jae-ols Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Jeg skriver en mail og det blir stor avstand mellom linjene (det står avsnitt) jeg trykker på "brødskrift" men med en gang jeg skriver slår det over til avsnitt. Og da blir det stor linjeavstand. Jeg trenger hjelp med å få dette i orden. Så det står "brødskrift" hele tiden. Har vært helt greit tidligere.Prøvde å google det men fikk ingen gode svar. Lenke til kommentar
timeshift Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Standard oppførsel siden Thunderbird 45 har vært avsnitt når du bruker Enter. Et tips er derfor å heller bruke Shift+Enter, da vil det ikke lages avsnitt. Om du foretrekker eldre oppførsel så gjør du følgende: - Åpne «Innstillinger» og velg «Skriving». Velg fanen «Generelt». - Fjern avmerkingen for «Bruk paragrafformat i stedet for brødtekst som standard» (nederst i vinduet) og klikk OK. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 29. november 2018 Forfatter Del Skrevet 29. november 2018 Standard oppførsel siden Thunderbird 45 har vært avsnitt når du bruker Enter. Et tips er derfor å heller bruke Shift+Enter, da vil det ikke lages avsnitt. Om du foretrekker eldre oppførsel så gjør du følgende: - Åpne «Innstillinger» og velg «Skriving». Velg fanen «Generelt». - Fjern avmerkingen for «Bruk paragrafformat i stedet for brødtekst som standard» (nederst i vinduet) og klikk OK. Er det innstillinger i Thunderbird du mener? Eller er det innstillinger på maskina, der fant jeg ikke "Skriving" Prøvde med "shift" og enter med det ble dobbel linjeavstand. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 29. november 2018 Forfatter Del Skrevet 29. november 2018 Jeg fant Generelt. Men fant ikke dette: - Fjern avmerkingen for «Bruk paragrafformat i stedet for brødtekst som standard» (nederst i vinduet) og klikk OK. Det sto ikke på den siden. Lenke til kommentar
timeshift Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 (endret) Øverst i innstillingsvinduet så ser du blant annet valgene Generelt - Utseende - Skriving. Jeg mistenker at du kan ha valgt Generelt her, men her må du velge Skriving. Under så skal du da få opp valgene Generelt - Adresser - Stavekontroll. Her må du velge Generelt. Endret 29. november 2018 av timeshift Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 29. november 2018 Forfatter Del Skrevet 29. november 2018 Hvilket innstillingsvindu? Hos meg står det mye annet. Er det der det står "alle innstillinger"? Ikon nederst på høyre side på pc'n? Beklager at dette er så vanskelig å finne. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 29. november 2018 Forfatter Del Skrevet 29. november 2018 Hei. Jeg fant det. Takk for hjelpen :) Lenke til kommentar
timeshift Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 (endret) Bare hyggelig! Menystrukturen er ikke spesielt god i Thunderbird, men jeg vet at det pågår store planer for programmet hvor også dette vil få en overhaling. Edit. For interesserte: https://lists.thunderbird.net/pipermail/maildev_lists.thunderbird.net/2018-October/001317.html Endret 29. november 2018 av timeshift Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå