toffo Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Det er continental contivikingcontact6 dekk 215/65R17 Med andre ord har du sannsynligvis minst 1cm bredere dekk enn i40'en på 300kg mindre. Høyreiste biler får jo også raskere tyngden 'bakpå' enn lavbygde biler i motbakke. Dårligere forutsetninger mao. Lenke til kommentar
fleur Skrevet 2. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2018 Med andre ord har du sannsynligvis minst 1cm bredere dekk enn i40'en på 300kg mindre. Høyreiste biler får jo også raskere tyngden 'bakpå' enn lavbygde biler i motbakke. Dårligere forutsetninger mao. Det var denne dimensjonen jeg fikk oppgitt som standard på bilen Lenke til kommentar
toffo Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 Det var denne dimensjonen jeg fikk oppgitt som standard på bilen Ja det ser sikkert den riktige dimensjonen i henhold til fabrikkens spesifikasjoner. Det jeg sier er at kombinasjonen av de siste års trender mot lettere biler og fetere standarddekk er et dårlig triks for vinterføre. Det er ikke mange år siden normal dekkstørrelse for biler av samme tyngde som 3008'en var 185 mm på 14 eller 15-tom. Dine dekk har kanskje opp mot 30-40% mer flate mot veien ved samme tyngde, noe som helt logisk reduserer veigrepet på glatt vei og øker sjansene drastisk for å flyte oppå løssnø og slaps. Synd men sant. Om det i tillegg er noe galt med bilen eller dekkene dine kan jeg ikke uttale meg om. Prøvekjør gjerne en maken bil hos forhandler en dag det er dårlig føre - den bør oppføre seg rimelig likt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå