AnonymDiskusjon Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Vi er en familie på 4 der min samboer har ett sterkt sug til å drikke seg full hver helg. Hun starter fredag ettermiddag med å si at hun drar bort en tur etter at ungene har lagt seg, men blir ikke så veldig sen. Dum som jeg er, sier jeg greit selv om jeg ikke mener det. Jeg vet at klokken fort blir 4,5 eller 6 før hun ramler inn døren med unnskyldinger om at sjåføren var sen å slikt. De gangene jeg har utrykkt min misnøye så har hun blåst ut at hun faktisk trenger å møte folk å ha et sosialt liv å det er bestandig noen andre som maser om at hun må komme på fest. Det spiller ingen rolle om kontoen er nesten skrapet for gryn, vi bare låner litt vin, brennevin, sigaretter av andre. Så kjøper hun tilbake senere. Hun spør bestandig om lov til å dra på fest, svaret jeg kommer med spiller ingen rolle så jeg skjønner ikke hvorfor hun spør. Forholdet ellers i uka er ok, men jeg har bestandig en tanke i bakhodet om hva som skjer på fredag å at det ikke er noe vits i å finne på noe sammen verken da eller på lørdag. Anonymous poster hash: a8d93...226 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Hun har alkoholproblemer og trenger hjelp? Man kan ha et sosialt liv uten å drikke seg drita... 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. november 2018 Forfatter Del Skrevet 30. november 2018 Forholdet ellers i uka er ok, Det nekter jeg å tro. Det er som å si at "leiligheten er fin den, sett bort i fra at vi har en åpen septiktank på kottet". Dette her er nødt til å vise seg i form av andre problemer også. Du bare enten ser det ikke, eller vil ikke se det. Anonymous poster hash: c2d4c...aa3 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Ofte drikker man fordi man mangler et sosialt liv. Det er også fordi man ikke prioriterer andre ting. Fordi andre ting er kjedeligere. Straks andre ting blir gøyere så slutter man å drikke (eller drikker mindre). Det må nesten komme inn noe nytt i livet. Ellers hva faen skal man finne på? - Flytte på en gård, driv med hest, hund, kuer, sauer - Ta opp en aktivitet som man kan faktisk investere tid i - Helgeutfart/hyttetur - Andre typer sosiale lag (Spillkveld f.eks) Eller ha noe å se frem til slik at man vet at man kommer til å få det gøy, og faktisk vil spare penger. Det er jo f.eks en sydentur eller noe sånt. Jeg klarer ikke å leve skikkelig hvis jeg ikke har en sydentur eller annet gøy ca 6 måneder fram i tid i livet mitt. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. november 2018 Forfatter Del Skrevet 30. november 2018 Kanskje pynte litt mye på sannheten at forholdet er ok ellers i uka. Vi prater, drar på besøk til andre og ser tv sammen å gjør vanlige ting som andre familier. Vi prøver å få til noen helgeturer nå å da og spillkvelder har vi hatt. Problemet er jo at de fleste vi kjenner har små barn selv å kan ikke dra noen steder, så vi blir stuck i vært vårt hjem. Får vi barnepass, så er det jo kun en ting som er aktuelt, for da må det værtfall drikkes. Kan det drikkes, skal det drikkes. Vi har dratt på sydenturer å andre utenlandsturer, men det drikkes like mye. Det er tydeligvis blitt en fast ansettelse å dra på fest. Anonymous poster hash: a8d93...226 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Vi er en familie på 4 der min samboer har ett sterkt sug til å drikke seg full hver helg. Hun starter fredag ettermiddag med å si at hun drar bort en tur etter at ungene har lagt seg, men blir ikke så veldig sen. Dum som jeg er, sier jeg greit selv om jeg ikke mener det. Jeg vet at klokken fort blir 4,5 eller 6 før hun ramler inn døren med unnskyldinger om at sjåføren var sen å slikt. De gangene jeg har utrykkt min misnøye så har hun blåst ut at hun faktisk trenger å møte folk å ha et sosialt liv å det er bestandig noen andre som maser om at hun må komme på fest. Det spiller ingen rolle om kontoen er nesten skrapet for gryn, vi bare låner litt vin, brennevin, sigaretter av andre. Så kjøper hun tilbake senere. Hun spør bestandig om lov til å dra på fest, svaret jeg kommer med spiller ingen rolle så jeg skjønner ikke hvorfor hun spør. Forholdet ellers i uka er ok, men jeg har bestandig en tanke i bakhodet om hva som skjer på fredag å at det ikke er noe vits i å finne på noe sammen verken da eller på lørdag. Anonymous poster hash: a8d93...226 Dette er tydeligvis et problem for deg, så du bør få tatt det opp skikkelig med ho. Skru av tv'en og prate ut, bare dere to om det. Veldig ansvarlig av deg å ta det opp. Du viser voksenadferd, dere har jo barn, så det nytter ikke å drive å drikke og gå på fest hele tiden. Det føles for meg som at du innstiller din egen fritid for at ho skal få gå på fest, noe som er urettferdig, hvis det stemmer, selvsagt. Du vil også at dere skal finne på noe sammen. Og det er selvsagt naturlig å bekymre seg når det drar ut så lenge som 4-6-tiden og dårlige unnskyldninger. Og særlig når ho sier blankt at det ikke blir så sent! Dét ville jeg sett som rent tillitsbrudd. Bekymring for utroskap er ikke nevnt av deg, så skal ikke tillegge deg dét, men det ville jo vært en naturlig følelse, det også. Så er det viktig å prøve å sette delmål, ikke stille ultimatum med én gang. Antageligvis vil ho ikke jenke seg til å begynne med, men du bør oppfordre til å begynne å implementére ting dere kan gjøre sammen i mellom "fylleslagene" hennes. Ho må vel ha noen andre interesser og drømmer enn å drikke på fest? Det er greit å ville ha sosial omgang med venner, men det blir litt mye når man blir full og borte i 16 timer og kommer hjem om morgenen. Nå mener jeg ikke det her som stigmatiséring, men det kan kanskje hende ho oppfatter deg som lite sosial? Kanskje dere er litt fundamentalt forskjellige på det området? Eller er det bare fordi du er ansvarsbevisst og velger bort litt av det sosiale for barna? Kanskje du får ditt sosiale behov dekket via jobb og andre aktiviteter, og heller liker å hvile hodet med introverte aktiviteter om kvelden? Viktig å utforske disse tingene også. Hvis det er sånn at dere er litt forskjellige, så går det an å prøve å finne ting å gjøre som begge kan jobbe litt sammen mot. Du blir litt mer sosial, og ho jenker seg litt ned med så være så mye ute. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå