Gå til innhold

Slik vil BMW gjøre det umulig å kjøre med forbrenningsmotor i nullutslippsoner


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir i praksis «tvungen» elektrisk kjøring som uansett kan kobles ut av knapp inne i bilen. Da har ikke BMW gjort noe galt, men sjåføren. Pluss mange andre forskjellige unntak som «for lite strøm» og «for kald ute (under 10 grader)» eller «for kaldt batteri» eller «for hardt pådrag» , «kjører med henger» «for stort internt forbruk AC etc»

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Høres fornuftig ut helt til man er tom for strøm på batteriet og ikke får lov til å starte fossilmotoren..

 

Da må man gjøre det samme som batteribiler i dag må gjøre: planlegge litt, og passe på å ha nok strøm, og evt lade... 

Lenke til kommentar

 

Høres fornuftig ut helt til man er tom for strøm på batteriet og ikke får lov til å starte fossilmotoren..

 

Da må man gjøre det samme som batteribiler i dag må gjøre: planlegge litt, og passe på å ha nok strøm, og evt lade... 

Livet er fult av ting som er umulige å planlegge for, slik har det altid vært.

Hybridenes rekkevidde på strøm er ikke all verden. Så her er det mindre å gå på. Kan bli mye spørsmål om unntak. Hadde vert kjekt om det lot seg gjøre å ta med ekstra rekkevidde

på ei kanne. Var mye brukt før?

Lenke til kommentar

Livet er fult av ting som er umulige å planlegge for, slik har det altid vært.

Hybridenes rekkevidde på strøm er ikke all verden. Så her er det mindre å gå på. Kan bli mye spørsmål om unntak. Hadde vert kjekt om det lot seg gjøre å ta med ekstra rekkevidde

på ei kanne. Var mye brukt før

 

Hvor store nullutslippssoner tror du det egentlig er snakk om? Kjører man inn og ut så klarer man dette med dagens PHEVs som har 40-50 km rekkevidde. Skal man vase rundt inne i sonen så kan man stoppe å lade den ene gangen hvert skuddår det er behov. Vaser man jevnlig inne i sonen så kjøper man seg en elbil. Hele poenget med nullutslippssoner er at det skal være null utslipp der. 

Poenget med BMWs idè gjør at de kan holde liv i en døende hest litt lenger. 

Lenke til kommentar

Bolt inn en GPS Jammer så slipper man det og da kan man bidra til konvertering av nullutslippssoner til maks utslippssoner.

Om det blir for mye klager, så kan man spenne fast en stor tank og kjøre rundt med en GE 5-Frame turbin kjørende på klassisk bunkersolje.

Etter noen runder med slikt, så er dieselbilen ett velkommet ønske i byen :D

Lenke til kommentar

 

Så mye styr når det  skal være elektrisk uten hydrogen  som rekkeviddeforlenger.

Slik går no dagan.

Alle dei fire hydrogenbilmodellane som er tilgjengelege for kjøp eller leige har bittesmå batteri. Det er veldig mykje meir styr å vere avhengig av hydrogen. Det kunne kanskje fungert som bybil i Berlin eller Hamburg, om du har dåd til å betale 4-dobbel pris for drivstoffet, men sjølv i München var alle hydrogenstasjonane nede her om dagen. Fleire av nabolanda til Tyskland har ingen hydrogenstasjonar, so ein hydrogenbil vil vere ganske geografisk låst i Tyskland, som i Noreg.
Lenke til kommentar

Helt greit tiltak dette, i den grad man kan stole på tyske bilfabrikanter når de sier at de skal tukle med programvaren slik at bilen får lavere utslipp :hmm: .

 

Men det må sies hvor latterlige disse compliance-bilene er, med knøttsmå duracellbatterier med helt minimal helelektrisk rekkevidde. Dette er bilene som har fått altfor kunstig lave kjøpsavgifter pga. helt vanvittig optimistiske forbuksdata basert på NEDC-syklusen, med reelle utslipp skyhøyt over. Regner med at disse bilene straffes ganske hardt prismessig av den nye og mer realistiske kjøresyklusen som kommer.

 

I dag skal det ikke være noen teknisk utfordring å minimum doble den helelektriske rekkevidden til 6-10 mil.

Så konklusjonen må likevel være: too little - too late.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Høres fornuftig ut helt til man er tom for strøm på batteriet og ikke får lov til å starte fossilmotoren..

 

Da må man gjøre det samme som batteribiler i dag må gjøre: planlegge litt, og passe på å ha nok strøm, og evt lade... 

Om GPS tillater deg å kjøre inn fordi du er i "batterimodus" så er jo det greit. Men hva med når du går strømtom 2 minutter etter ?

Skal du da få lov til å kjøre videre på bensin, så er jo hele opplegget bare tull.

 

Om man var i samme situasjon med en Mercedes GLC Fuel Cell, så hadde det imidlertid ikke vært noe problem. Da går bare bilen over på å bruke hydrogen.

 

At fremtidens transportløsninger består av enten rene batteriløsninger, eller en kombinasjon av batteri/hydrogen er det ingen tvil om.

 

At det er en 15-20 faste spalister på TU`s forum som er uenige i det, betyr heldigvis ingenting. Fasiten foreligger om 2-3 år uansett.

Lenke til kommentar

 

 

Høres fornuftig ut helt til man er tom for strøm på batteriet og ikke får lov til å starte fossilmotoren..

 

Da må man gjøre det samme som batteribiler i dag må gjøre: planlegge litt, og passe på å ha nok strøm, og evt lade... 

Om GPS tillater deg å kjøre inn fordi du er i "batterimodus" så er jo det greit. Men hva med når du går strømtom 2 minutter etter ?

Skal du da få lov til å kjøre videre på bensin, så er jo hele opplegget bare tull.

 

Om man var i samme situasjon med en Mercedes GLC Fuel Cell, så hadde det imidlertid ikke vært noe problem. Da går bare bilen over på å bruke hydrogen.

Kvifor skulle den bilen slå av brenselcella der i utganspunktet? Har han utslepp du ikkje vil fortelle om?

 

At fremtidens transportløsninger består av enten rene batteriløsninger, eller en kombinasjon av batteri/hydrogen er det ingen tvil om.

Bilprodusentane er usamde. Batteriet i Mercedes GLC FC er for lite til at han vert definert som ein ladbar hybrid etter det norske avgiftsreglementet. Bilen vert berre produsert i nokre få hundre eksemplar, og vil berre vere tilgjengeleg for leige. Dei vil ikkje selje han, for det forpliktar produsenten til å produsere delar, garantireparasjonar og drive generelt vedlikehald mykje lenger enn Mercedes ynskjer. Då er det praktisk å kunne kondemnere bilen når det er slutt på leigeperioden.

 

Det er akkurat 4 hydrogenbilmodellar til sals i Europa. Det same som i 2013. Alle er compliance-modellar som produsentane taper pengar på. Sidan toppen i 2015, har salet av hydrogenbilar i Europa gått ned kvart år. Det finst totalt 130 hydrogenbilar i Europa. Litt fleire enn det er hydrogenstasjonar (inkludert stasjonar som berre er for bussar eller private flåtar). Til samanlikning er det 180.000 elbilar på vegane berre i Noreg, og Noreg er slett ikkje på salstoppen for elbilar i Europa lenger. (Noreg er derimot på salstoppen for hydrogenbilar. Salet av hydrogenbilar har meir eller mindre stansa heilt opp i alle andre europeiske land.)

Lenke til kommentar

Om GPS tillater deg å kjøre inn fordi du er i "batterimodus" så er jo det greit. Men hva med når du går strømtom 2 minutter etter ?

Skal du da få lov til å kjøre videre på bensin, så er jo hele opplegget bare tull.

 

Om man var i samme situasjon med en Mercedes GLC Fuel Cell, så hadde det imidlertid ikke vært noe problem. Da går bare bilen over på å bruke hydrogen.

 

At fremtidens transportløsninger består av enten rene batteriløsninger, eller en kombinasjon av batteri/hydrogen er det ingen tvil om.

 

At det er en 15-20 faste spalister på TU`s forum som er uenige i det, betyr heldigvis ingenting. Fasiten foreligger om 2-3 år uansett.

 

Men det er da visselig ditt eget problem! Innenfor sonen så vil ikke fossilmotoren starte. Da må du sørge for å ha nok strøm på batteriene for å komme deg ut, eller så må du lade. Dette er ikke noe helt nytt konsept som ingen kan klare å forstå. Jeg har faktisk litt vanskeligheter med å forstå at du ikke klarer å forstå det. 

Lenke til kommentar

Bolt inn en GPS Jammer så slipper man det og da kan man bidra til konvertering av nullutslippssoner til maks utslippssoner.

Om det blir for mye klager, så kan man spenne fast en stor tank og kjøre rundt med en GE 5-Frame turbin kjørende på klassisk bunkersolje.

Etter noen runder med slikt, så er dieselbilen ett velkommet ønske i byen :D

 

Det er tullinger som faktisk driver med (slik) sabotasje av rensesystemene som er med på å pushe elektrisk som eneste gangbare modell. Om man bruker noen kW ekstra på en reise inni byområdet., så betyr det lite og ingenting for annet enn rekkevidden, fordi de er uten utslipp av giftige gasser fra en forbrenningsmotor.

 

Juks som dette, betyr at bilene må fordyres med andre systemer som skal avsløre om juksetiltak er i gang. Ergo er det ris til både egen og andres bak. Og juks med dette gjør også at lovgivere/myndigheter blir enda mere skeptisk til å støtte slike systemer, nettopp fordi de må ta hensyn til juks med slike.

 

Edit: skriveleif fisket

 

;)

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...