle bakover-kompabilitet når de kommer med nye versjoner. Ett system som er «veldig bra» det året det blir lansert, er «nitrist» fem år etterpå, selv om hardwaren (bilen) fremdeles er fullt brukbar.

Dette gjelder vel stort sett bare merker som benytter modifisert Android.

Lenke til kommentar

Spennende med tanke på at ....

 

1. Google nå er i vinden som aldri før med tanke på at de utnytter folks private data.

2. Google har en sterk vane i å slette tjenester de ikke finner lønsomme etter noen år.

 

Google? Nei takk. Og dermed også nei takk til en bil jeg hadde gledet meg til helt frem til nå.

 

Nr 2 vil nok ikke skje så lenge Google får tilsendt alle sensordata fra bilen parret med hvem som befinner seg i bilen. Hva som skjer dersom "slemme" politikere legger begrensinger er en annen sak.

Lenke til kommentar

Nei, så kjekt. Verdens største stalker integrert i selve bilen. Og jeg som trodde det ikke kunne bli stort verre som at VW grabber til seg alle kjøredata og dertil lyd i kabinen på e-Golf (for stemmestyringen.) Nuvel, den bilen fungerer da fortsatt offline, uten LTE modem. Her taler vi dog om Google sin Android...

 

Man tilbys altså valget mellom Android og Windows - pest eller kolera. Men så er det jo bare et tidsspørsmål før også myndighetene fatter interesse for disse oppkoblede datastrømmene.

Endret av 1P4XZQB7
Lenke til kommentar

Har ikke erfaring med Volvo sin app, men der er det vel snakk om noe abonnementsløsning? Jeg hadde en Volvo man satte motorvarmer på med tidsur. Det fungerte for så vidt greit, i motsetning til Nissan sin løsning hvor alternativet til en app som ikke fungerer er å sitte i bilen mens den står på.

Lenke til kommentar

Appen for å starte forvarming av bilen fungerer da også med andre merker, for min del er det Mercedes jeg kjører og der funker det helt fint.

Jeg har hørt fra andre med både VW, Mercedes, BMW, Renault og Kia at appen deres er helt bingo om den fungerer. Selv har jeg Leaf, og Nissan sin app er sikkert fin nok den, men stabiliteten og hastigheten er en tragedie.

Så lenge appen er fryktelig treg eller ikke fungerer mer enn 50 % av dagene, så er det langt fra godt nok.

 

Et raskt søk på IOS, så ser man at gjennomgangstonen på tilbakemeldinger ikke akkurat er positiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...