Gå til innhold

Hva skjer hvis man blir avhengig av bibelen?


Anbefalte innlegg

Dette er min erfaring av dette:

Jeg har en eks som leser bibelen vær dag. Jeg personlig ser det som en avhengighet. Og mener det ikke er bra. Avhengighet fører aldri til nå godt.

 

Til og med bibelen sier selv at avhengighet ikke er bra.

 

Sist gang jeg så eksen min, virket hun fjærn og forstyrret der hun sto forran meg. Jeg sa selfølgelig ikke at hun var det, da var pga å vise hensyn.

 

Hun var en søt og livlig jente med en middels kroppsform, første gang jeg traffe henne. Jeg aksepterte henne 100% og var like åpen og ærlig meg henne. Hun var aldri vært like åpen og ærlig mot meg, og ksepterte ikke like mye som jeg gjorde. Hun sleit i tilleg med, hun ser og hører ånder. Etter tid sleit hun bare mer og mer. Så oppsøkte både jeg og ho mormonerne. Jeg nektet å bli som dem og vil finne min vei. Det er ikke det at jeg tokk i mot noen råder fra dem. Men eksen ble som dem. Jeg prøvde å avare henne i å ikke bli for avhengig av dem.

 

Så bestemte hun se å lese Mormonerens bok og bibelen. Dem leste hun vær dag, og vet ikke hvor mange ganger hun har godt igjennom dem.

 

Hun fikk meg til lese en av dem, Mormonernes bok. Vi gikk igjennom hele boken i lag, ikke akkurat hele boken da. Jeg snakket litt om avhengigheten. Og jeg nevnte at i å lese så mye som hun gjore er ikke bra.

 

Når den dagen kom at hun begynte å slite med ånder og stemmer, til slutt måtte hun gå på medesiner. Men de medisinene hadde en bivirkninger, hun ble mer rundere i kroppsfasongen, nesten ikke gjenkjennelig.

 

Da slod det meg at det kunne være straffen hun fikk pga hennes avhengighet.

 

 

Det var hun som kom i forskjøpet og slo opp med meg noen par år etter på, vet enda ikke hva det kan være. Det er ikke pga dette at hun slo opp. Det er noe ant, som jeg ikke vet hva er.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det er jo enkelte som blir rimelig fanatiske i sin ideologi, være seg religiøs eller ei. Problemet er vel kanskje ikke at hun er avhengig av Bibelen men heller at hun har funnet en plass i et miljø som er ganske ute på viddene, der hun ikke har funnet den plassen ellers. Forøvrig er jeg litt uenig i premisset om at all avhengighet er usunt. Vi er for eksempel avhengig av vann og mat, og det er definitivt ikke usunt for oss å tilfredstille denne avhengigheten. Men det du prater om er vel mer "usunn avhengighet", men da blir det egentlig bare en tautologi om at usunt er usunt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Her er alle regler for lage en sekt som bryter med Biblen Guds Ord  og som ofte kommer ifra USA med annen reformert lære. Les Karismatisk, Pinsemenigheter og mange flere. Som det står i gamle testamentet så søker en sann Kristen de gamles veier. Kjennetegnet til de gamle lærerene er at det stormet rundt de fra alle kanter. Denne verden ga dem aldri fred da de hadde et himmelsk sinn som var det eneste som ga de fred. Det kan fort ble lovisk å ta til seg Gud,s Ord hverdag, men ikke for en troende. Ånden er villig, men kjødet er skrøpelig.

  • Tro på Jesus Kristus, Gud og Den Hellige Ånd, som 3 forskjellige personer.
  • Bli døpt i Mormonkirken.
  • Tro at Joseph Smith samt alle andre profeter i Mormonkirken var og er Guds sanne profeter.
  • Bli gift for al evighet med en person av det motsatte kjønn i et mormontempel.
  • Overholde alle kirkens regler.
  • Betale minst 10 % av ens inntekt (før skatt) samt fasteoffer (beløp svarende til prisen på 2/3 av måltidene på den første søndag i måneden) til Mormonkirken.
  • Gå i kirke og delta aktivt i kirken.
  • Motta de forskjellige grader av prestedømmet (kun for menn)
  • Motta nattverden om søndagen.
  • Være villig til å gi alt til kirken.
  • Motta de forskjellige tempelseremonier, seremonien Den Andre salvelse kreves ikke.
  • Ha det hellige mormonundertøy på dag og natt.
  • Ikke røyke, drikke alkohol, kaffe eller te.                                                                                                         
Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...